close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Istoria prin Sunet si Atingere



| Organizator:
    Asociatia Tandem
| Categorie:
    Incluziune sociala
| Problema de fond
    Datorita situatiei lor specifice, tinerii nevazatori sunt in principal axati pe un stil de invatare auditiv si kinestezic si beneficiaza cel mai mult atunci cand au la dispozitie materiale de studiu care pun accentul pe aceste metode. Cu toate acestea, in scolile speciale pentru deficienti de vedere din Romania se folosesc manualele standard in format A4 sau marite la A3, create pentru elevi cu un stil de invatare vizual. Chiar si cele 8 manuale in format digital disponibile pe site-ul Ministerului Educatiei sunt inaccesibile cititoarelor de ecran. Cei mai multi elevi cu deficiente de vedere urmeaza studii umaniste in educatia universitara, iar istoria este una din materiile de bacalaureat.
Avem acum ocazia de a crea materiale de studiu folosind noile tehnologii (tiparire 3D, fisiere audio si materiale digitale).


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost de a promova crearea de materiale de studiu adaptate nevoilor specifice ale tinerilor cu deficiente de vedere prin crearea unei platforme de e-learning pentru studiul istoriei romanilor, completata cu un set de 40 de materiale audio si 120 de materiale tactile ce cuprind harti, ilustratii, si lecturi din texte de referinta.
Materialele sunt distribuite tuturor scolilor pentru deficienti de vedere din Romania (Cluj, Arad, Oradea, Timisoara, Targu Frumos, Buzau si Bucuresti.


Istoria prin Sunet si Atingere Istoria prin Sunet si Atingere Istoria prin Sunet si Atingere

| Aria geografica
    Bucuresti, Cluj-Napoca, Arad, Oradea, Buzau, Targu Frumos

| Rezumat
    „Istoria prin sunet și atingere” (The Feel and Touch of History) si-a propus sa realizeze o platforma digitala multisenzoriala cuprinzand materiale de studiu adaptate nevoilor speciale ale elevilor cu deficiente de vedere pentru predarea și invatarea istoriei romanilor. Aceste materiale educaționale au fost create alaturi de specialisti de la Muzeul de Istorie si Arheologie Constanta, iar platforma este complet accesibilizata pentru elevii cu deficiente de vedere.
Crearea materialelor didactice in format accesibil elevilor cu deficiente de vedere a fost realizata prin combinarea textelor cu caractere marite, a descrierilor audio si a materialelor tactile (ilustrații in relief si 3D).
Toate scolile speciale pentru deficienți de vedere din tara si toti elevii cu deficiente de vedere incadrati in invatamantul de masa beneficiaza gratuit de aceste resurse educationale.
Proiectul a debutat cu un seminar de două zile prin intermediul căruia profesorii de istorie din cadrul scolilor speciale au participat la sedințe de lucru si analiza in care s-au definit metodele cele mai adecvate pentru adaptarea materialelor educationale la nevoile reale ale elevilor. De asemenea, în cadrul proiectului a fost organizata si o scoala de vara cu o durata de cinci zile pentru 15 elevi cu deficiente de vedere.
Elevii cu deficiente de vedere au nevoie de acces egal la informatie pentru a putea fi parte din societatea informationala. Ei au nevoi de invatare specifice care trebuie adresate pentru ca ei sa poata deveni cetateni independenti si productivi. Lipsa materialelor audio si tactile se resimte puternic la toate materiile, materialele educationale existente fiind gandite pentru elevi cu un stil de invatare vizual.


| Date beneficiari
    10 profesori de istorie din scolile speciale pentru deficienti de vedere din Romania, 1000 de elevi care studiaza in ele (din care 100 de elevi in clasele a VII-a si a XII-a)

| Date beneficiari
    Beneficiari indirecti: invatatorii si educatorii care lucreaza in scolile speciale si care pot folosi materialele audio si tactile pentru ilustrarea unor materii conexe

| Activitati
    A1. Organizarea unui workshop cu profesorii de istorie din scolile pentru deficienti de vedere din tara pentru evaluarea cerintelor si selectarea materialelor.
A2. Organizarea unei scoli de vara de istorie si arheologie cu elevi de la scolile pentru deficienti de vedere din Bucuresti si Buzau
A3. Crearea platformei de e-learning. Selectarea materialelor, crearea si verificarea textelor, productia fisierelor audio si incarcarea lor in mediul online, testarea functionalitatii platformei.
A4. Crearea si multiplicarea materialelor tactile. Selectarea ilustratiilor si hartilor, procesarea imaginilor, testarea calitatii si inteligibilitatii acestora. Multiplicarea materialelor.
A5. Diseminarea informatiilor prin vizite de prezentare a materialelor la scolile speciale pentru deficienti de vedere din tara.


| Rezultatele proiectului
    La sase luni de la lansare, putem spune ca platforma IDEA-ISA incepe sa devina un instrument utilizat in mod frecvent de profesorii si elevilor scolilor speciale pentru deficienti de vedere din Romania. Platforma a fost accesata de peste 900 de ori cu aproape 4000 de vizualizari ale paginii de start.
De asemenea, in cadrul prezentarilor efectuate la scolile beneficiare, raspunsul elevilor si al profesorilor a fost peste asteptarile noastre.
Profesorii au remarcat eficacitatea platformei prin prisma unui coeficient crescut de implicare a elevului in procesul de asimilare a continutului si mai ales din punct de vedere al faptului ca simplifica si intermediaza foarte bine interactiunea intre profesorul vazator si elevii nevazatori prin prezentarea informatiei intr-un format accesibil amandurora. Elevii apreciaza disponibilitatea materialului in format digital, mult mai usor accesibil pentru studiul individual.
Speram ca rezultatele sa se reflecte intr-o rata crescuta de promovare la bacalaureat la materia istorie pentru elevii cu deficiente de vedere si intr-o cerere crescuta de materiale de studiu multisenzoriale pentru alte materii.


| Bugetul
    184330

| Parteneri
    Muzeul National de Istorie si Arheologie Constanta

| Website proiect
    www.idea-isa.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes