Participanti & Proiecte
Plonjonul in ape de adancimi necunoscute poate duce la o viata in scaun rulant
|
Organizator: Fundatia Motivation Romania |
|
Sectiune: Campanii sociale |
In randul adolescentilor si a tinerilor barbati principala cauza ce determina leziunea medulara este plonjonul la piscine, la mare sau in zone neamenajate din rauri si lacuri. Cu alte cuvinte, ei se lovesc cu capul de obstacole pe fundul apei, nu isi mai simt corpul si nu se mai pot misca. Socul loviturii le fractureaza coloana si lezeaza maduva la nivel cervical. Leziunile presupun afectari de mobilitate si sensibilitate de la gat in jos. Odata ajunse in situatia de a folosi un scaun rulant pentru tot restul vietii, persoanele cu dizabilitati trebuie sa invete din nou cele mai simple lucruri, si sa aiba un ghidaj corespunzator de la instructori de viata independenta, ei insisi utilizatorii de scaun rulant. Urmarile unor astfel de evenimente nefericite pot fi prevenite prin informare si prin constientizarea riscurilor.
| Obiectivele campaniei
O1: Scaderea numarului de accidente ale coloanei pe perioada estivala in randul adolescentilor si barbatilor.
O2: Informarea si constientizarea, in randul adolescentilor si barbatilor, asupra riscurilor la care se expun odata cu asumarea riscului in ce priveste plonjonul.
O3: Organizarea de seminare in scoli din Bucuresti si din tara pentru elevii de la clasele V – VIII.





| Acoperire
Bucuresti, Arad, Bacau, Baia Mare, Braila, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Galtti, Iasi, Piatra Neamt, Ploiesti, Pitesti, Satu Mare, Suceava, Targu Jiu, Targu Mures, Timisoara, Ramnicu Valcea
| Rezumat
Fundatia Motivation Romania doneaza, an de an, scaune rulante adaptate persoanelor cu dizabilitati motorii, copii si adulti. Una dintre cauzele care determina dizabilitatea locomotorie in randul tinerilor si barbatilor este plonjonul la piscine, la mare sau in zone neamenajate din rauri si lacuri. La nivel international, aproape 10% dintre leziunile medulare sunt cauzate de activitati sportive si de timp liber, conform studiului „Perspective internationale asupra leziunii medulare”, al Organizatiei Mondiale a Sanatatii (2013).
Campania se adresează tinerilor - cu preponderență băieților adolescenți și bărbaților tineri adulți - care sunt tentați, în zilele călduroase de vară, să răspundă provocărilor prietenilor de a duce distracția la un nivel mai periculos, prin plonjări riscante. Sub motto-ul: „Adevaratii eroi fac alegeri bine gandite”, campania de prevenire a leziunilor medulare prin plonjon isi propune sa informeze publicul tinta cu privire la modalitatile prin care accidentarea coloanei vertebrale poate fi prevenita si sa reduca numarul de accidentari ale coloanei vertebrale prin plonjon pe timpul verii.
Campania a ajuns la publicul tinta, adolescenti si tineri adulti, prin intermediul platformelor sociale, publicarii vizualului campaniei prin intermediul parteneriatelor media si a partenerilor centre comerciale, la nivel national. Astfel, mesajul de prevenire a leziunilor medulare prin plonjon a fost distribuit prin intermediul unui spot audio si video, a unor testimoniale video, prin afisarea vizualului campaniei pe ecranele LCD din marile centre comerciale din tara si din spatii publice din capitala. De asemenea, au fost organizate seminare de conștientizare cu elevi din clasele a V-a si a VIII-a intr-unul dintre liceele din Bucuresti.
| Public țintă
Beneficiarii directi sunt adolescentii baieti si barbatii, la nivel national. Campania a fost lansata pornind de la identificarea unora dintre beneficiarii fundatiei ca fiind victime ale plonjonului la piscine, la mare sau in zone neamenajate din rauri si lacuri. Acestia sunt, de cele mai multe ori tineri, care pentru distractie, pentru a experimenta senzatii tari sau pentru a-si impresiona prietenii, sunt dispusi sa incerce plonjari riscante sau spectaculoase. In lipsa informatiilor suficiente despre riscurile la care se expun, tinerii nu se asteapta ca un astfel de accident sa li se intample tocmai lor si sa le schimbe viata radical. Beneficiarii indirecti sunt membrii familiilor, prietenii, societatea civila care pot promova mesajul de preventie, si pot contribui la scaderea numarului victimelor plonjonului in perioada estivala.
| Activitati
Campania s-a derulat in perioada 15 aprilie – 30 iunie 2024 si a constat in incheierea de parteneriate cu mass media si companii private, pentru promovarea mesajelor pe canale diverse. Am primit sustinerea a doua posturi de radio cu acoperire nationala si locala – Magic FM Sibiu si Rock FM care au difuzat spotul audio al campaniei. Au fost incheiate parteneriate de promovare cu reviste online si print – Revista Zile si Nopti Sibiu, Revista Femeia si Femeia de Azi, Revista online IQAds.ro, care au publicat macheta campaniei si povestea unuia dintre beneficiarii Motivation, utilizator de scaun rulant, victima a plonjonului. Prin incheierea parteneriatelor cu companii private, mesajul de preventie a ajuns la publicul tinta pe mai multe canale. Timp de o saptamana, in perioada 24 – 30 mai 2024, CinemaCity a fost difuzat spotul campaniei in 255 de Sali de cinema din 21 de orase din Romania. Am primit sustinerea unor centre comerciale precum Centrul Drumul Taberelor Bucuresti, VIVO!Pitesti si VIVO!Constanta, Shopping City Satu Mare, care au publicat vizualul campaniei si spotul video pe totemurile disponibile. Datorita unui parteneriat cu Getica OOH vizualul campaniei a fost difuzat pe 14 ecrane LCD din locuri publice din Bucuresti, pe intreaga perioada a campaniei. Pentru a ajunge cu mesajul direct la publicul tinta, am primit sustinerea unor plaje si stranduri din Satu Mare si Drobeta Turnu Severin care au promovat mesajul campaniei prin afisul postat la intrarea in locatii. Alaturi de noi am avut si un ambasador al cauzei – Catalin Preda, cel mai bun saritor in apa de la mare inaltime din Europa, titlu acordat de European Aquatics. Prin intermediul unui clip video, Catalin a lansat un indemn la precautie si la urmarirea unor pasi pentru sarituri in apa cat mai sigure. Odata cu lansarea campaniei a fost realizata o pagina web dedicata promovarii mesajelor unora dintre beneficiarii Motivation, care, prin intermediul testimonialelor video, au impartasit din experienta care i-a transformat in utilizatorii permanenti de scaun rulant. Nu au lipsit din planul de promovare canalele de social media – Facebook si Instagram. De asemenea, au fost organizate patru seminare pentru 95 de elevi din clasele a V-a si a VIII-a de la Colegiul National „Elena Cuza”, Bucuresti. Acestia au constientizat importanta verificarii adancimii apei in care se scalda si riscurile la care se expun odata cu efectuarea plonjonului in ape cu adancimi necunoscute, in piscine si rauri.
| Rezultatele campaniei
Perioada de implementare a campaniei a fost intre 15 aprilie si 30 iunie 2024. In cadrul campaniei a fost creat un website propriu, care a fost lansat pe data de 15 aprilie si a avut 154 de vizitatori. Dintre acestia 151 au fost vizitatori unici. Pe pagina de website au fost publicate testimoniale video ale utilizatorilor de scaune rulante, victim ale plonjonului. Ei au impartasit din experienta lor, pentru a contribui la educarea publicului privind plonjonul in ape de adancime necunoscuta, la mare, in rauri sau in piscine amenajate. In ziua de 15 aprilie a fost lansat si comunicatul de presa al campaniei, care a fost publicat pe pagina campaniei, pe site-ul motivation.ro si pe paginile de social media ale fundatiei. In total, au fost postate in social media 22 de materiale cu un număr de 805 aprecieri si 115 distribuiri. Comunicatul de presa a fost preluat de cinci publicatii: RFI.ro, IQAds.ro, PRWave.ro, Agerpres.ro si Blogatu.ro. Pe canalul de YouTube al fundatiei: https://www.youtube.com/@motivation-romania au fost postate testimonialele video ale utilizatorilor de scaune rulante, victime ale plonjonului. Acestea au avut peste 2000 de vizualizari. Tot pe acelasi canal a fost publicat si indemnul la precautie in ceea ce priveste plonjonul, al ambasadorului campaniei, Catalin Preda. Acesta a avut peste 160 de vizualizari. Campania s-a sprijinit puternic pe parteneriatele cu Magic FM Sibiu si Rock FM, Revista Zile si Nopti Sibiu, pe revistele Femeia si Femeia de Azi, IQAds.ro, pentru promovarea in mediul online si print, pe CinemaCity pentru promovare in 255 de sali de cinema din 21 de orase din tara, pe centre comerciale din Bucuresti, Pitesti, Constanta si Satu Mare care au publicat vizualul campaniei pe totem-urile digitale din interiorul si exteriorul mall-urilor. Campaniei s-au alaturat drept parteneri stranduri, bazine si plaje private din Drobeta Turnu Severin si Satu Mare care au afisat mesajul campaniei in spatii vizibile vizitatorilor. In luna iunie, inainte de vacanta scolara, au fost organizate patru seminare pentru 95 de elevi de la Colegiul National „Elena Cuza” din Bucuresti. Datorita parteneriatului cu colegiul national din capitala am putut sa transmitem direct mesajul de preventie elevilor prin intermediul materialelor de comunicare realizate: fluturasi, stikere, la care s-au adaigat materiale promotionale personalizate.
| Parteneri
| Despre organizator
Fundatia Motivation Romania este o organizatie neguvernamentala, nonprofit, creata in 1995 pentru a veni in sprijinul copiilor si adultilor cu dizabilitati. Serviciile pe care le ofera acopera o gama larga de nevoi, de la evaluare si echipament adaptat pentru diferite tipuri de dizabilitati motorii, la recuperare activa si instruire pentru viata independenta alaturi de un instructor in scaun rulant, consultanta pentru accesibilizarea spatiilor si angajare si sport adaptat.
| Website proiect
https://plonjon.motivation.ro/