close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Academia de Leadership și Management Școlar



| Organizator:
    Asociatia Pentru Valori in Educatie
| Categorie:
    Educație, Învățământ, Cercetare
| Problema de fond
    Punctul de pornire al proiectului corespunde cu cel al programului: cativa oameni din business au văzut că e nevoie de un cumul de forțe, fonduri și experiență diversă în jurul directorilor de școli, cu propunerea să privim școlile ca ecosisteme vii, dinamice, cu provocări multiple, asemănătoare companiilor. Prima generație de directori s-a constituit în urma unor conferințe în care mediul de business a invitat școlile din România să participe la discuții cu scopul de a apropia cele două paradigme. Consultarea experților educaționali din țările în care există standard de activitate al directorului de școală ca lider organizațional și educațional și a reprezentanților din România care au contribuit activ în educație a fost primul pas în construirea conținutului pentru directorii din proiect.

| Scopul proiectului
    Scopul Academiei este a aduce expertiza din business și din practicile educaționale naționale și internaționale mai aproape de directorii de școli, cu obiectivul de a determina dezvoltarea profesională și personală a acestora și de a transforma, în definitiv, școala pe care aceștia o conduc prin implementarea unor acțiuni măsurabile, de impact și fundamentate în realitatea școlii.

In generația 2019-2021, Academia de Leadership a răspuns și nevoilor directorilor de școli de a propune soluții de predare și învățare online sau de a conduce echipe de la distanță.


Academia de Leadership și Management Școlar Academia de Leadership și Management Școlar Academia de Leadership și Management Școlar

| Aria geografica
    Hunedoara, Olt, Buzău, Bacău, Galați, București-Ilfov, Bistrița, Dâmbovița

| Rezumat
    Academia de Leadership și Management Școlar este parte din programul care are la bază un proces intensiv de dezvoltare profesională a directorilor de unități de învățământ din România, care vizează transformarea abilităților de leadership și management prin traininguri, workshopuri, business mentorat 1 la 1, instrumente de evaluare a profilului de leadership, studii de caz, întâlniri cu speakeri și lideri cu experiență vastă, evenimente, și apartenență la o comunitate formată din alți directori de școli din țară și din străinătate în care se împărtășesc practici de succes.



Nevoia Academiei de Leadership s-a conturat ca răspuns la situația educațională a elevilor din România - 1 din 5 copii părăsește timpuriu școala sau, de exemplu, faptul că 40% dintre copiii de 15 ani nu înțeleg ce citesc. Intenția programului este de a împuternici directorii unităților de învățământ cu setul de competențe necesar implementării schimbării la nivel de școală prin intervenții asupra cadrelor didactice, elevilor și părinților, pe de o parte, dar și prin obiective cu impact în progresul copiilor sau în managementul instituției. Așadar, Academia de Leadership adresează două nevoi relevante acestui rol de conducere – nevoia de fi un lider educațional prin capacitatea de a propune soluții educaționale relevante și inovative pentru elevi, la nivel de școală și nevoia de a fi un manager performant și empatic prin capacitatea de a gestiona eficient managementul instituțional și echipa unității de învățământ.


| Date beneficiari direcţi
    Directori de grădinițe, școli gimnaziale sau licee de orice profil, din orice localitate din țară, și care și-au luat angajamentul de a participa la transformarea școlii pe termen lung. (in cohorta care corespunde perioadei de înscriere pentru program, toți cei 73 directori participanți erau directori ai unor școli din programul național Edu Networks).

| Date beneficiari
    Numărul de elevi atinși prin activitatea directorilor de școli din Academia de Leadership este aproximativ 35 000 elevi, dintre care 1.13% sunt elevi de etnie romă, iar aproximativ 3% sunt elevi identificați cu cerințe educaționale specifice. Numărul total reprezintă aproximativ 3% din populația de elevi înmatriculați în perioada 2019-2021.

| Activitati
    Firul rosu de implementare este compus din interacțiunea cu directorii de școli pentru care s-a construit un parcurs de formare specific și adaptat realitătii pe care o trăiesc. În perioada 2019-2021 au avut loc în jur de 100 de ore de formare, 20 de ore de business-mentorat, 20 de ore rezolvare de sarcini de lucru și aproximativ 13 ore petrecute în evaluarea directorului și a școlii pe care acesta o conduce. Aceste elemente fac parte din metodologia de proiect pe baza cărora s-au construit interacțiunile și măsurătorile de impact.

Cei 73 de absolvenți ai acestei generații au avut parte de sesiuni de formare în format fizic și online, pe durata pandemiei (martie 2020 – iunie 2021) în care s-a pus accent pe dezvoltarea profesională și personală, planificare strategică și leadership distributiv. Experiența de business-mentorat s-a realizat prin contractarea voluntară a unor persoane din mediu de business în cadrul unui proces de construcție a rolului de business-mentor și a intervenției specifice alături de director. Business-mentorii au dedicat în medie 4 ore lunar pentru a însoți directorul în propria transformare.


| Rezultatele proiectului
    În perioada vizată au absolvit:
·a doua generație: 40 de directori pregătiți în 2019-2020
·a treia generație: 73 de directori pregătiți în 2019-2021
Progregul directorilor a fost evaluat cu: profilul de leadership evaluat prin instrumentul dezvoltat de AITSL - Australian Institute for Teaching and School Leadership (5 competențe pe 4 niveluri) și autoevaluarea competențelor (chestionar).

Evoluția directorilor la AITSL e în general foarte bună, progresul fiind și mai mare în a treia generație față de a doua. Pentru a treia generație, cea mai mare creștere se înregistrează la competența Leading teaching and learning, unde procentul celor care se află la niveluri superioare, a crescut cu 57% la evaluarea inițială față de evaluarea finală. Pentru Leading management of the school și Engaging with the community, procentul celor de la niveluri superioare a crescut în medie cu 22%. Cea mai mare creștere la nivelul maxim: competența Developing self and others, cu 24% mai mulți directori.

În baza autoevaluarii, a reieșit contribuția Academiei la:
·dezvoltarea comportamentelor de autocunoaștere, de a citi despre bune practici educaționale și de a se gândi la impactul unei acțiuni,
·creșterea competențelor de a acționa asupra pregătirii și motivării cadrelor didactice, creșterii capacității de predare și progresului academic,
·dezvoltarea comportamentelor de planificare și leadership distributiv, cu progrese semnificative în aproape toate ariile, în special în cazul ascultării colegilor, utilizării de bune practici și date pentru decizii.


| Bugetul
    1592108

| Parteneri
    Sponsori: Apa Nova; Apt Resources & Services; Arval Services Lease Romania; Bitdefender; Colliers International; De'longhi Romania; Educativa; Driv; Tenneco; Groupama; Idea Broker De Asigurari; Interact Business Communication; Nepi Rockcastle; K.M.Trust & Partners; Lidl; Milca Srl; Garanti Leasing; Niran Co Products; Pallet Express; Rompetrol; PayU Romania; Pentalog Romania; Super Klima Instalatii; Take Public Srl; Tmf Romania; Deloitte Audit Srl Susținători: SHL; Brio; Testcentral; Smartpoint; Hristescu & Partners; Ascendis; Atos; TMF Group; Publica; Nemira; MMM Consulting; ICF Romania Charter Chapter; McGregor; Gioia Flowers; I-Interact; Nespresso; KM Trust & Partners; Marco Polo; OK Center; Humanistic

| Website proiect
    https://ave-romania.ro/academia-de-leadership/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes