close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Cumpărături la ușa ta



| Organizator:
    Asociaţia Geeks for Democracy (G4D)
| Categorie:
    Proiecte și campanii de Voluntariat
| Problema de fond
    Nimeni nicaieri in lume nu a fost pregatit pentru ce a insemnat pandemia Covid19. in Romania, dincolo de starea dezastruoasa a sistemului sanitar, masurile asociate pandemiei au adancit problemele pentru o serie de categorii vulnerabile nu doar in fata infectarii, ci si din punct de vedere al saraciei si excluziunii sociale. Geeks for Democracy este o organizatie cu obiective in principal civice, actiunile umanitare au fost doar episodice in activitatea noastra pana in 2020, dar pandemia a fost un maraton al nevoilor, nu o cursa. am stiut ca statul nu va putea ajuta varstnicii, persoanele cu imunosupresie, pe cei cu dizabilitati sau familiile defavorizate sa aiba acce la minimum necesar (alimente si produse de igiena) fara sa se expuna infectarii cu Covid19, asa ca am lansat Cumparaturi la usa ta.

| Scopul proiectului
    Scopul: livrarea de alimente si produse de igiena persoanelor din categorii vulnerabile in fata Covid19 in timpul starii de urgenta Obiective asociate: limitarea numarului de infectari, de cazuri grave si de decese prin limitarea deplasarilor celor cu risc crescut sa dezvolte forme grave de coronavirus si implicit, minimizarea presiunii pe sistemul medical.

Cumpărături la ușa ta Cumpărături la ușa ta Cumpărături la ușa ta

| Aria geografica
    Initial Bucuresti si judetul ilfov, extins apoi catre anumite localitati din judetele: Arad, Constanta, Dambovita, Galati, Iasi, Maramures, Mures, Prahova si Timis. Pentru alte zone am incercat sa redirectionam apelurile catre grupurile civice organizate local.

| Rezumat
    Vazand ce se intampla in China si Italia din cauza noului coronavirus, era de asteptat ca Romania sa intre curand in starea de urgenta. Desi Geeks for Democracy nu este o organizatie umanitara, am decis ca este nevoie de un proiect de interventie rapida intr-o situatie de criza si trebuie sa ajutam persoanele cu risc ridicat de infectare sa stea acasa cat de mult posibil - mai exact, sa le facem noi cumparaturile. a durat putin pana sa ajungem la cea mai buna varianta a proiectului: pe 23 martie am lansat call-center-ul, o saptamana mai tarziu aveam deja deal-uri cu lanturi de magazine care sa pregateasca pachete de alimente, ca sa nu mai pierdem timp luandu-le de pe raft... toti cei implicati in proiect au fost voluntari - si noi, organizatorii, si toti cei care s-au alaturat fie in call-center, fie ca livratori. apoi, cei care au donat bani sau echipamente de protectie - manusi, masti, dezinfectant. Proiectul a avut cca 2500 de beneficiari catre care echipele de voluntari Cumparaturi la usa ta au livrat pachete de produse alimentare si de igiena, precum si medicamente, haine, jucarii si chiar telefoane, in functie de solicitare si tipul actiunii. am dus pachete si in localitati carantinate (tandarei) si catre persoane carantinate (la spitalul Grigore alexandrescu din Bucuresti), catre comunitati si persoane defavorizate (in alba, arges, teleorman, Botosani), la centre pentru copii, persoane cu dizabilitati si persoane varstnice ( Buzau, Calarasi, Dambovita, Braila). in plus, voluntarii nostri au livrat pentru asociatia Daruieste Viata echipamente pentru spitalele din Bucuresti si in tara atunci cand a fost nevoie de noi, precum si portii de mancare catre cei de pe santierul spitalului modular si catre familii defavorizate cu ajutorul partenerilor din proiect.

| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii directi ai apelurilor din call-center: 515 persoane si familii, la care se adaugă beneficiarii punctuali ai actiunilor sociale: localitati carantinate (Tandarei - 396 de beneficiari); persoane carantinate (la spitalul Grigore Alexandrescu din Bucuresti - 60 de beneficiari), comunitati si persoane defavorizate (Cotul Malului, jud. Alba - 2 beneficiari, Arges - 100 de beneficiari, Ciuperceni, jud Teleorman - 360 de beneficiari, jud Botosani - 683 de beneficiari), la centre pentru copii, persoane cu dizabilitati si persoane varstnice (Costesti, jud Buzau - 42 de beneficiari, Oltenita si Calarasi, jud. Calarasi - 78 de beneficiari, Gaesti, jud Dambovita - 64 de beneficiari, jud. Braila - 137 de beneficiari).

| Date beneficiari
    ~22.000.000 de cetateni romani (cf. estimari Institutul National de Statistica, februarie 2017), prin contributia Cumparaturi la usa ta la constientizarea nevoilor sociale asociate pandemiei, a beneficiilor voluntariatului si promovarea implicarii civice; ONG-urile partenere implicate la nivel national și local, companiile private partenere si furnizorii Autoritatile centrale si locale cu care am cooperat pentru livrarile sociale majore. Mass-media

| Activitati
    Proiectul a avut mai multe etape, a durat o luna sa ajungem la cea mai buna varianta. De la idee si call-ul pentru voluntari am ajuns la call-center cu operatori care au lucrat dupa script in ture de cateva ore zilnic si echipe de min. 2 livratori care sa duca produsele, complet echipati pentru preventia Covid19 (masti, viziere, manusi, dezinfectant, fara contact fizic cu destinatarul). am construit pachete standard de produse alimentare si de igiena si am dezvoltat parteneriate cu lanturi de magazine care sa le pregateasca in depozit pentru preluare, ca riscul de infectare in magazin si timpul de livrare sa fie minime. Dupa ce initial livram in Bucuresti si ilfov, ne-am extins pana la finalul starii de urgenta in alte 7 judete, iar pentru altele am realizat parteneriate cu ONG-uri sau initiative civice locale, carora le-am predat modelul operational si relatia cu magazinele partenere. Ulterior, am dezvoltat parteneriate cu medici de familie si pentru livrarea de medicamente.
Ne-a fost clar inca de la inceput ca proiectul va avea nevoie de o puternica sectiune sociala - din fonduri proprii si din donatii am livrate pachete de alimente si igiena catre beneficiari in diverse situatii de vulnerabilitate, am livrat echipamente pentru spitalele din Bucuresti si in tara, precum si portii de mancare..
La finalul proiectului, am facut evaluare si follow-up, cu monitorizare media, feedback echipa si voluntari, feedback parteneri si pregatirea de viitoare parteneriate.


| Rezultatele proiectului
    Beneficiile Cumparaturi la usa ta sunt de trei tipuri, cele palpabile - produsele alimentare si de igiena, medicamentele livrate catre cca 2500 de persoane aflate in diferite categorii vulnerabile, apoi beneficiile referitoare la preventia infectarii cu covid-19 la beneficiarii care nu s-au mai deplasat in afara domiciliului pentru a-si face cumparaturile necesare, iar in al treilea rand, este vorba despre ceea ce voluntarii nostri au livrat asociat pachetelor efective - speranta, increderea ca va fi bine, ca impreuna vom depasi perioada aceasta, ca oricat de greu, cineva le intinde o mana de ajutor, ca exista empatie, solidaritate si romanii se mobilizeaza pentru cei mai putin norocosi. Proiectul in cifre: 86 de zile, zeci de parteneri si colaboratori, peste 900 de voluntar, 2500 de beneficiari, un model operational care functioneaza si a fost replicat cu succes, donatii de peste 100.000 de lei.

| Bugetul
    280000

| Parteneri
    Fundatia Vodafone, #Rezistenta si initiativa Romania, asociatia Daruieste Viata, asociatia seneca anticafe, agentia impreuna si ambasada sustenabilitatii in Romania, ajungem mari, Fundatia Cara Bella-House of angels. Multe companii au sustinut Cumparaturi la usa ta, primii au fost cei de la Veranda Mall, apoi s-au alaturat Heidelbergcement, Logicom, Ford Romania, RealFoods, Motorola, Mercedes Benz, PopestiPrint, Lesaffre, scandia Food, Danone, asevi, Kane - New Romanian Cuisine, Chipita, OMV Petrom, Bosch, BRD asigurari de viata

| Website proiect
    https://g4d.ro/cumparaturi/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes