close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Young Leaders Speak Out for European Values



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Comportament civic și Participare publică
| Problema de fond
    În România și în Europa, copiii sunt adesea ignorați de societate și autorități. În România rurală, rolul principal în luarea deciziilor aparține în continuare adulților, copiii fiind adesea puși în fața deciziilor care au impact asupra vieţilor lor, conform raportului „Bunăstarea copilului din mediul rural”, realizat de World Vision România în 2020. Peste 80% dintre copiii intervievați declară că rolul principal în luarea deciziilor aparține adulților, ei fiind doar informați despre decizia finală. Mai mult decât atât, doar 4% dintre copii și tineri afirmă că în ultimele 12 luni primarul sau consilierii locali le-au solicitat opinia. Astfel, proiectul răspunde nevoilor reale, ale copiilor din comunitățile noastre, și întoarce rezultatele înapoi în comunitate.

| Scopul proiectului
    Vocea tinerilor este importantă pentru democrația și viitorul Europei și Uniunea Europeană are nevoie de cetățeni implicați și responsabili care să își cunoască și apere drepturile. „Young
Leaders Speak Out for European Values” a fost un proiect finanţat de Parlamentul European care a vizat copiii cu vârste între 12 şi 18 ani din zonele rurale, defavorizate, urmărind să dezvolte abilitățile acestora astfel încât să devină viitori ambasadori ai valorilor europene și ai drepturilor copiilor în comunitățile lor.


Young Leaders Speak Out for European Values Young Leaders Speak Out for European Values Young Leaders Speak Out for European Values

| Aria geografica
    Iași, Vaslui, Cluj, Vâlcea, Dolj, Ialomița

| Rezumat
    Proiectul Young Leaders Speak Out for European Values! a sprijinit angajamentul democratic al tinerilor și a consolidat importanța implicării și a reprezentării cetățenilor în procesul de luare a deciziilor. Proiectul a fost implementat în România, de către Fundația World Vision România, și a vizat tineri, cu vârste între 14 și 18 ani, care vor deveni prima dată cetățeni cu drept de vot la alegerile pentru Parlamentul European din 2024. Proiectul s-a concentrat pe două structuri de implicare a copiilor și tinerilor: Consiliul Consultativ pentru Copii și Grupurile Locale de Inițiativă Civică pentru Copii. Pe parcursul implementării, participanții din cele 2 grupuri menționate au participat la diverse activități de mentorat în advocacy și comunicare, ateliere practice privind valorile PE, drepturile copiilor și tinerilor, precum și rolurile și instituțiile Uniunii Europene..

În cadrul activităților, participanții au avut șansa de a intra în legătură cu Ministrul Muncii și Protecției Sociale, deputați europeni, experți în egalitatea de gen, experți în advocacy, experți în media și jurnaliști, ceea ce i-a motivat să-și facă vocea auzită, prin mai multe canale: parteneriate media și interviuri, participare la mai multe cercetări și evenimente la nivelul UE, în legătură cu drepturile copiilor, precum și un cont de TikTok. Impactul proiectului este strâns legat de împuternicirea copiilor și tinerilor vulnerabili și de dezvoltarea lor ca Ambasadori ai Copiilor din mediul rural, în scopul promovării și protejării drepturilor copiilor și tinerilor. Impactul reiese din efortul de durabilitate întreprins de organizație și participanți, de a menține și de a continua să pledeze pentru copiii din mediul rural, prin intermediul structurilor dezvoltate.


| Date beneficiari direcţi
    82 de copii și tineri, între 12 și 18 ani, aflați în mediul rural in județele Dolj, Vâlcea, Cluj, Iași, Vaslui, Ialomița

| Date beneficiari
    100 profesori, 100 părinți, 100000 audiență generală

| Activitati
    Principalele activități ale proiectului Young Leaders au constat în:

-Programul de mentorat de comunicare și advocacy: principalul grup țintă au fost cei 12 tineri din Consiliul Consultativ al Copiilor- prin activități interactive, ateliere media, invitați și sesiuni de mentorat individuale, participanții au reușit să dezvolte diverse materiale de comunicare și media, care au ajuns la o audiență generală de peste 500.000 de persoane.

- Tabăra de vară pentru reprezentanții GILC - tabăra de vară a permis participanților să se întâlnească, să dezvolte și să-și planifice conținutul media, precum și să dezvolte cel mai important livrabil al proiectului, Manifestul de participare, care a fost prezentat în cadrul Centrului Global World Vision și a conferinței pentru promovarea participării copilului, din noiembrie 2021.

-Ateliere de implicare pentru membrii Grupurilor de Inițiative Civice pentru Copii Locale: cu un total de 82 de participanți, atelierele au reușit să ajungă la comunități vulnerabile din 5 regiuni de dezvoltare și au împuternicit participanții să organizeze inițiative locale, care au ajuns la un public de mai mult peste 100.000 de oameni

- Evenimente publice online: Webinarii cu europarlamentari, conferințele și evenimentele de advocacy dezvoltate au promovat valorile europene în rândul diferitelor grupuri de public: de la copii și tineri, la profesori și educatori, la autorități locale și regionale și chiar parlamentari europeni.


| Rezultatele proiectului
    În urma varietății de activități oferite de proiectul Young Leaders, tinerii participanți și-au dezvoltat competențe de advocacy și media literacy, ce le-a permis să participe la numeroase întâlniri și dezbateri publice, alături de reprezentanți ai instituțiilor publice, parlamentari și profesori și să dezvolte numeroase articole media (atașate aplicației). Rezultatele principale ale proiectului țin de capacitățile crescute ale participanților de a acționa pentru promovarea drepturilor copiilor și tinerilor, iar acestea s-au materializat din intermediul Manifestului Video al Participării, dezvoltat și promovat la nivel international, prin intermediul WVI Global, cât și a contului de TikTok @teens_change_the_world și a dezbaterilor descrise în linkurile atașate.
Proiectul a avut o audienta generala de 3.227.202 persoane, pentru totalitatea materialelor media și a rezultatelor media ale proiectului.

La nivelul proiectului au fost organizate 2 inițiative civice locale, planificate și implementate la împreună cu membrii grupurilor de inițiativă civică: o campanie de strângere de donații cu ocazia Crăciunului și Muzeul Faptelor Bune- o inițiativa ce își propune să promoveze micii artiști ai comunei Dridu și să sprijine prin donațiile colectate familiile vulnerabile din comunitate.


| Bugetul
    336790

| Parteneri
    EduPedu

| Website proiect
    https://worldvision.ro/ce-facem/proiecte-educatie/young-leaders-speak-out-for-european-values/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes