close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Social Impact Award România



| Organizator:
    Social Innovation Solutions
| Categorie:
    Programe
| Problema de fond
    Potrivit studiului Youth Speak, realizat de AIESEC România pe un eșantion de aproximativ 4000 de tineri, una dintre principalele motivații pe care cei din generația Millenials o au este aceea de a avea un scop mai mare în viață. 21% dintre acești tineri își doresc să fie plătiți pentru a lucra în joburile ideale. 19% își doresc să lucreze într-un start-up, iar 6% dintre ei își doresc să lucreze într-un start-up social.

La nivel european, statisticile sunt similare. Potrivit unui studiu realizat de Trendence Institute, peste 60% din studenții facultăților de business își doresc să aducă o contribuție pozitivă în societate, mai mult decât să câștige bani prin afacerile lor.


| Scopul proiectului
    Principalul motiv pentru care investim an de an în dezvoltarea programului educațional și a competiției Social Impact Award. Pentru ca mai mulți tineri să fie conștienți că au această oportunitate și să fie inspirați de exemplele care există deja în România și în afară. Și pentru a încuraja cât mai mult un spirit colaborativ între cei care fac parte din comunitatea mai mare a inovatorilor sociali din România.

Social Impact Award România Social Impact Award România Social Impact Award România

| Aria geografica
    SIA este prezent în 18 țări din Europa, Asia și Africa printre care și România iar competițiile se desfășoară la nivel național.

| Rezumat
    Social Impact Award România este un program educațional și o competiție ce sprijină dezvoltarea unei comunități de tineri interesați să devină inovatori sociali și activi în domeniul antreprenoriatului social. De asemenea, proiectul conectează această comunitate la o rețea internațională de tineri ce doresc și reușesc să își aducă propria contribuție la construirea de soluții inovative la probleme sociale curente.
Prin oferirea de acces la experiențe de învățare, o rețea de experți în inovare socială, comunități naționale și internaționale cu aceleași idealuri, dar și la resurse financiare, Social Impact Award reușește să sprijine tinerii care aspiră ca plecând de la propriile idei, să producă schimbări semnificative în societate.



Social Impact Award a luat naștere în 2009 în Viena, cu misiunea de a promova educația și punerea în practică a ideilor și a afacerilor sociale printre tinerii cu vârste între 14 și 30 de ani, care vor să producă o schimbare în comunitate. Cum face asta? Prin realizarea de workshop-uri în mai multe orașe ale țării, bootcamps și punerea la dispoziție a unor resurse necesare pentru ca tinerii să își scaleze ideea.


| Date beneficiari direcţi
    Programul se adresează tuturor tinerilor între 14 și 30 de ani iar anual sunt peste 800 de tineri prezenti in cadrul workshop-urilor de antreprenoriat social.

| Date beneficiari
    Organizațiile și comunitățile din care tinerii fac parte.

| Activitati
    Kick-off este un eveniment inspirational de a anunța oficial începerea SIA și de a motiva tineretul și principalele părți interesate (cum ar fi absolvenții, membrii juriului, partenerii, etc) despre activitățile noastre și misiunea de impact.
Între kick-off și termenul de depunere a aplicatiilor, are loc faza de ateliere:

Idea Generation: oferirea celor care nu au o idee concretă încă o călătorie creativă pentru a transforma intențiile în idei promițătoare.
Impact Lab: transformarea ideilor promițătoare în concepte fezabile, cu ajutorul propriului „Impact Canvas” și a elementelor de feedback de 1-1.
Business Modeling: Dezvoltarea de modele de afaceri în jurul ideilor concrete, atât prin introducerea de modele de afaceri sociale diferite, cât și pentru crearea de modele de afaceri adaptate în jurul ideilor participanților.

Submission & Finalists Announcement
După ce au fost organizate toate atelierele și a trecut termenul de depunere, are loc un proces de evaluare pentru a selecta cele mai bune proiecte. Selecția finaliștilor este un proces care se bazează pe trei criterii fundamentale: potențial de impact, gradul de inovație, fezabilitate și capacitate de implementare.

Incubation
Toți finaliștii intră într-un incubator de trei luni. Procesul de incubare al SIA își propune să îi ajute pe finaliști să își valideze modelele de impact și de afaceri și constă în patru elemente: Priorities, Tribe, Outreach și Add-ons.


| Rezultatele proiectului
    Workshop-urile de antreprenoriat social desfasurate de echipa SIA si parteneri in aproximativ 10 orase din Romania au avut un impact semnificativ in modul de intelegere al celor peste 800 de tineri participanti anual, pentru multi dintre ei fiind primul moment in care au discutat despre impactul si importanta antreprenoriatului social pentru rezolvarea unor probleme sociale. Multi dintre ei au aplicat la Social Impact Award si, in urma completarii formularului de inscriere, si-au consolidat ideea de afacere sociala pe care o aveau deja, sau si-au construit una la acel moment. Pe termen lung, acest proces poate sa ajute la dezvoltarea altor idei de afaceri si, evident, la trecerea de la ideea la realitate. Pentru publicul tinta al multor dintre ideilor finaliste, intreg procesul este unul cu impact pe termen lung.


| Bugetul
    230178,35

| Parteneri
    La nivel internațional SAP, Vienna University of Economics and Business și ERSTE Foundation sunt parteneri iar la nivel național în ultimele 3 ediții au fost parteneri BCR și Enel iar partenerul în comunicare, organizare și formare este Social Innovation Solutions

| Website proiect
    https://romania.socialimpactaward.net/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes