close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



"Cand a ignora nu inseamna a rezolva" - campanie de informare in cadrul "Saptamanii Europene a Urologiei 2011" organizata de Asociatia Romana de Urologie cu sprijinul GSK Romania



| Organizator:
    Asociatia Romana de Urologie
| Categorie:
    Sanatate
| Problema de fond
    Afectiunile din aceasta arie de patologie sunt extrem de frecvente in randul barbatilor romani cu varste de peste 50 de ani. In Romania, in fiecare an apar in jur de 45.000 de noi cazuri de adenom de prostata (care este doar una din bolile prostatei), iar sub 50% dintre pacientii nou diagnosticati fac anual testul PSA pentru depistarea acestei afectiuni. Din cei 900.000 de romani cu aceasta afectiune, lunar se trateaza doar 200.000, conform datelor ARU.

In lupta impotriva afectiunilor prostatei, controalele timpurii sunt esentiale. Asadar, o astfel de campanie de informare si educare pentru preventie devine vitala. Ideea de a afisa o prostata gigantica in spatii publice, cu ocazia Saptamanii Europeane a Urologiei, a venit ca raspuns la ignoranta bolnavilor fata de simptomele lor.


| Scopul proiectului
    Prin aceasta campanie, organizatorii au urmarit sa traga un semnal de alarma legat de impactul afectiunilor prostatei si sa informeze barbatii de peste 50 de ani despre tipurile de boala, simptomele si incidenta lor. Un alt scop a fost sa atraga atentia asupra importantei controlului medical pentru o diagnosticare precoce. S-a urmarit de asemenea si imbunatatirea relatiei medic-pacient, creand un spatiu accesibil in care medicii sa discute liber cu pacientii. Si s-a vizat si lansarea unei platforme unde medici de familie sa poata gasi mai multe informatii despre aria de patologie a urologie.

"Cand a ignora nu inseamna a rezolva" - campanie de informare in cadrul "Saptamanii Europene a Urologiei 2011" organizata de Asociatia Romana de Urologie cu sprijinul GSK Romania "Cand a ignora nu inseamna a rezolva" - campanie de informare in cadrul "Saptamanii Europene a Urologiei 2011" organizata de Asociatia Romana de Urologie cu sprijinul GSK Romania "Cand a ignora nu inseamna a rezolva" - campanie de informare in cadrul "Saptamanii Europene a Urologiei 2011" organizata de Asociatia Romana de Urologie cu sprijinul GSK Romania

| Aria geografica
    Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca.

| Rezumat
    Pentru a marca “Saptamana Europeana a Urologiei”, ARU a derulat o ampla campanie de informare asupra afectiunilor prostatei (12-18 septembrie 2011). Necesitatea de a organiza o astfel de campanie porneste de la statistici care arata ca 1 din 2 barbati de peste 50 de ani sufera de adenom de prostata (prostata marita).

Desi in ultimii ani numarul pacientilor diagnosticati cu astfel de afectiuni a crescut, totusi, multi barbati aleg sa nu discute despre problemele lor si nu urmeaza niciun tratament, considerand aceste simptome ca un “dat al varstei”, in pofida faptului ca nu pot avea o viata normala – urineaza des noaptea si au disconfort la urinare

Pentru a spori impactul informatiei din cadrul campaniei, organizatorii au adus in cele mai mari orase ale tarii, o macheta in forma de prostata gigantica (600 kg, 6 m lungime, 2,5 m inaltime), realizata in Slovenia. Ea a fost amplasata in zone publice, cu trafic intens, timp


| Date beneficiari
    Targetul principal a cuprins barbatii de peste 50 de ani. Pentru ca aceasta campanie urmareste informarea si preventia, targetul include atat barbatii care se confrunta cu simptome ale afectiunilor prostatei, cat si cei care nu sufera de astfel de boli, insa vor sa afle mai multe (spre ex, au avut antecedente in familie si vor sa afle informatii). Targetul secundar a inclus mass-media si medicii de familie.

| Rezultatele proiectului
    Campania a depasit impactul prevazut; sute de barbati au stat la coada ca sa vorbeasca cu specialistii in urologie – atat cei care au fost informati de actiune prin mijloacele de promovare ale campaniei, cat si persoanele in target care se aflau in parc in ziua activitatii.

Astfel, prostata gigantica a atras prin originalitate atat publicurile vizate (barbatii peste 50 de ani, mass/media, medicii), cat si alte persoane care se aflau in zona si au studiat macheta, au luat flyere pentru cunoscuti, povestind astfel mai departe despre inedita actiune de informare.

Sute de materiale au aparut in mass media (presa scrisa, online, TV si radio). Rezultatele componentei media arata ca audienta expusa la mesajele de educare si informare a campaniei cuprinde circa 2.500.000 persoane (print), 11.500.000 (online), 2.700.000 (TV) si aproape 2.000.000 ascultatori (radio). Ca exemplu, luand in calcul doar un singur canal de comunicare – presa scrisa, rezultatele expunerii la mesajele de informare a campaniei au acoperit astfel de 55 de ori mai mult decat nr. noi de cazuri de adenom de prostata inregistrate anual (45.000). Sau, altfel spus, de 3 ori mai multe persoane in comparatie cu nr. de bolnavi care figureaza ca nu se trateaza de adenom de prostata (700.000).

Timp de o zi intreaga, sute de pacientii din 3 orase mari s-au apropiat de medici, discutand liber cu acestia, intr-un spatiu deschis si in mod gratuit, despre afectiunile prostatei.


| Bugetul proiectului (in RON)
    129000

| Parteneri
    Organizatii: Asociatia Romana de Urologie (ARU); Societatea Nationala de Medicina Familiei (SNMF), Companii: GlaxoSmithKline (GSK) Romania

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes