close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Vezi culoarea sufletului meu



| Organizator:
    Fundatia Inima de Copil
| Categorie:
    Premiul Special pentru INOVATIE
| Problema de fond
    De 9 ani oferim servicii pentru copii cu dizabilitati fizice/ mentale sau asociate. In acesti ani am remarcat care sunt nevoile copiilor cu dizabilitati si sau cu intârzieri in dezvoltare. Copiii cu dizabilitati prezinta tulburari de stimulare si integrare senzoriala si in majoritatea timpului, nu se simt in siguranta. Este esential ca acesti copii sa poata fi capabili sa realizeze relatii sociale sanatoase, sa fie integrati in comunitate cat si in forme de invatamant de masa. De la acest fapt a pornit proiectul. Societatea nu este inca pregatita sa ii integreze pe copiii speciali.Foarte putine centre sau terapeuti introduc in planurile de recuperare si educarea emotiilor si echilibrarea emotionala

| Scopul programului
    Scopul a fost acela de a imbunatati calitatea vietii si cresterea gradului de integrare sociala pentru cel putin 30 de copii cu dizabilitati complexe din judetele Galati, Tulcea si alte judete invecinate, imbogatirea modului in care acesti copii, parintii lor dar si copii din comunitate percep lumea si universul din jurul lor. Obiectivul principal a fost acela de a dezvolta emotii constructive, de acceptare sociala si apartenenta la un grup social pentru minim 30 copii din cadrul centrului de recuperare.

Vezi culoarea sufletului meu Vezi culoarea sufletului meu Vezi culoarea sufletului meu

| Aria geografica
    Galati, Tulcea si alte judete invecinate

| Rezumat
    Scopul proiectului a fost acela de a imbunatati calitatea vietii si cresterea gradului de integrare sociala pentru cel putin 30 de copii cu dizabilitati complexe, 0-12 ani, din judetele Galati, Tulcea si alte judete invecinate, prin constientizarea si dezvoltarea unui echilibru emotional al acestora prin activitati de socializare, terapie prin arta, terapie prin muzica si stimulare polisenzoriala; imbogatirea modului in care acesti copii, parintii lor dar si copii din comunitate percep lumea si universul din jurul lor, dezvoltand relatii pozitive prin intelegere, acceptare, sprijin si sustinere. Obiectivul principal a fost acela de a dezvolta emotii pozitive, de acceptare sociala si apartenenta la un grup social pentru minim 30 copii din cadrul centrului de recuperare. 68 de copii au participat la activitatile propuse si realizate prin proiect. 35 de copii au beneficiat de terapie individula si/sau de grup prin muzica si/sau stimulare senzoriala, au trait stari emotionale pozitive care au condus la obtinerea unor rezultate mult mai bune in terapia recuperatorie. 68 de copii, beneficiari ai serviciilor de recuperare, dar si copii din comunitate au participat la ateliere de dezvoltare de abilitati emotionale o data pe luna. In cadrul acestei activitati au fost create 5 carti senzoriale, in fiecare luna s-a lucrat in echipa: copil cu dizabilitati, parinte/apartinator si copil din comunitate, pentru realizarea a cate unei pagini de carte. 68 de copii cu dizabilitati si copii neurotipici din comunitate, au sarbatorit, intr-un cadru festiv la petreceri aniversare lunare.

| Date beneficiari
    35 de copii cu dizabilitati neuromotorii au beneficiat de terapie individula si/sau de grup prin muzica si/sau stimulare senzoriala, traind stari emotionale pozitive care au condus la obtinerea unor rezultate mai bune in terapia recuperatorie. 53 de copii cu dizabilitati neuromotorii au participat la ateliere de dezvoltarea abilitatilor emotionale, o data pe luna. 33 de copii din comunitate au participat la ateliere de dezvoltarea abilitatilor emotionale, o data pe luna. 68 de copii cu dizabilitati si copii neurotipici din comunitate, au sarbatorit, intr-un cadru festiv, la petreceri aniversare lunare. 24 de copii neurotipici din comunitate au participat la atelierele practice derulate de-a lungul proiectului. Acestia au experimentat personal ce traiesc copiii cu deficiente de auz, de vedere sau motrice si tulburari de integrare senzoriala, prin explorarea centrului in conditii create artificial. 24 de parinti si apartinatori ai copiilor cu dizabilitati, beneficiari ai programelor de recuperare, au participat la ateliere practice prin care au fost expusi la experiente senzoriale, astfel incat sa resimta direct dificultatile propriilor copii. S-au vizionat filmulete si s-au purtat discutii constructive, de grup, in care parintii au reusit sa inteleaga mai bine dificultatile cu care se confrunta copiii lor si modalitati practice de a-i intelege si ajuta.11 copii din proiect, 5 frati/surori ai acestora, 11 insotitori si 2 angajati ai fundatiei au participat la tabara de vara, in localitatea Naruja din Jud. Vrancea.

| Date beneficiari
    Familiile:parintii si alte rude, dar si cadrele didactice ale copiilor cu dizabilitati care au participat la activitatile proiectului.

| Activitati
    Activitati de socializare(aniversari si serbari/evenimente/tabere),terapie prin arta, terapie prin muzica si stimulare polisenzoriala. Terapie individula si/sau de grup prin muzica si/sau stimulare senzoriala- sedinte de terapie individuala si/sau de grup in care am folosit terapia prin muzica si stimularea senzoriala pentru crearea unei stari emotionale bune, in vederea obtinerii unor rezultate maxime in terapia recuperatorie. Ateliere de dezvoltare de abilitati emotionale o data pe luna, acestea au fost realizate in grupuri formate din copii cu dizabilitati, parintii acestora, dar si copii neurotipici, din comunitate.Intalniri lunare de socializare cu copii neurotipici din comunitate, in cadru festiv (petreceri aniversare) activitate la care au participat un minim de 10 copii cu dizabilitati/luna impreuna cu insotitorii acestora si 10 copii neurotipici. Sesiuni individuale/saptamanale de terapie emotionala derulate in spatiile special amenajate cu echipamante moderne si specifice camerei de stimulare polisenzoriala pentru cei 30 de beneficiari ai centrului.In fiecare luna s-a organizat cate 1 atelier practic prin care copii tipici din comunitate au experimentat personal ce traiesc copiii cu deficiente de auz, de vedere sau motrice si tulburari de integrare senzoriala, prin explorarea centrului in conditii create artificial.De asemenea, parintii copiilor cu deficiente de auz, vedere sau motrice si tulburari de integrare senzoriala, au fost expusi la experiente senzoriale.

| Rezultatele programului
    Marele succes a fost adus de atelierele emotionale organizate pentru copii din proiect si pentru parintii lor, dar si pentru copiii din comunitate. Acestea au avut efecte notabile atat in randul parintilor care au inteles mai limpede cum arata "lumea copiilor lor", cat si in randul copiilor din comunitate care au invatat sa-i accepte pe copii diferiti de ei. In cadrul atelierelor, toti au avut posibilitatea sa experimenteze ce traiesc copiii cu deficiente de auz, de vedere sau motrice si tulburari de integrare senzoriala, prin explorarea centrului in conditii create artificial.

| Buget
    29720

| Parteneri
    Asociatia ProVeritas, Locul de joaca X si 0

| Website program
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes