close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ziua Științei la Sate



| Organizator:
    Asociația The Da Vinci System
| Categorie:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    Ziua Științei a abordat trei probleme foarte importante pentru mediul rural din România:
1. Abandonul școlar: Conform unui studiu realizat de Asociația Școala pentru Viață, în România, rata de abandon școlar în mediul rural este de 18%, ceea ce reprezintă de aproape 4 ori mai mult decât în mediul urban (4,8%). Proiectul nostru a contribuit la creșterea motivației de continuare a studiilor, a peste 900 de elevi din 9 unități administrativ teritoriale rurale, din Zona Arieș.
2. Ore școlare prea teoretice și serioase: Orele din mediul rural sunt de multe ori prea teoretice fiindcă de multe ori profesorii au o preferință de a merge în urban, lucru care face ca în rural să existe profesori mai puțin pregătiți din cauza lipsei competitivității pe posturi. Mai mult, deseori sunt puțini elevi în rural în fiecare clasă, lucru care duce la comasări de clase, existând clase de nivele diferite care ajung să învețe împreună. Acest lucru face predarea mult mai complicată pentru profesori și învățarea mai grea pentru elevi. Prin proiectul nostru am reușit să arătăm elevilor că știința nu este pur teoretică ci are în spate fenomene reale și natura care ne înconjoară. Am demonstrat că aceștia pot învăța într-un mod accesibil și practic.
3. Lipsa de resurse: Cumulat cu factorii menționați la punctul 2, există și lipsa de resurse care crează o imposibilitate pentru profesori să fie la fel de interactivi precum ar putea să fie la oraș de exemplu. Majoritatea școlilor din sate nu dispun de recuzita didactică necesară pentru a-i ajuta pe elevi să vizualizeze mai clar ceea ce le este explicat la materii de științe. Prin intermediul Zilei Științei am reuși să arătăm atât profesorilor cât și elevilor că se pot folosi de resurse care nu sunt costisitoare pentru a face orele mai interactive.


| Scopul proiectului
    O1: Crearea unei rețele de colaboratori cu școli din 3 sate diferite.
O2: Realizarea de experimente științifice cu 200 de elevi în decursul unei săptămâni.
O3: Formarea a 10 profesori în folosirea experimentelor ca metodă de predare interactivă.
Răspunsul din partea școlilor a fost unul foarte pozitiv, reușind să depășim toate obiectivele, Am reușit să:
1: Avem o rețea de parteneri de 7 școli din 9 sate diferite.
2: Facem experimente alături de peste 900 de elevi din mediul rural.
3: Lucrăm cu peste 15 de profesori cu care să avem module de formare pentru a folosi experimentele în predare.


Ziua Științei la Sate Ziua Științei la Sate Ziua Științei la Sate

| Aria geografica
    Proiectul s-a desfășurat în 9 UAT-uri din Comunitatea Urbană Arieș - sat Ploscoș, comuna Petreștii de Jos, comuna Tureni, comuna Moldovenesti, comuna Tritenii de Jos, comuna Viișoara, sat Pădureni, comuna Tritenii de Sus, din județul Cluj.

| Rezumat
    Prin Ziua Științei și-a propus să facă ca tinerii din mediul rural să scape de frica de materiile reale, și să vadă partea frumoasă a acestora prin experimente făcute alături de alți tineri. Experimentele, i-au impresionat pe tineri, auzind de la unii din ei inclusiv că s-au convins să se facă oameni de știință. Opt voluntari au realizat experimente alături de peste 900 de elevi din mediul rural, trecând prin 7 sate și comune diferite.


| Date beneficiari direcţi
    Proiectul s-a adresat elevilor de gimnaziu din 9 sate diferite, poziționate în Comunitatea Urbană Arieș. Am ales să realizăm proiectul cu aceștia deoarece este important ca de la o vârstă fragedă aceștia să înțeleagă importanța domeniului STEM. Mai mult decât atât este important ca de mici elevii să vadă că lucrurile se pot realiza într-un mod practic la școală și că pot fi implicați în sistemul de învățare. În general, experimentele și activitățile educaționale au fost adaptate la nivelul de înțelegere al elevilor și au fost concepute astfel încât să poată fi accesibile și interesante pentru toți participanții.
Astfel ca și beneficiari direcți au fost:
1. 994 elevi care au beneficiat de experimente științifice
2. peste 15 de profesori care au beneficiat de formare.
3. 8 voluntari care și-au format deprinderi în domeniul STEM.


| Activitati
    1. Am comunicat și pregătit parteneriate cu cele 7 școli și am creat astfel rețeaua de parteneri, luând date despre câți elevi și de ce vârste există în fiecare școală pentru a putea face experimente potrivite vârstei cu acești elevi.
2. Pentru a ne asigura că experimentele sunt bine realizate ne-am documentat și am găsit experimente accesibile și distractive. În acest proces ne-am ajutat de expertiza de lucru cu tinerii al unui alumni al organizației noastre care este lucrător de tineret, inginer și are experiență de peste 7 ani de predare la elevi. Astfel, am ajuns la trei experimente potrivite de făcut alături de elevi de clasele 0 - 8: clasicul experiment cu apă, piper și săpun, lava lamp făcut cu apă, ulei, colorant și aspirină și vulcan cu bicarbonat de sodiu.
3. Pentru a putea lucra în atât de multe școli într-o singură săptămână am avut nevoie de voluntari. Am creat o echipă diversă: elevi și studenți, rural și urban. Astfel am făcut promovare în grupuri studențești, între elevii liceeni din Turda și Câmpia Turzii și în grupuri locale. Am format o echipă de voluntari formată din 3 studenți și 5 elevi liceeni, unul dintre ei fiind chiar originar din mediul rural, lucru care a asigura diversitatea în echipă.
4. Pentru a asigura calitatea activităților cu experimente ținute cu voluntari în sate, aceștia au fost instruiți de către inginerul lucrător de tineret pe metodele diferite în care să facă experimentele, depinzând de cât de receptivi sunt elevii și de vârsta acestora.
5. Între 17.10.2022 și 21.10.2022, am colindat diferitele sate cu școli partenere unde, pentru câte o oră, am făcut experimente cu aproape toate clasele. Experimentele au fost făcute de câte 1-2 voluntari, aceștia lucrând în general cu câte 30 de elevi odată.


| Rezultatele proiectului
    Impactul proiectului pe termen scurt a constat în 906 elevi care s-au bucurat de ore practice de știință cu experimente, 80 de profesori care au beneficiat de formare privind predarea interactivă și 8 voluntari care au învățat să lucreze cu elevi din mediul rural și să le explice concepte de bază de știință. Mai mult, 7 școli din 9 sate diferite au fost impactate pozitiv de Ziua Științei prin efectul asupra elevilor și profesorilor, precum și al expunerii media de care au beneficiat.
Pe termen mediu, impactul creat a fost acela al celor 7 școli care au elevi mai entuziaști și implicați la orele de curs de la școală și al profesorilor care au capacitatea și motivația să predea mai calitativ. Mai mult, avem impactul familiilor care beneficiază de pe urma faptului că elevii continuă să studieze. De asemenea și cel față de voluntari, care iau cu ei mai departe în alte activități profesionale și de voluntariat pe care le desfășoară competențele deprinse de la Ziua Științei. Voluntarii au fost impactat pozitiv și prin o schimbare pozitivă de atitudine față de tinerii din mediul rural, datorită experienței colaborative pe care au avut-o cu elevii în cadrul proiectului.
Pe termen lung, Ziua Științei va fi contribuit la scăderea ratei de abandon școlar în mediul rural prin faptul că a creat atitudini mai pozitive față de mediul școlar pentru 906 elevi și a ajutat 80 de profesori să devină mai competenți în predare. Tot pe termen lung, am contribuit la schimbarea atitudinii tinerilor din urban față de tinerii din mediul rural.


| Bugetul
    În cazul proiectului de promovare a științei în mediul rural menționat anterior, bugetul a fost obținut dintr-o finanțare nerambursabilă câștigată prin programul de finanțare START ONG, organizat de Asociația Act For Tomorrow și finanțat de Kaufland, și a fost în valoare de 4940 RON.
Această finanțare a fost esențială pentru a putea desfășura activitățile educaționale și experimentele de știință în mediul rural, deoarece a permis achiziționarea de materiale și resurse necesare pentru implementarea proiectului. LEI


| Despre organizator
    The Da Vinci System a ajutat peste 2000 de tineri sa participe activ în dezvoltarea lor și a comunității, beneficiind de zeci de ore de formare pe diverse domenii, preponderent STEM. Asociația organizează diverse proiecte ce abordează domenii precum știința, tehnologia si matematica, tinerii dobandind competente de specialitate precum editare în programe specifice, dar si web development, web design. Misiunea este sa dezvolte activități inovative care sa trezeasca pasiuni în randul tinerilor.

| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes