close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



#DeNetestat



| Organizator:
    
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Deși în 2018 OMS a dovedit că virginitatea este un construct social și că testele de virginitate sunt traumatizante și inutile (mai puțin de 10% sunt corecte), condamnându-le, în 2021 Institutele de Medicină Legală din România (INML) încă eliberau zilnic certificate de virginitate, acestea reprezentând 2% din totalul examinărilor și 1.000 de teste anual.

VIF – Rețeaua pentru prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și 3 dintre ONG-urile sale – Centrul FILIA, Asociația Anais, Asociația FRONT – a notificat Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării din România cerând oprirea testarea virginității. 1. Nimeni nu a răspuns. 2. Cauza era necunoscută în mass-media și societate. 3. Fondurile pentru o campanie erau zero.

Ambiția VIF: mobilizarea instituțiilor statului – să reacționeze și să oprească testarea virginității.


| Obiectivele campaniei
    Obiectiv de business: Acoperire mediatică în cadrul canalelor de știri, de lifestyle și culturale în valoare de cel puțin 30,000 EUR, pentru a populariza cauza măcar în jumătate din țară.

Obiectivul de marketing: Awareness/ Reach/ Youtube Views pentru video-ul campaniei = cu minimum 9,2 mil viewers, populația feminină totală a țării în ’22 și ½ din țară (minus vârstele 0-4 ani) conform inesse.ro.

Obiectivul de comunicare: Să dublăm numărul de semnături strânse de cea mai de succes petiție a Rețelei VIF pe Declic.ro in 2018 (5427 de semnături) și să oprim instituțional testarea virginității.


#DeNetestat #DeNetestat #DeNetestat #DeNetestat #DeNetestat

| Aria geografica
    Campania a ajuns în cele mai importante regiuni ale țării - Moldova (Iași), Ardeal / Transilvania (Cluj, Brașov, Mureș), Banat (Timișoara, Arad), Muntenia (București, Pitești), Oltenia (Olt), Dobrogea (Constanța/ Tomis).

| Rezumat
    În 2018, OMS și ONU Drepturile Omului au cerut interzicerea testelor de virginitate deoarece:

1) Asocierea himenului cu virginitatea este un mit. Himenul nu este un indiciu fiabil al actului sexual. Niciun examen cunoscut nu poate dovedi un istoric de relații sexuale. 2) Virginitatea e un construct social, cultural și religios patriarhal fără bază medicală. 3) Testarea virginității încalcă multiple drepturi și libertăți ale omului.

Cu toate acestea Institutul de Medicină Legală din România (INML) încă elibera câte 2 certificate de virginitate pe zi și 1000 pe an național (conform raportului Institutului de Medicină Legală din anul 2019).

”VIRGINITATEA E #DeNetestat” a fost ideea campaniei de conștientizare a VIF – Rețeaua pentru prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor – iar strategia și abordarea creativă s-au bazat pe revitalizare culturală prin validarea riturilor de trecere bune și invalidarea riturilor de trecere dăunătoare.

În ziua în care liceenii se pregăteau pentru examenul de Bacalaureat (6 iunie), Rețeaua VIF a lansat #DeNetestat, campania care condamnă examenele de virginitate, făcând o paralelă între acestea și examenele școlare, având ca obiectiv încetarea testării virginității.

Datorită unei incredibile susțineri media pro bono și din partea societății, campania și-a atins toate obiectivele: 44,000 de semnături pentru petiție (4X obiectiv), 83,500 € earned media (aproape 3X obiectiv), 18 mil de oameni au văzut campania YouTube (2X obiectiv).

După doar 5 zile de campanie, Institutul de Medicină Legală București a anunțat încetarea testării virginității, Ministrul Familiei încurajând toate unitățile din țară să urmeze exemplul.

Din mai 2023, testarea este și oficial ilegală în România, decizie publicată în Monitorul Oficial.


| Date beneficiari direcţi
    Mai multe sfere de intervenție au contat în obținerea impactului instituțional:

1. Femeile și publicul larg – principalele grupuri țintă. Rețeaua VIF a dorit atenția femeilor din România – beneficiarul direct al campaniei – și a jumătate din țară, invitându-i pe toți să semneze petiția împotriva testului de virginitate.

2. Factorii de lobby, legislatorii și presa – un public la fel de important. Rețeaua VIF a vrut să îi expună la realitatea dureroasă (trauma psihologică) cauzată de testarea virginității, determinându-i să ia atitudine, condamnând aceste teste și militând pentru stoparea lor.

3. Fetele testate în mod abuziv de părinții lor – un public lateral. Rețeaua VIF a vrut ca ele să se simtă sprijinite, nu singure; să le ajute să se deschidă (dacă au nevoie) față de cineva care a trecut prin asta sau terapeuți din Rețeaua VIF.


| Activitati
    Ideea campaniei: Multe lucruri pot fi examinate (abilități, expertiză), dar nu și virginitatea. VIRGINITATEA FETELOR ESTE #DeNetestat.

Abordarea strategică: Revitalizare culturală prin validarea riturilor de trecere bune (Bacalaureatul) și invalidarea riturilor de trecere dăunătoare (testarea virginității). Prin crearea conștientizării în jurul acestui examen abuziv pe care adolescentele trebuie să îl treacă și în zilele noastre, Rețeaua VIF a invalidat o practică culturală crudă și învechită, implicând societatea și dinamizând valori care promovează egalitatea de gen și respectul pentru drepturile femeilor.

Abordarea creativă: În ziua în care liceenii se pregăteau pentru examenul de Bacalaureat (6 iunie), Rețeaua VIF a lansat #DeNetestat, campania care condamnă examenele de virginitate, făcând o paralelă între acestea și examenele școlare și cerând încetarea testelor. Videoclipul emoționant al campaniei cufundă oamenii în sentimentele unei adolescente, surprinzând gândurile ei înainte de ceea ce pare a fi un examen școlar, care, de fapt, se adeverește a fi examenul de virginitate, cunoscut și drept testul "cu două degete".

1. Principalele mijloace de comunicare au fost online, constând în promovarea filmului campaniei prin canalele de social media ale Rețelei VIF și ale partenerilor săi - cele 3 ONG-uri Centrul FILIA, Asociația Anais și Asociația FRONT – pe YouTube, Facebook, Instagram, websites – și postarea de informații valoroase pentru fetele traumatizate, încurajându-le să caute sprijin, dacă au nevoie.

2. Petiția: prin intermediul videoclipului de campanie, Rețeaua VIF a făcut un apel național pentru eliminarea testării virginității, cerând semnături din partea societății civile pentru a susține cauza și pentru a pune presiune pe stat să ia atitudine.

3. Protestul: La finalul campaniei, după ce a depus semnăturile, Rețeaua VIF a protestat într-un eveniment simbolic în fața clădirii Guvernului, pentru a maximiza vizibilitatea și importanța cauzei.

4.Iar asta nu e tot: Campania s-a mărit exponențial, susținută pro-bono de o serie impresionantă de instituții media și influenceri, expunând oamenii la cauză în mai multe puncte de contact prin earned media: Earned TV (promovare gratuită la cele mai mari posturi de TV din România), Earned OOH amplasat în apropierea liceelor pentru a încuraja adolescenții să susțină cauza, Radiouri și publicații online de lifestyle, de afaceri, culturale, regionale și influenceri cheie au susținut cauza pro bono.


| Rezultatele proiectului
    Cu un mare sprijin mediatic și al societății din prima zi, toate obiectivele campaniei au fost atinse într-un timp foarte scurt.

Obiectivul de business a fost atins și depășit de aproape 3 ori. Earned media care a permis promovarea campaniei a fost de 83,500 € aproape 3X obiectiv.

1. Toate marile canale TV au promovat campania gratuit în prime-time și pe site-urile lor - PRO TV, DIGI TV, EuroNews, B1 TV, Antena 3, Antena 1, Kanal D, Prima TV, România TV.

2. 35 de influenceri cheie din România precum Dana Rogoz (actor), Sore (actor, dansator, muzician), Sânziana Negru (muzician și prezentator TV), Atena Boca (community builder), Oana Trifu (beauty & parenting blogger), pentru a numi câțiva, s-au alăturat pro bono cauzei, distribuind petiția pe canalele lor de socializare, crescând expunerea campaniei.

3. Campania a fost preluată în cultura pop, generând o întreagă dezbatere pe Reddit și primind o aluzie satirică în Times New Roman; un ilustrator a desenat chiar un poster neoficial al filmului.

4. VIF a fost invitat să discute campania la Radio România Internațional, DIGI FM și alte Radiouri.

5. A apărut în OOH, spațiu media donat pentru ca VIF să-și expună mesajul lângă licee, încurajându-i pe adolescenți să răspândească mesajul și să semneze petiția.

6. Mai mult de 60 de publicații online de știri, culturale, lifestyle și regionale au distribuit campania cititorilor pro-bono, ajutând-o să ajungă în toate colțurile țării: MOLDOVA (publicație online din Iași), ARDEAL/ TRANSILVANIA (publicații online din Cluj, Brașov, Mureș), BANAT (publicații online din Timișoara, Arad), MUNTENIA (publicații online din Pitești, București), OLTENIA (publicație online din Olt), DOBROGEA (publicațiile online din Constanța/Tomis).

Obiectivul de marketing a fost atins și depășit de 2 ori. Cu un număr de viewers de 18 mil, campania a obținut dublul obiectivului, atingând un număr de oameni echivalent cu toată România.

Obiectivul de comunicare a fost atins în totalitate: A) petiția #DeNestat din 2022 a strâns 44,000 semnături într-o lună, de 4X obiectivul, și 8X numărul de semnături al celei mai de succes petiții VIF de pe Declic.ro din 2018. B).

La numai 5 zile după lansarea campaniei, Institutul de Medicină Legală Mina Minovici a anunțat încetarea testării virginității, Ministrul Familiei încurajând toate unitățile INML din țară să urmeze exemplul.

Din mai 2023 testarea virginității a devenit oficial și ilegală în România, decizie publicată în Monitorul Oficial.


| Parteneri
    ABIS Studio, Porter Novelli, Media Investment

| Despre organizator
    DDB România este agenția de creație și membră TheGroup. TheGroup este liderul industriei de comunicare din România, ce include agenții specializate în servicii de creație, media, digital, branding, relații publice, producție, marketing experiențial și evenimente speciale.

| Website proiect
    https://www.youtube.com/watch?v=0eTctolW6LA



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes