close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Digi Doneaza Viata



| Organizator:
    Digi | RCS & RDS
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Anual, doar 1.75% din populatia Romaniei doneaza sange, iar romanii se afla sub media europeana a donatorilor. In fiecare zi, la nivel naţional, este nevoie de minim 1.000 litri de sange, iar 450 ml de sange pot salva trei vieti.
Statisticile spun ca pe parcursul vietii, 70 din 100 de oameni au nevoie de sange cel putin o data. Responsabilitatea sociala este o prioritate in strategia Digi Romania. Ne-am propus ca prin campania de comunicare asociata proiectului „Digi doneaza viata” sa schimbam obisnuintele donatorilor si sa influentam cresterea numarului de romani care doneaza in mod constant si salveaza vieti, implicand voluntari din cadrul companiei Digi.
Consideram ca este important ca oamenii sa constientizeze ca 450 de mililitri de sange inseamna viata pentru trei persoane care se afla intr-o situatie vulnerabila.


| Scopul proiectului
    Campania a urmarit cresterea constientizarii publicului larg in ce priveste nevoia de donare de sange constanta si crearea de comunitati de donatori de sange Digi Romania.
Obiective specifice:
1. 100000 de persoane informate prin media traditionala - TV, radio, presa scrisa - si mediul online despre situatia donarii de sange in Romania prin campania „Digi doneaza viata”
2. Peste 9.800 de angajati Digi|RCS&RDS informati, prin mijloace de comunicare interna, despre campania „Digi doneaza viata”
3. 300 de angajati din Bucuresti si 100 din alte orase vor deveni donatori in cadrul campaniei


Digi Doneaza Viata Digi Doneaza Viata Digi Doneaza Viata

| Aria geografica
    Teleorman, Cluj, Neamt, Arges, Brasov, Suceava, Mures, Severin, Timisoara, Olt, Dolj, Bacau, Botosani si municipiul Bucuresti

| Rezumat
    Conform Centrului de Transfuzie Sanguina Bucuresti, 1 din 10 pacienti din spitalele din Romania are nevoie urgenta de sange, in vreme ce romanii se afla sub media europeana a donatorilor. Digi Romania, promoveaza voluntariatul, spiritul de initiativa si mentinerea unui stil de viata sanatos prin #DigiWell si #DigiBenefit, doua dintre axele sale de responsabilitate sociala corporativa.
Campania „Digi doneaza viata” si-a propus cresterea constientizarii publicului vizavi de nevoia donarii de sange si, deopotriva, sa creeze o comunitate de donatori contribuind astfel la sanatatea angajatilor si la cea a comunitatii.
Cele doua editii ale proiectului au debutat cu campanii de comunicare destinate publicului si angajatilor, in cadrul carora peste 400.000 de persoane au fost informate despre necesitatea crescuta de donare de sange in Romania, despre obiectivele campaniei si rezultate.
Pe parcursul anului 2019, Digi | RCS & RDS, cu sprijinul partenerilor - Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti si centrele locale de transfuzii - a organizat doua sesiuni de donare, in sedii ale Digi Romania - cu amenajarea unor centre de recoltare mobile - si la centrele locale de transfuzii.
870 de angajati din Bucuresti si din tara ai grupului s-au inscris voluntar pentru donare si 677 dintre ei au fost donatori viabili. Astfel, datorita campaniei „Digi doneaza viata”, peste 276 de litri de sange au ajuns la aproximativ 1800 de pacienti care aveau nevoie de transfuzii sau produse de sange.
“Digi doneaza viata” este proiectul de responsabilitate cel mai cunoscut si apreciat de angajatii Digi Romania, iar rezultatele obtinute arata ca, pe langa atingerea obiectivelor propuse, descrise detaliat in sectiunile urmatoare, campania de comunicare a avut un aport net la reputatia organizatorului.


| Date beneficiari
    - 400.000 de persoane informate despre campania „Digi doneaza viata” si obiectivele ei prin intermediul stirilor difuzate la Digi24 si a preluarilor materialelor despre campanie din mediul online
- Mai mult de 5000 de angajati Digi informati despre campania „Digi doneaza viata” si obiectivele ei prin intermediul mijloacelor de comunicare interna
- 870 angajati voluntari in campania de donare
- 677 donatori viabili
- 1800 pacienti au primit sange si produse din sange, in urma campaniei (cf. estimarilor Centrului de Transfuzie Sangvina)


