close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Impreuna nu lasam niciun elev in urma



| Organizator:
    Fundatia Vodafone
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    În perioada pandemiei, școala online a pierdut peste 65000 de participanti. 1 din 3 elevi neavand acces la educatia digitala.
Fundatia Vodafone Romania si-a propus sa conecteze copiii la educatie de oriunde ar fi, dezvoltand o platforma online care sa ofere acces elevilor la educatia digitala.

Astfel Fundatia a creat un proiect prototip: o platforma educationala inedita, adusa intr-o valiza care combina resurse educationale si IT de inalta calitate pentru a seta o clasa digitala in orice loc din tara. Numit sugestiv “Scoala din valiza”, programul a necesitat resurse financiare pentru a se putea multiplica si distribui in comunitatile dezavantajate din Romania rurala.

Provocarea a fost sa transformam acest prototip intr-o solutie reala pentru scoala online.


| Scopul campaniei
    Scopul campaniei a fost de a demonstra angajamentul nostru pe termen lung, pentru educatie, democratizand accesul la educatia online prin echiparea profesorilor si elevilor, si furnizarea de continut educational distractiv si relevant pentru acestia din urma.

Obiectivul campaniei a fost de a inscrie in program minimum 30 scoli si de a strange o suma de bani cat mai mare, pentru echiparea elevilor cu tablete si multiplicarea valizelor “educationale”


Impreuna nu lasam niciun elev in urma Impreuna nu lasam niciun elev in urma Impreuna nu lasam niciun elev in urma

| Client campanie
    Fundatia Vodafone Romania

| Autor campanie
    Vodafone Romania, Fundatia Vodafone Romania si BV McCann Erickson

| Acoperire campanie
    national

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    - În contextul pandemiei școala nu avea să reînceapă în toamnă pentru fiecare elev, mai ales pentru cei din mediul rural.
- Pornind de la realitatea dramatica: 1 din 3 copii nu are acces la scoala online, Vodafone Romania impreuna cu Fundatia Vodafone Romania si-a propus sa democratizeze accesul la educatie prin crearea unei platforme digitale cu continut educational relevant pentru elevi.
- Astfel au lansat o campanie de donație “Impreuna nu lasam niciun elev in urma” prin care si-au propus sa multiplice programul „Scoala din valiza” in minimum 30 scoli si sa stranga o suma cat mai mare cu ajutorul careia sa achizitioneze tablete.
- Mii de oameni au donat, suma fiind dublata de catre Fundatia Vodafone Romania.
- In urma campaniei s-au strans 200.000 euro, s-au donat 1200 tablete si s-au inscris 40 de scoli noi in programul „Scoala din valiza”


| Date beneficiari direcţi
    Campania “Impreuna nu lasam niciun elev in urma” a permis adaugarea altor 40 de scoli din zona rurala in programul "Scoala din valiza", ajungand astfel la un numar total de 50 de scoli.
Beneficiarii directi ai celor 40 de scoli sunt aproape 13.000 de elevi si profesori din zona rurala care folosesc tehnologia din program, iar beneficiarii indirecti sunt in numar de aproape 15.000 de parinti, familii si voluntari.


| Strategia și implementarea campaniei
    Campania a fost gandita pe trei piloni de comunicare:
• S-a inceput cu initiativa de a comunica intern, comunicare bazata pe newsletere si continut de intranet, cu scopul de a explica importanta unei astfel de campanii

• In pasul urmator s-a inceput comunicarea in extern pentru a angaja publicul in efortul nostru comun.
2 TVC-uri au explicat gandirea din spatele campaniei de co-donare si modul in care “Scoala din Valiza” poate ajuta copiii defavorizati, mai ales pe perioada pandemiei. S-a adaugat componenta de OOH pentru cresterea vizibilitatii.
Pentru amplificarea comunicarii s-a adaugat continut social media si implicarea unei liste de influenceri ca Tudor Chirila, Andi Moisescu, Antonia.

• Impreuna cu comunitatea de gameri, Vodafone a creat un eveniment special de “Gaming for good” generand in timpul live-stream-ului importanta donatie.

Campanie de comunicare si-a propus sa creeze awareness cu obiectiv de creare reach cat si generare traffic in landing page, pentru a incuraja donatiile.

Strategia de comunicare in canale media:
• Facebook & Instagram: campanii de reach & frequency; campanii de interese targetare pe interese specifice (eg: charity & causes, fund raising, ONGs, etc); remarketing – vizitatorii site Vodafone si ai landing page-ului (cu mesaje de donatie)
• Google ads, Youtube si Search: custom affinities, custom intent pe profilul specific al celor inclinati spre donatie; remarketing
• Programmatic si Display local: targetare extinsa pentru construire reach-ului campaniei; remarketing. Un mix de site-uri cu audiente si afinitati bune pe targetul educational.
• TV: obiectivul campaniei a fost de reach, realizat prin mix largit de statii TV, atingerea unui procent cat mai mare de oameni din universul targetat. Reach 1+ 82%
• OOH: acoperire nationala, utilizarea formatelor mari si de impact

• PR:
o Comunicat de presa: faza I (lansarea proiectului - generare awarness) & faza a IIa (anuntarea rezultatelor proiectului)
•o Campanie de promovare cu ajutorul content creators (influencers): 26 creatori de continut ce au publicat articole si materiale in social media despre proiect.



| Impactul campaniei
    Digital:
• Reach: 6 MLN
• Vizite in site: 380k
• Video views: 5,1 MLN; 46% view rate
TV:
• Reach 1+: 2,946,000 indivizi
• PR: comunicat de presa: faza I + faza a IIa – 110 articole media.
• Campanie de promovare cu ajutorul content creators (influencers): 26 creatori de continut (rezultate primele 2 saptamani: >51.000 cititori unici, >850.000 Facebook reach)

Educatie: 40 de scoli din zona rurala au fost incluse in programul de educatie digitala “Scoala din valiza” si au fost dotate cu 1.200 de tablete. Scolile din program vor beneficia pe termen lung de servicii integrate: acces la valiza tehnologica (tablete si laptop cu incarcare incorporata), la platforma de e-learning, la internet de mare viteza, iar profesorii si elevii vor participa periodic la cursuri de formare digitala si de soft skills.


| Buget
    > 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes