close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Bucharest International Marathon 2013



| Organizator:
    Bucharest Running Club/ Maratonul International Bucuresti
| Categorie:
    Impact
| Problema de fond
    Majoritatea capitalelor din lume au un maraton stradal pentru comunitate; pana in 2008, Bucurestiul era singura capitala din UE fara un astfel de eveniment. MIB a fost initiat de Valeria Racila Van Groningen, campioana olimpica care a infiintat ABRC special pentru a organiza acest maraton pana cand va deveni o traditie pentru Bucuresti si pentru Romania. Provocarea echipei de organizare a fost sa reusim sa ne facem auzita “vocea” ca un astfel de proiect sa poata insufla un spirit proaspat si poata trasa o directie noua in modul de gandire al romanilor. In acelasi timp, ne-am propus sa dezvoltam acest proiect intr-un mod constructiv, astfel incat prin implicarea oamenilor, sa sustina si sa promoveze cat mai multe cauze ecologice, de dezvoltare cocomunitara si umanitare. In 2013 a avut loc a 6a editie a MIB - un real succes.

| Scopul proiectului
    Pe langa nevoia stringenta a unui eveniment sportiv de atletism stradal internațional, MIB a demonstrat ca exista multi romani cu puternic spirit de echipa, cu implicare comunitara si simt altruist. MIB a fost sustinut de peste 500 de voluntari de organizatiile asociate MIB; bugetul s-a ridicat la aproximativ 500.000 euro (numerar plus produse/servicii); MIB a ajutat la colectarea de fonduri pentru: Viitor Plus, Hospice – Casa Sperantei, Little People, RoClub Maraton.

Bucharest International Marathon 2013 Bucharest International Marathon 2013 Bucharest International Marathon 2013

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Peste 9.000 de persoane au participat la competitiile de alergare anterioare si din cadrul celei de-a sasea ediții a Raiffeisen Bank Bucharest International Marathon (MIB), cel mai mare eveniment sportiv de atletism stradal internațional din Romania. Evenimentele creaza noi standarde de viata prin dezvoltarea interesului pentru un stil de viata sanatos, pentru spirit civic, componenta de voluntariat,competitie intr-un mod constructiv, depasirea limitelor personale. In paralel cu sprijinirea dezvoltarii personale a alergatorilor, organizatorii urmaresc sustinerea altor proiecte umanitare sau de dezvoltare comunitara. In cadrul celei de-a sasea editii, s-a stabilit un record cu o participare a sportivilor din 60 de tari, ceea ce incurajeaza turismul sportiv iar capitala devine o noua destinatie pentru alergatorii amatori si profesionisti din strainatate. Toate activitatile au fost implementate cu sprijinul si cu efortul depus a celor peste 500 de voluntari care au contribuit de-a lungul proiectului: 2 crosuri pe parcursul anului, 10 competitii in cadrul MIB, 3 conferinte de presa, 20 de sesiuni de antrenament, 5 participari la expozitii si maratoane internationale,4 sesiuni de plantare si ingrijire paduri. Organizatiile care au beneficiat de suportul maratonului au fost: Viitor Plus – Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă, Hospice Casa Speranţei, Little People, Light into Europe, United Way.

| Date beneficiari
    MIB a derulat un program complex de educatie fizica, civica, de nutritie si sanatate plecand de la resurse materiale nule si atragand companii partenere, institutii si persoane fizice sa puna laolalta fonduri, produse, servicii si sa poata fi realizat cu buget minim, un proiect de talia celor internationale. Aproximativ 40% din buget a fost acoperit prin finantarea cu bani primita de la partenerii corporativi: Raiffeisen Bank, Porsche, Adidas, GSK Romania, Gillette, Vodafone si peste 60% din buget a fost acoperit de parteneri prin serviciile si produsele acestora. Sport Expo, expozitia de 3 zile din piata Constitutiei, a fost vizitata de peste 7000 de persoane, in perioada 4-6 octombrie.

| Rezultatele proiectului
    MIB reprezinta in egala masura atat un prilej sportiv emblematic pentru lergatori precum si o zi deosebita plina de curaj, povsti extraordinare si sustinerea unei cauze umanitare.MIB 2013 a reusit sa atraga peste 8000 de persoane din Romania si din strainatate care au iesit sa alerge sau sa incurajeze alergatorii. Sloganul “Alearga pentru tine” a inspirat oamenii sa faca ceva pentru ei – sa alerge, sa faca miscare sau sa faca voluntariat, astfel MIB a demonstrat ca exista multi romani cu puternic spirit de echipa, cu implicare comunitara si cu generozitate. Pentru persoanele active fara sa fie sportivi de performanta, participarea la maraton si mai ales terminarea cursei de 42,195 km sau chiar a celei de semimaraton - 21 km, reprezinta dovada ca pot sa-si realizeze cele mai indraznete vise. Pentru oamenii care lucreaza peste 40 de ore pe saptamana, participarea la “cursa stafeta corporate” a insemnat o noua competitie si o noua identificare cu valorile companiei la care muncesc. Pentru persoanele neantrenate, participarea la “cursa populara” a fost un prilej de petrecere a timpului liber intr-un mod activ si benefic. Pentru copiii alergatori, cursa de 1 km a insemnat prilej de competitie, premii si distractie. Pentru persoanele cu deficiente fizice, participarea la “cursa scaunelor cu rotile” a fost un moment de mandrie personala. Pentru cei 500 de volunari, de-a lungul intregului an, angrenati in organizare, a fost o dovada de generozitate si responsabilitate civica. Numarul de voluntari implicati in munca de organizare s-a dublat de la o editie la alta a MIB.

| Argument
    In fiecare an sponsorii principali au raportat cresterea notorietatii prin asocierea cu MIB, eveniment de mare succes international , unic pe segmentul sau in Romania si au decis sa continue parteneriatul cu ABRC: cresterea notorietatii MIB a fost de 50% in 2013, iar cresterea numarului de participanti a fost cu 50% mai mare decat in 2012.
Pentru sponsorul principal, Raiffeisen Bank, raportam rezultatele conform London Benchmark Reporting, iar ei au ales sa sustina in 2013, cea de-a 51-a editie a maratonului. Cei 10.838 abonați la newsletter-ul bilunar; 87.000 vizitatori unici www.bucharest-marathon.com; reach săptămânal de 35.000 vizitatori unici pe rețele de socializare, sutele de mesaje de multumire si felicitari, dublarea numarului de voluntari de la un an la altul, demonstreaza increderea in continuitatea proiectului.


| Bugetul proiectului (in RON)
    2,250,000

| Parteneri
    Raiffeisen Bank, Volkswagen, Adidas, Vodafone, Isostar, PWC, Izvorul Minunilor, McDonald's, Viitor Plus, Hospice Casa Sperantei, Little People, Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerul Tineretului si Sportului, AIMS, Federatia Romana de Atletism.

| Website-ul proiectului
    www.bucharest-marathon.com





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes