close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Investeste in Educatie



| Organizator:
    Junior Achievement Romania
| Categorie:
    Impact
| Problema de fond
    Criza economica a creat si o criza sociala, tinerii fiind categoria cea mai vulnerabila: numarul locurilor de munca accesibile dupa terminarea scolii este in continua scadere, la fel ca si costurile alocate de companii pentru pregatirea lor la locul de munca. Schimbarea continua a mediului socio-economic transforma conservatorismul sistemului educational intr-o reala problema in care resursele private si modelele internationale functionale in diferite medii educationale, fie performante sau defavorizate, pot deveni o solutie eficienta, mai ales in perioade de tranzitie, oferind variante usor de implementat si multiplicat. Atragerea de resurse umane si financiare pentru a introduce modele functionale in educatia non-formala catre educatia formala vine ca o rezolvare eficienta si de durata.

| Scopul proiectului
    Scop final: determinarea beneficiarilor sa-si continue educatia si sa contribuie la realizarea ei intr-un cadru formal pentru ca ulterior sa duca o viata independenta financiar si sa aiba acces la un loc de munca potrivit. Obiective specifice: strangerea a minim 1 milion USD pentru a implementa gratuit in scoli cele 35 de programe educationale; oferirea gratuita de resurse (ghiduri, manuale, suport didactic si training) pentru cel putin 100.000 de elevi si 1.000 profesori; atragerea a 1.000 de consultanti voluntari din comunitatea locala de afaceri.

Investeste in Educatie Investeste in Educatie Investeste in Educatie

| Aria geografica
    41 de judete, 362 de localitati

| Rezumat
    Proiectul a cuprins trei componente principale: 1. campania de atragere de fonduri si mobilizare a comunitatii de afaceri si a populatiei pentru a investi resurse (financiare si umane) in educarea in scoala a competentelor necesare tinerilor in viata; 2. Derularea gratuita in scoli a celor 35 de programe ‘learning by doing’ de educatie economica, antreprenoriala, financiara si de orientare profesionala ale JAR; 3. atragerea consultantilor voluntari din comunitatea de afaceri pentru a sustine in peste 1.000 de scoli aceste programe educationale. Oportunitatea proiectului se justifica prin nevoia responsabilizarii comunitatii de afaceri, comunitatilor locale, profesorilor, parintilor care trebuie sa constientizeze ca accesul tinerilor la independenta financiara dupa terminarea unei forme de educatie este un drept fundamental si ca formarea competentelor transferabile in viata poate schimba in bine mersul economiei unei natiuni.
Campania de donatii este un prim demers de intarire a sustenabilitatii programelor JAR intr-o perioada de criza economica. Initiativa a fost demarata pentru a raspunde solicitarilor in crestere din partea profesorilor si elevilor pentru programelele JAR, cu fondurile obtinute proiectul acoperind participarea totala pentru 100.000 de elevi in acest an scolar, 1.000 de profesori care au primit gratuit manuale, suport didactic, training, consultanta si au colaborat cu consultantantii voluntari din comunitatea de afaceri care au adus mai aproape de tineri modele de profesionisti, exemple si lectii de viata din economia reala.


| Date beneficiari
    JA a colectat solicitarile scolilor pentru programele JA pentru a fi implementate ca si curriculum la decizia scolii, activitati extra-curriculare si auxiliare. Profesorii fac parte din beneficiarii programelor JAR din anii trecuti si an de an, acestia primesc oferta educationala, optand pentru anumite programe pentru care primesc gratuit kit-uri complete, training si consultanta din partea echipei JAR, precum si sprijinul comunitatii locale de afaceri. Profesorii si elevii au acces la toate resursele prin intermediul contului creat pe platforma organizatiei (JAR) si echipa comunica direct cu toti beneficiarii in primul rand prin aceasta forma.

| Rezultatele proiectului
    In urma promovarii (anexele ‘media coverage’ si ‘promovare’), primul obiectiv stabilit pe intregul an 2012 a fost depasit: pana in prezent a fost adunata suma de 1,267,000 dolari din donatii provenind de la 18 companii mari si peste 200 de companii din comunitatea locala participa la proiect prin contributii inkind si consultanta voluntara.
2297 de profesori (clasele I-XII) s-au inregistrat in programele JA si au primit pachetele de materiale-suport din toate cele 31 de programe. Numarul elevilor inscrisi pentru a beneficia gratuit de cele 31 de programe JA in acest an scolar a fost de 102,879. Profesorii si consultantii voluntari din comunitatea de afaceri au primit training local sau online, suport tehnic prin email, telefon si intalniri directe.
In urma incheierii parteneriatelor cu peste 40 de companii si institutii locale, 430 de voluntari din comunitatea de afaceri s-au inscris pe platforma voluntarcenter.ro si au sustinut ore la clasa, impartasind elevilor experientele lor personale si profesionale.
Conform evaluarii partiale, 8 din 10 elevi isi doresc continuarea programelor de educatie financiara si majoritatea beneficiarilor directi si indirecti au apreciat ca proiectele JA aduc o valoare adaugata in scolile lor (anexa ‘Testimonials’).
Departamentul editorial creat ca antreprenoriat social pentru sustinerea campaniei a produs peste 150,000 de manuale si 50,000 de carti (6 titluri din seria Harvard Business Review, 4 manuale universitare, 12 titluri noi in lucru) adica un venit atras de peste 210,000 EUR.


| Argument
    Asteptarile initiale au fost atinse cu un consum redus de resurse: fondurile totale stranse in urma campaniei pana in prezent au fost mai mari cu aproape 30% decat suma prevazuta, numarul total al profesorilor care s-au inscris in programele JA a fost de mai bine de doua ori mai mare decat cel propus si peste 100.000 de elevi si studenti au beneficiat in primul semestru al anului scolar de programe de educatie financiara, antreprenoriala si de orientare profesionala. Pana in prezent, aproape jumatate din numarul voluntarilor din comunitatea de afaceri prevazuti initial pentru tot anul scolar au participat la ore la clasa.
Mobilizarea comunitatii de afaceri care a contribuit la campanie arata impactul concret al campaniei pe termen mediu, dar si beneficiile strategiei organizatiei in indeplinirea misiunii pe termen lung: dezvoltarea parteneriatelor cu mediul privat de mai bine de un deceniu si castigarea unor sustinatori constanti.
Prin programele educationale implementate cu ajutorul fondurilor obtinute, beneficiarii directi au experimentat programe non-formale in sistem formal (aducand avantajul folosirii resurselor de timp si oameni, dar si beneficiul continuitatii) si un alt fel de scoala – centrata pe competente concrete, exercitii si contact direct cu mediul de afaceri. Procesul de evaluare arata schimbarile pozitive in pregatirea tinerilor pentru viitorul lor profesional si personal si beneficiile directe asupra sistemului de invatamint public.


| Bugetul proiectului (in RON)
    4290000

| Parteneri
    - Partener principal: Romanian American Foundation (RAF); Parteneri ai campaniei: Vodafone, Orange, Cosmote, Saatchi&Saatchi, TVR, National Geographic, AXN, Elevate Media, Administratia Strazilor Bucuresti, www.actionamresponsabil.ro, www.cariereonline.ro, www.ejobs.ro, www.responsabilitatesociala.ro, www. romaniapozitiva.ro, www.startups.ro, www.wall-street.ro, The Association of Chartered Certified Accountants, Junior Chamber International, FundatiaCarturesti; Parteneri in implementarea programelor educationale: Institutii: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, 47 de inspectorate scolare, Ambasada SUA, DG Enterprise, Kaufmann Foundation, MetLife Foundation, Romanian-American Foundation, UNESCO, World Bank. Companii: Accenture, Adobe, Astra Zeneca, AXA Asigurari, BCR – Erste, BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group, Bitdefender, Bursa de Valori Bucuresti, Citigroup, Coca-Cola HBC, Deloitte, Ernst & Young, EximBank, General Electric, Hewlett-Packard, IBM, ING Asigurari, Intel, Intercontinental, Lowe & Partners, Manpower, MasterCard, Microsoft, Nokia, Oracle, Price Waterhouse Coopers, Raiffeisen Bank, Rompetrol, Romtelecom, Saatchi & Saatchi, Saff, Salans, Tenaris Silcotub, The Association of Chartered Certified Accountants, Tradeville, UNSAR, Vodafone si alte 200 de companii si institutii locale.

| Website-ul proiectului
    http://www.jaromania.org/despre/doneaza





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes