close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Educatia - centrul schimbarii in comunitate



| Organizator:
    United Way Romania
| Categorie:
    Programe
| Problema de fond
    Acest program are ca punct de pornire,,Invata sa reusesti”, proiect pilot 2013-15, devenit modelul de interventie pe care il aplicam in toate programele educationale in care abordam problema abandonului scolar si a absenteismului in randul copiilor defavorizati. In 2015, 23% dintre copii nu erau inclusi in sistemul educational, iar rezultatele PISA in Romania erau printre cele mai slabe din UE. Situatia grea se mentine.
Rezultatele acestui proiect ne-au ajutat sa cream un model de interventie integrata care va genera schimbari de durata in comunitate, nu doar la nivelul copilului si al familei, ci la nivelul comunitatii.
Identificarea nevoilor beneficiarilor si selectia comunitatilor s-a facut in urma unor serii de vizite in comunitati defavorizate, analize de date, discutii cu reprezentanti ai scolilor, institutiilor publice si ONG-uri.


| Scopul proiectului
    Scopul programului: cresterea accesului la educatie pentru copiii proveniti din familii dezavantajate si prevenirea abandonului scolar prin infiintarea a 12 Centre Comunitare, in comunitati rurale defavorizate, care vor funcționa ca hub-uri, cu rolul de a consolida locul educatiei in dezvoltarea comunitatii.
Obiective:(1)infiintarea a 12 Centre Comunitare,(2)activitati educationale non-formale,(3)specialisti calificati in comunitate care vor putea replica modelul si (4)crearea si livrarea de materiale didactice care vor reprezenta baza punerii in aplicare a unui model de bune practice.


Educatia - centrul schimbarii in comunitate Educatia - centrul schimbarii in comunitate Educatia - centrul schimbarii in comunitate

| Aria geografica
    12 comunitati in 6 judete - 5 comunitati urbane si 7 comunitati rurale, astfel: comuna Jilava, judet Ilfov; comuna Padureni, judet Giurgiu; oras Urlati, judet Prahova; oras Baicoi, judet Prahova; oras Fundulea, judet Calarasi; oras Cluj-Napoca, judet Cluj; oras Timisoara, judet Timis; sat Semlacu Mare, judet Timis; comuna Masloc, judet Timis; sat Carani, judetul Timis; comuna Sinandrei, judetul Timis; comuna Bucovat, judetul Timis.

| Rezumat
    Programul se bazeaza pe convingerea ca puterea de schimbare a unei comunitati sta in educatia copiilor si potentialul lor enorm si ca problema abandonului scolar este una a comunitatii in care acesta traieste.
Scopul programului este reducerea ratei abandonului scolar in comunitati rurale dezavantajate si imbunatatirea relatiei comunitate - scoala si profesori - familie, punandu-i pe copii in centru.
Obiectivele vizeaza o mai buna intelegere, implicare si adaptare a modului de predare a profesorilor in comunitati defavorizate, dar si incurajarea parintilor sa se implice mai mult in educatia copiilor.
Prin activitatile sale, programul asigura schimbarea pe termen lung. 1.949 de copii (din totalul de 3.500 de copii/ intreaga durata a programului) au acces la servicii de educatie non-formala in 12 centre comunitare. Dintre acestia, 1.100 copii primesc ajutor material pentru a continua sa mearga la scoala si beneficiaza de activitati de tutorat.
Pentru ca familia este vitala in procesul de schimbare, 1.457 de parinti (din totalul de 2.800) participa la Academia Parintilor, serie de intalniri care au ca scop dezvoltarea abilitatilor si imbunatatirea comportamentului fata de proprii copii. Intalnirile cu parintii sunt facilitate de 45 de educatori parentali calificati in primul an de program.
Rolul cadrelor didactice este deosebit de important atat in dezvoltarea copiilor, cat si in sustinerea rolului educatiei in comunitate. Aproape 200 de profesori invata cum sa lucreze cu copiii si parintii din familii sarace in cadrul sesiunilor ,,Academiei Profesorilor”. Pentru un bun dialog scoala - familie - comunitate, 52 dintre profesori au fost acreditati ca mediatori scolari.
Pentru implementare au fost implicati 1.770 de voluntari, dintre care 247 sunt tutori pentru copii.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai programului sunt copii din medii dezavantajate, parintii acestora si profesorii copiilor. 1.949 de copii participa la activitatile programului. Pe parcursul planificarii activitatilor, copiii sunt implicati in alegerea temele care vor fi abordate, simtindu-se astfel responsabilizati si implicati direct în stabilirea activitatilor. 1.457 de parinti – programul acorda multa atentie activitatilor parinte-copil. Parintii participa la sesiuni de discutii despre educatie parentala si sunt implicati in activitatile de zi cu zi ale centrelor. 188 de profesori participa la work-shop-uri si cursuri pe teme cum ar fi: prevenirea consumului de droguri, anti-bulying, organizarea cluburilor de lectura, etc.

| Date beneficiari
    1.770 de voluntari care au oferit 7.625 ore de voluntariat pentru activitati directe cu copiii sau parintii – activitati educationale sau de timp liber, grupuri de discutii sau alte activitati zilnice in cadrul Centrelor. Membri ai celor 12 comunitati defavorizate.

| Activitati
    1 Centre Comunitare: Identificarea celor mai relevante comunitati dezavantajate; Parteneriate cu scoli, Primarii, Directii de Asistenta Sociala; Renovare, utilare, mobilare Centre;
2 Activitati educationale: Dezvoltarea abilitatilor de citire si a aptitudinilor sociale ale copiilor; Tipuri de activitati: cluburi de lectura, storytelling, STE@M, educatie financiara, jocuri educative, excursii.
3 Tutorat: Activitati facute de copii mai mari din program, cu rezultate scolare bune, profesorii si voluntarii ofera suport;
4 Sustinerea materiala: Unul dintre cei mai importanti factori care determina abandonul scolar este saracia. Ne asiguram ca ori de cate ori va fi nevoie, copiii vor primi rechizite, carti, haine si incaltaminte necesare pentru a merge la scoala; Fiecare copil va primi o masa calda/ o gustare la centru comunitar.
5 Academia Parintilor: Proiectare si redactare manual pentru un curs de 12 sedinte; Pregatirea unor specialisti in educatie parentala care vor sustine cursuri pentru parintii din comunitati;
6 Cursuri autorizate ANC de mediatori scolari: Rolul unui mediator scolar este de a facilita dialogul intre scoala, familie si comunitate;
7 Academia Profesorilor: manual dedicat cadrelor didactice care va cuprinde: dezvoltarea profesionala, disciplina pozitiva, rolul scolii in comunitate, relationarea cu parintii, prevenirea abandonului scolar in randul copiilor din medii defavorizate etc. Organizarea unui curs sustinut de specialisti in educatie pentru profesori.


| Rezultatele proiectului
    1.949 de copii au participat la aprox 3.000 de activitati de invatare non-formale, 329 de excursii si vizite si 386 de activitati cu invitati speciali.
Activitatea de tutoring a implicat 247 de copii tutori si 522 de copii tutorati si a presupus imbunatatirea abilitatilor de scris, citit, calcul aritmetic, dar si sah, badminton, rugby, etc. Copiii tutori au fost recompensati cu carti, imbaraminte sau materiale educationale.
1.829 de copii au beneficiat de ajutor material, în funcție de nevoile identificate - îmbracaminte și incaltaminte, produse de igienă personală, jocuri, rechizite si carti, dar și medicamente sau plata utilitatilor.
1.457 de parinti au beneficiat de consiliere socială și au participat la sesiunile de educatie parentala din cadrul Academiei Parintilor
52 de mediatori scolari specializați;
48 de educatori parentali formați;
188 de cadre didactice au beneficiat de cursuri și workshop-uri de formare profesională. Am facut toate formalitatile si asteptam acreditarea Ministerului Educației pentru cursul ,,Managementul sistemic al clasei de elevi”.
Implicarea membrilor comunității a fost semnificativă, activitățile cu copiii mobilizând aproape 1.770 de voluntari cu peste 7.600 ore de voluntariat.
S-au realizat 50 de parteneriate cu ONG-uri si institutii publice.



| Bugetul
    5487501,69

| Parteneri
    Organizatii partenere: Fundatia Providenta, Asociatia Club Sportiv Aurora Baicoi, Asociatia FDP - Protagonisti in educatie, Asociatia Serviciilor Sociale C.O.P.I.I., Societatea pentru Copii si Parinti – SCOP, Asociatia TIMAR, Asociatia ,,Ana si Copiii’’. Institutii publice: Primaria Jilava, Scoala Gimnaziala Nr.2 Jilava, Primaria Padureni, Scoala Gimnaziala Padureni, Scoala Gimnaziala Liliesti Baicoi, Scoala Gimnaziala Tintea, Liceul Tehnologic Filiestii de Padure, Colegiul Forestier Campina, Scoala Gimnaziala Floresti Prahova, Scoala Gimnaziala Magureni, Colegiul Tehnic

| Website proiect
    https://www.unitedway.ro/centrul-schimbarii-in-comunitate/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes