close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Frumusetea nu are varsta



| Organizator:
    Catalin Dinu
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Asociatia Niciodata Singur - Prietenii Varstnicilor a fost lansata la finalul anului 2015, ca o evolutie fireasca a unui program gestionat de Fundatia Principesa Margareta a Romaniei. In Martie, pentru a putea comunica lansarea noii organizatii, pentru a atrage atentia asupra cauzei si pentru a comunica rezultatele unui studiu privind situatia varstnicilor, s-a nascut ideea de a dezvolta o campanie de comunicare outside-the-box, folosind beneficiarii organizatiei. Totodata, in mod traditional, luna martie este dedicata frumusetii, iar clientul a dorit sa includa si acest aspect in campania de comunicare.

| Scopul proiectului
    Ca scop principal, campania „Frumusetea nu are varsta” și-a propus sensibilizarea opiniei publice asupra situatiei varstnicilor din Romania, intr-un mod creativ.

De asemenea, campania a avut urmatoarele scopuri:
- Creșterea notorietatii organizatiei, printr-o campanie de PR
- Comunicarea cifrelor unui studiu organizat de GfK pentru Fundatia Principesa Margareta a Romaniei
- Prezentarea batranilor din Romania intr-o alta lumina decat cea obișnuita
- Dezvoltare unui statement privind frumusetea la orice varsta
- Strangere de fonduri pentru organizatie


Frumusetea nu are varsta Frumusetea nu are varsta Frumusetea nu are varsta

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    

| Date beneficiari
    Beneficiari directi:
- 4 beneficiare ale asociatiei (modelele 75+)
- Echipa de productie si creatie a proiectului

Beneficiari indirecti:
- beneficiarii Asociatiei Niciodata Singur - 1000 varstnici
- voluntarii Asociatiei Niciodata Singur - 250 voluntari
- cititoarele revistei Unica - tiraj 12.000 exemplare
- utilizatori on-line din intreaga lume - 2 milioane


| Date beneficiari
    

| Activitati
    1. Planificare, concept si gasirea de parteneri - martie 2016
Aceasta parte a campaniei, de la exprimarea nevoii clientului pana la implementare a fost foarte scurta - mai putin de doua saptamani. In acest timp, s-a nascut ideea de a realiza primul pictorial cu modele 75+ din Romania, au fost alese beneficiarele, s-a incheiat parteneriatul cu revista Unica si a fost cooptata echipa de proiect. Trebuie menționat faptul că bugetul proiectului a fost 0.

2. Realizarea fotografiilor de campanie si a partii editoriale - martie 2016
Alaturi de fotograful Eli Driu, cu ajutorul Iiana (Vestimentatie) si 1Concept (hair and make-up) au fost realizate fotografiile de campanie. De asemenea, s-au efectuat interviuri cu cele 4 beneficiare ale campaniei si a fost redactat textul pentru revista.

3. Publicarea in revista Unica - aprilie 2016
Pictorialul a fost publicat in numarul din luna aprilie 2016 al Revistei Unica.

4. Campanie nationala si internationala de comunicare - aprilie 2016
Dupa feedback-ul primit de la cititoarele Unica, am decis sa comunicam international aceasta campanie. A fost realizat un comunicat de presa in limba engleza, diseminat catre presa internationala. Pictorialul a fost preluat in mai multe publicatii din strainatate din tari precum Franta, Australia, Rusia sau Statele Unite.


| Rezultatele proiectului
    Rezultate cantitative
- povestea celor 4 doamne si misiunea asociatiei au beneficiat de expunere de 3 pagini intr-o revista glossy din Romania (cu tiraj de 15.000 de exemplare)
- peste 50 de articole publicate in presa scrisa si on-line din Romania
- o stire despre campanie difuzata la Romania TV
- peste 15 articole publicate in presa internationala
- A fost simtita o creste a donatiilor si a notorietatii cu 20% dupa campanie

Rezultate calitative
- Campania a atras atentia asupra situatiei varstnicilor din Romania intr-un mod creativ

Cu siguranta, campania a fost una vizibila la nivelul societatii civile din Romania. Au fost primite scrisori de sustinere de la cititoarele Unica, donatii si sponsorizari, fotografiile au fost cerute pentru a fi folosite in diverse materiale pentru varstnici din mai multe tari, iar, la rugamintea Antena 1, pictorialul a fost refacut 2 luni mai tarziu pentru o emisiune speciala.

La nivelul organizatiei, in cautare atunci de o identitate proprie, dupa ruperea de Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, campania a insemnat repozitionarea brandului. Si acum, in 2018 lumea inca ii cunoaste ca „ONG-ul cu pictorialul” si, mai mult decat atat, in acest an se va realiza Frumusetea nu are varsta 2.0 - primul fashion show cu modele 75+ din Romania.


| Bugetul
    < 5.000 Euro

| Parteneri
    „Frumusetea nu are varsta” a insemnat un pictorial statement pentru a sensibiliza opinia publica privind situatia varstnicilor din Romania. Statisticile arata ca in tara noastra, unul din doi varstnici se simte singur sau inutiul. Demersul de comunicare a dorit sa aduca imaginea varstnicilor intr-un spatiu neobisnuit (o revista glossy) pentru a-i face vizibili intr-o maniera noua, putand astfel livrat mesajul campaniei. La nivel de rezultate, a fost realizata cu buget 0, o campanie internationala de PR, ajutand organizatia in procesul de a castiga vizibilitate si de a atrage fonduri.

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes