Participanti & Proiecte
ScienceBox
|
Organizator: Asociația The Da Vinci System |
|
Sectiune: Sănătate |
Beneficiarii proiectului au fost:
1. 219 tineri participanți la ateliere de construcție de păsări organizate pe domenii precum biologie, fizică și chimie, oferindu-le o recontextualizare atractivă a materiilor. Nevoia acestora pe care am rezolvat-o prin proiect a fost de motivare cu privire la participarea școlar, majoritatea participanților fiind în situația de abandon școlar moral.
2. 500 de vizitatori la expoziții, care au avut parte de conștientizare cu privire la importanța activităților practice în înțelegerea materiilor școlare puternic teoretizate.
3. Peste 10.000 de persoane sensibilizate cu privire la importanța protejării mediului și protejarea speciilor de păsări din comunitate, prin campania online de conștientizare.
| Scopul proiectului
Am utilizat metode educaționale nonformale și colaborative precum:
Educația prin experimentare (learning by doing): Tinerii au fost implicați în activități practice precum construirea și vopsirea căsuțelor de păsări, aplicând concepte teoretice din biologie, fizică și chimie, transformând învățarea teoretică într-o experiență practică.
Metode colaborative și de lucru în echipă: Activitățile au fost structurate pentru ca tinerii să lucreze împreună în rezolvarea problemelor și a construi căsuțele. Acest lucru i-a ajutat să își dezvolte abilități sociale, de leadership și de comunicare eficientă
| Acoperire
Echipa a fost formată din 2 persoane implicate în managementul proiectului și tineri voluntari, cu varstele între 15 și 20 de ani.
| Rezumat
Proiectul a avut ca scop dezvoltarea creativității și spiritului de inițiativă, încurajându-i pe tineri să creeze soluții inovative prin munca practică.
1. Să expunem 219 liceeni la meserii practice: tâmplăria și vopsitoria, pentru a crea 20 de căsuțe de păsări pe parcursul atelierelor de biologie, chimie și fizică.
2. Să ajutăm 219 liceeni să înțeleagă valoarea abilităților practice pentru a-i motiva să meargă la școală și să considere multiple meserii pe viitor.
3. Să educăm 219 liceeni cu privire la competențele formate, cum pot acestea să-i ajute și să folosească la viitoarele lor meserii
| Date beneficiari direcţi
Cei 219 tinerii au aplicat cunoștințele teoretice învățate, în activități practice, construind și vopsind căsuțe de păsări. Acestea a sporit motivația lor de a învăța și i-a ajutat să înțeleagă valoarea meseriilor manuale, au învățat despre centrul de greutate, reacțiile chimice, protecția materialelor și sustenabilitatea resurselor naturale. Atelierele au inclus și concepte precum importanța meseriilor și utilizarea practică a cunoștințelor dobândite la școală, iar elevii și-au pus amprenta personală pe fiecare căsuță de păsări, luând decizii în ceea ce privește designul și metoda de vopsire.
Profesorii din Colegiul Național "Mihai Viteazul" și Colegiul Tehnic Turda au primit ghiduri educaționale inovative și kit-uri de lucru, pe care le pot utiliza în activități viitoare. Proiectul a stimulat colaborarea între instituțiile educaționale și comunitate, implicând profesorii, elevii, părinții și ONG-uri În activități comune.
Participarea la acest proiect le-a oferit tinerilor o înțelegere practică a științelor și abilităților care îi pot ajuta în viitoarele cariere. Prin dezvoltarea unor competențe practice, aceștia sunt acum mai bine pregătiți pentru a se adapta dinamicii pieței muncii. Proiectul a stârnit interesul tinerilor pentru meserii precum tâmplăria, vopsitoria și alte activități practice.
Kit-urile dezvoltate în cadrul proiectului vor rămâne disponibile pentru reutilizare pe termen lung, facilitând replicarea activităților în alte școli și cu viitoarele generații de tineri.
Proiectul a creat un fundament pentru conștientizarea unor practici sustenabile la nivel comunitar, iar mesajul educațional transmis prin intermediul acestui proiect va continua să aibă un impact sănătos și pozitiv asupra generațiilor viitoare de tineri.
| Activitati
Ateliere de biologie, fizică și chimie: Am organizat 3 ateliere, bazate pe domenii cum ar fi biologia, chimia și fizica, în cadrul cărora 219 liceeni au dezvoltat de la 0 20 de căsuțe de păsări eco-friendly, aceștia reușind să vadă legăturile biologiei cu biodiversitatea și, în special, cu omul, legile fizicii cu construcțiile, dar și chimia și substanțele eco-friendly pe care le putem folosi. Prin intermediul acestor ateliere, cei 219 elevi de liceu și-au dezvoltat diferite abilități practice care îi pot ajuta pe viitor în carierele personale.
Caravana EcoArt Fest: - Coeziune în Comunitate: Am organizat 2 expoziții în cadrul liceelor partenere. în cadrul acestor caravane , tinerii liceeni participanți au discutat și cu alți colegi de-ai lor care nu au făcut parte din acest proiect, cu cadrele didactice din licee, părinții tinerilor și reprezentanții ONG-urilor locale. Au avut ocazia de a purta diverse dialoguri și discuții pe baza proiectului, de a afla unde se pot implica în astfel de inițiative creative, ce tipuri de meserii ar putea urma pe viitor, în care să poată folosi abilitățile practice pe care le-au dobândit și alte multe competențe dezvoltate în cadrul proiectului. De asemenea în luna mai a mai avut loc și o expoziție a câtorva căsuțe eco-friendly dezvoltate de tinerii proiectului, expoziție desfășurată în Parcul Central din Turda, unde ne-am bucurat să avem la stand peste 500 de vizitatori din comunitate, care au avut ocazia de a observa câteva din prototipurile dezvoltate de către elevii implicați în proiectul Science Box. Această expoziție a avut ca scop prezentarea căsuțelor create și de a crea discuții bazate pe crearea competențelor dezvoltate în timpul proiectului.
| Rezultatele proiectului
Bugetul proiectului a fost de 49573 RON și a fost obținut sub formă de finanțare de la Fundația Comunitară Cluj. Proiectul a fost depus de către Gabriela și Andrei, împreună cu alți tineri. Am reușit să achiziționăm toate materialele necesare pentru realizarea prototipului de produs, a vopselelor ecologice, a materialelor educaționale suport și alte consumabile educaționale. Nu doar atât, am dezvoltat platforma proiectului și o serie foarte extinsă de materiale media. De asemenea, pentru egalitate de șanse, am decontat mese, transport și alte costuri pentru participanți.
| Parteneri
Proiectul Science Box răspunde nevoii clare în educația următoarelor generații de tineri pe care ne bazăm, mai ales în contextul educației tradiționale care clachează în implicarea activă a elevelor din mediul rural și urban. Ce numim noi educație formală nu reușește tot timpul să integreze experiențele practice pentru dezvoltarea tinerilor. În cele mai multe cazuri, lipsa accesului la aceste activități de învățare duce la demotivarea elevilor și în cele mai rele cazuri, la abandonul școlar. Și mai mult, în unele zone, tinerii nu sunt suficient de expuși unor meserii sustenabile, meserii care contribuie la integrarea lor în piața muncii sau în activități cu scop ecologic.
Prin proiectul Science Box, ne-am propus să răspundem și să acționăm asupra acestor nevoi, oferindu-le tinerilor oportunitatea de a învăța prin intermediul activităților practice și de a experimenta cu concepte de biologie, fizică și chimie folosite în viața de zi cu zi. Aducând meserii precum vopsirea căsuțelor și tâmplăria într-un mediu educațional, am reușit să avem un impact în rândul celor 219 de tinerii, oferindu-le o nouă viziune asupra educației și demonstrându-le cum științele se aplică în activitățile din viața de zi cu zi, iar nevoile ecologice și de conservarea ale mediului natural pot fi adresate de rezultatele lor.
Acest proiect este foarte relevant în contextul familiarizării metodelor de învățare inovatoare și accessible, care folosesc educația non-formală și dezvoltarea competențelor ecologice, care sunt esențiale pentru generațiile de tinerii din prezent. Obiectivul nostru principal a fost să creăm un mediu educațional în care elevii să învețe aplicând concepte din știința naturală într-un mod concret și sustenabil.
| Despre organizator
Asociația The Da Vinci System este o organizație de tineret din Turda, derulând activități în Turda, Câmpia Turzii și alte 18 sate din împrejurimi, cu scopul de a transforma educația în aventură pentru copii, în special cei cu oportunități reduse. Organizația noastră este condusă de elevi și tineri studenți, lucrăm împreună pentru a construi în aceste zone tot ce ne-ar fi făcut educațional viața noastră mai bună când eram mici.
| Website proiect
https://www.facebook.com/EducatieDaVinci/posts/pfbid0g8uqRBdP11ZkzBTjnXo4BZ58Cm7WNcBwwuB6JNJPXSRoAkR935wcLPKVE8Chugx6l