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Prima actiune de comunicare din campanie a fost realizata, timp de doua saptamani, in luna mai 2019, cand microfoanele statiei de stiri Digi24 au fost colantate cu logo-ul „Digi doneaza viata””. Astfel, telespectatorii au fost expusi permanent la informatia despre campania de donare. Simultan la Digi24, in cadrul proiectului editorial “Pacient in Romania”, au fost realizate reportaje care prezentau faptul ca centrele de transfuzii se confrunta frecvent cu lipsa sangelui si indemnau publicul sa doneze.
Primele sesiuni de donare a fost precedate de campania de comunicare interna care a folosit toate mijloacele disponibile - comunicare directa, instrumente online, roll-ups, afișaj și colantare sedii - pentru a informa angajatii despre nevoia de sange, campanie si obiectivele ei. Aproape 700 de angajati din Bucuresti si din tara s-au inscris pentru donare si peste 500 dintre ei au fost donatori viabili.
Primele sesiuni de donare au fost organizate, in perioada mai - iunie 2019, de Digi | RCS & RDS in colaborare cu Centrele de Transfuzie Sangvina, in patru sedii Digi din Bucuresti si Timisoara, unde au fost amenajate centre de recoltare, si la centrele locale de transfuzii din orasele acoperite de proiect, respectiv Alexandria, Cluj- Napoca, Piatra - Neamt, Pitesti, Brasov, Suceava, Targu Mures, Resita, Craiova, Slatina, Bacau si Botosani.
A doua editie a debutat de asemenea cu comunicarea catre public a reluarii campaniei de donare prin intermediul postului TV Digi24 care a folosit, timp de doua saptamani din luna noiembrie, microfoane colantate cu logo-ul “Digi doneaza viata”. Campania de comunicare interna asociata a fost implementata prin mijloace online, pliante, roll-ups si materiale personalizate cu logo-ul campaniei.
Sesiunile de recoltare s-au desfasurat in lunile noiembrie si decembrie 2019 si au mobilizat voluntari Digi Romania din orasul Brasov si municipiul Bucuresti. Aproape 200 de angajati s-au oferit voluntar pentru aceasta editie si aproape 170 dintre ei au fost donatori viabili.
Rezultatele campaniei au fost diseminate prin comunicate de presa trimise mass-media, prin intermediul postului Digi24, prin postul radio Digi FM, online pe digi24.ro, digifm.ro si digiromania.ro, precum si pe pagina Facebook Digi24.
Printre sustinatorii campaniei s-au numarat realizatoarea campaniilor „Pacient in Romania”, Carla Tanasie, jurnalistii Digi Sport Radu Naum si Andrei Niculescu si CEO-ul Digi | RCS & RDS, Serghei Bulgac.


| Rezultatele proiectului
    Campania de comunicare asociata proiectului „Digi doneaza viata” a avut doua componente, cea de comunicare externa si cea de comunicare interna.
Campania de comunicare externa a avut ca partener media principal postul de stiri Digi24. In luna iunie 2019, mesajele campaniei au ajuns in medie la aproximativ 100.000 de telespectatori/zi, iar in luna decembrie 2019 la 66.000 de telespectatori/zi. Cifrele reprezinta audienta medie a postului, la nivel national, conform Kantar Media.
Aparitiile in presa si social media generate de comunicatele transmise jurnalistilor si de acoperirea evenimentelor de donare pe canalele Digi (altele decat Digi24) au ajuns in medie la o audienta de peste 400.000 de persoane, conform Mediatrust.
In cadrul campaniei de comunicare interna, mesajele despre „Digi doneaza viata” au ajuns la peste 9.800 de angajati ai companiei, prin intermediul comunicarii online si al materialelor de campanie distribuite si afisate in sediile companiei. 876 de angajati s-au inscris voluntar pentru cele doua etape ale campaniei de donare de sange, iar 677 au devenit donatori, in urma verificarilor de viabilitate realizate de catre medicii centrelor de transfuzie.
Conform estimarilor Centrului de Transfuzii Bucuresti, cei 276 de litri de sange recoltati in cadrul proiectului „Digi doneaza viata” au ajutat aproximativ 1800 de pacienti care aveau nevoie de transfuzii de sange sau de produse din sange - plasma, trombocite etc.
Campania „Digi doneaza viata” are cel mai mare grad de notorietate in randul angajatilor grupului, comparativ cu alte proiecte CSR, conform sondajului intern desfasurat de Digi Romania in luna ianuarie 2020.
Si in comparatie cu campanii similare desfasurate anul trecut, campania a avut rezultate remarcabile. In cele doua saptamani (zile de donare cumulate) in care angajatii Digi au donat, au fost colectate 677 de pungi de sange. Comparativ, campania “Romania are sange de rocker” a generat o crestere lunara cu 797 de pungi a numarului de donatii inregistrate la Centrul de Transfuzii Bucuresti, in mai 2019 vs. mai 2018.


| Bugetul
    < 5.000 Euro

| Parteneri
    Conform Centrului de Transfuzie Sanguina Bucuresti, 1 din 10 pacienti din spitalele din Romania are nevoie urgenta de sange, in vreme ce romanii se afla sub media europeana a donatorilor. Digi Romania, promoveaza voluntariatul, spiritul de initiativa si mentinerea unui stil de viata sanatos prin #DigiWell si #DigiBenefit, doua dintre axele sale de responsabilitate sociala corporativa.
Campania „Digi doneaza viata” si-a propus cresterea constientizarii publicului vizavi de nevoia donarii de sange si, deopotriva, sa creeze o comunitate de donatori contribuind astfel la sanatatea angajatilor si la cea a comunitatii.
Cele doua editii ale proiectului au debutat cu campanii de comunicare destinate publicului si angajatilor, in cadrul carora peste 400.000 de persoane au fost informate despre necesitatea crescuta de donare de sange in Romania, despre obiectivele campaniei si rezultate.
Pe parcursul anului 2019, Digi | RCS & RDS, cu sprijinul partenerilor - Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti si centrele locale de transfuzii - a organizat doua sesiuni de donare, in sedii ale Digi Romania - cu amenajarea unor centre de recoltare mobile - si la centrele locale de transfuzii.
870 de angajati din Bucuresti si din tara ai grupului s-au inscris voluntar pentru donare si 677 dintre ei au fost donatori viabili. Astfel, datorita campaniei „Digi doneaza viata”, peste 276 de litri de sange au ajuns la aproximativ 1800 de pacienti care aveau nevoie de transfuzii sau produse de sange.
“Digi doneaza viata” este proiectul de responsabilitate cel mai cunoscut si apreciat de angajatii Digi Romania, iar rezultatele obtinute arata ca, pe langa atingerea obiectivelor propuse, descrise detaliat in sectiunile urmatoare, campania de comunicare a avut un aport net la reputatia organizatorului.


| Website proiect
    https://www.digiromania.ro/anunturi/campanie-de-donare-de-sange-digi-doneaza-viata-sute-de-angajati-ai-grupului-digi-rcs-rds-conectati-la-viata-12591





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes