close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Servicii interdisciplinare desfasurate in scoala pentru bunastarea copilului-centru pilot "Scoala dupa Scoala"



| Organizator:
    World Vision Romania
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Programul „Scoala dupa Scoala” a fost initiat in Sectorul 5 al capitalei avandu-se in vedere faptul ca in acest sector sunt aproximativ 1000 de copii aflati la risc de abandon scolar si neglijare din partea familiei. Aceasta situatie este datorata in principal nivelului scazut de educatie al parintilor. Deoarece parintii trebuie sa munceasca, acesti copii raman nesupravegheati si nu se mai ocupa de teme sau petrec timpul in anturaje nepotrivite. De cele mai multe ori, copiii raman in grija bunicilor, insa acestia nu le pot oferi sprijinul necesar in realizarea temelor. Prin acest proiect, copiilor le este creat mediul care sa le permita o dezvoltare corespunzatoare.

| Scopul proiectului
    Scopul acestui proiect a fost crearea unui model de servicii socio-educationale care sa fie preluat si implementat de institutiile responsabile pentru bunastarea copilului.
Obiectivele specifice:
-crearea unui model socio-educational “scoala dupa scoala”
-identificarea copiilor cu risc crescut de abandon scolar
-prevenirea unei alimentatii deficitare acordate copilului
- responsabilizarea parintilor
- demonstrarea fezabilitatii inlocuirii programului “Cornul si laptele” cu un program de tipul “scoala dupa scoala”, precum si emiterea unor recomandari de politici publice.


Servicii interdisciplinare desfasurate in scoala pentru bunastarea copilului-centru pilot "Scoala dupa Scoala" Servicii interdisciplinare desfasurate in scoala pentru bunastarea copilului-centru pilot "Scoala dupa Scoala" Servicii interdisciplinare desfasurate in scoala pentru bunastarea copilului-centru pilot "Scoala dupa Scoala"

| Aria geografica
    Bucuresti, Sectorul 5

| Rezumat
    Proiectul dezvolta un model de program socio-educational, de tipul “Scoala dupa scoala” prin care elevii participa la activitati extrascolare intr-un mod organziat si care ii sprijina in procesul de invatare.In acest sens s-a semnat un protocol de colaborare cu Ministerul Educatiei care a prevazut implementarea Programului Pilot „Scoala dupa Scoala” si realizarea unui studiu cu privire la modele de programe care se desfasoara in tara si in strainatate. In acelasi studiu este cuprinsa si o cercetare asupra implementarii Programului National „Cornul si laptele”, evaluandu-se astfel fezabilitatea inlocuirii acestuia cu un program de tipul “scoala dupa scoala”.Conform datelor INSSE din 2009, Sectorul 5 al capitalei detine o populatie stabila totala de peste 288690 de cetateni, dintre care 46876 cu varste sub 18 ani. De asemena se estimeaza ca 30% dintre locuitorii sectorului 5 sunt de etnie roma, iar Ferentari si Rahova sunt cele mai vulnerabile si sarace dintre cartierele sectorului 5. Programul „Scoala dupa Scoala” ofera un model si vine in sprijinul copiilor proveniti din familii sarace, cu risc de abandon scolar sau familial, dar si copiilor proveniti din familii cu venituri modeste. Programul si-a propus scaderea abandonului scolar in randul copiilor proveniti din categorii defavorizate care frecventeaza Scoala nr. 126 din cartierul Rahova, asigurarea unor modalitati constructive de petrecere a timpului liber, asigurarea unui mediu sigur pentru copii si sprijin pentru familiile care se confrunta cu psocio-economice, prin asigurarea de sprijin financiar pentru masa calda.

| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai proiectului au fost 50 de copii cu varste cuprinse intre 6-14 ani care au invatat in Scoala nr 126 din sectorul 5. Dintre acestia, 25 de copii cu varste cuprinse intre 6-10 ani au beneficiat de programul intredisciplinar desfasurat zilnic dupa programul normal de scoala, iar restul de 25 de copii au beneficiat de intalniri saptamanale de dezvoltare personala.
Beneficarii indirecti au proiectului au fost cei 100 de parinti ai copiilor, care au putut in aceasta perioada sa-si gasesca locuri de munca sau sa le pastreze pe cele pe care le aveau.


| Rezultatele proiectului
    Impactul proiectului a fost asupra a 50 de copii intre 6-10 ani care au provenit din familii dezavantajate financiar si social. Aceste familii nu ar fi putut sa asigure un mediu adecvat dezvoltarii copiilor dupa programul normal de scoala si nici nu ar fi putut acorda un ajutor real in efectuarea temelor. Aproximativ 35% dintre copii sunt din familii cu un venit de 250 de lei sau mai mic, pe membru de familie, programul permitandu-le sa participe la activitati de educatie alternativa la care altfel nu ar fi putut avea acces. Participand la acest proiect, copiii au dezvoltat sentimentul apartenentei la o comunitate, au dezvoltat relatii afective fata de personal si colegi, si-au dezvoltat si si-au imbunatatit vocabularul si au devenit mai increzatori in sine. De asemenea, copiii care au participat la grupurile de dezvoltare personala au devenit mai responsabili si si-au dezvoltat abilitati sociale.
Proiectul pilot initiat de World Vision Romania a devenit un model viabil pentru comunitatea sectorului 5, astfel incat pentru anul scolar 2011/2012 Consiliul Local al sectorului 5 a acordat finantare pentru continuarea acestuia.
Cercetarea efectuata in cadrul componentei de advocacy a proiectului a demonstrat fezabilitatea si inlocuirii programului “Cornul si Laptele” cu unul de tipul “scoala dupa scoala”, continand si unele recomandari de politica publica.


| Bugetul proiectului (in RON)
    169045

| Parteneri
    Scoala cu clasele I-VIII nr 126 din sectorul 5, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protecia Copilului sector 5, Primaria sector 5 - Directia de Invatamant si Relatii Comunitare

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes