close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Acum, mai mult ca oricand!



| Organizator:
    Habitat for Humanity Romania
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    La 1 iulie 2010, din bilanţul oficial reieşea: 104 localităţi din 14 judeţe afectate de inundaţii, 5.400 locuinţe avariate şi 24 de decese.Evaluarea oficială a fost completată de echipa departamentului de Răspuns la Dezastre HFHR cu vizite în teren la Cluj, Bacău (Mărgineni şi Săuceşti)şiBotoşani(Dorohoi), la familii si autoritati. La selectia familiilor in proiect s-a tinut cont de nevoia și urgența unei locuințe, acceptul de a se reloca pe un teren neinundabil si disponibilitatea de a voluntaria alături de Habitat.S-a stabilit un plan de intervenţie şi s-a decis deschiderea primului şantier în Dorohoi, cu 650 de case afectate, cea mai afectata comunitate.În acelaşi timp, a fost conceput planul campaniei de advocacy şi strângere fonduri „Acum, mai mult ca oricând” în perioada iulie-decembrie 2010

| Scopul proiectului
    • Strângere de fonduri necesare reconstrucţiei, renovariii şi reabilitării de locuinţe si concomitent implementarea proiectului
• Conştientizarea opiniei publice asupra modalităţilor de implicare în spijinirea familiilor sinistrate
• Dezvoltarea de parteneriate cu autorităţile locale şi centrale pentru combaterea efectelor inundaţiilor
• Dezvoltarea de parteneriate cu mediul de afaceri naţional şi internaţional pentru sprijinirea familiilor
• Iniţierea unei strategii naţionale de răspuns la dezastre
• Deschiderea primelor centre de resurse HFHR in jud.Dorohoi si Bacau


Acum, mai mult ca oricand! Acum, mai mult ca oricand! Acum, mai mult ca oricand!

| Aria geografica
    Dorohoi, Cluj, Bacau

| Rezumat
    « Acum, mai mult ca oricand » a fost cea mai ampla campanie a organizatiei din ultimii ani. Imediat dupa inundatii a fost luata decizia de interventie in zonele calamitate, bazata pe capacitatea acumulata pana acum si a fost conceput proiectul campaniei. Ea s-a desfasurat la nivel national, si s-au folosit exclusiv parteneriatele de tip social si combinarea unui număr mare de instrumente PR şi FR: campanie SMS, donatii online, donatii direct prin ATM-uri, outdoor media, retele sociale si web, media scrisă, bartere de spatiu publicitar, spoturi si emisiuni radio, întâlniri directe, mass mailing. Nu am avut un partener TV si nu au existat parteneriate cu trusturi mari de media. Toate materialele au fost produse in-house de echipa Habitat.
Etapele campaniei:
- Iulie - Strangere de fonduri prin SMS; semnarea primelor parteneriate de proiect
- August/Septembrie - Se piloteaza o noua forma de strangere de fonduri alaturi de BCR ; se deschide primul santier
- Octombrie/noiembrie – Se lanseaza platforma interactiva de voluntariat pe site-ul habitat.ro care ajuta semnificativ la mobilizarea resurselor umane voluntare la nivel local si national ; se deschide centrele de resurse ale Habitat
- Decembrie – Campania se incheie printr-un Call to Action de sarbatori. Sensibilizarea opiniei publice in cadrul unei minicampanii de comunicare – « De aceste sarbatori, daruieste demnitate ».


| Date beneficiari
    Acum mai mult ca oricand! a generat resurse pentru ca viata a cca,600 de oameni sa fie reconstruita. O parte dintre acestia au inteles ca sunt primii responsabili pentru refacerea propriei case si au participat ca voluntari pe santier, altii au fost cooperanti si s-au implicat in activitati de logistica, in special in cazul renovarilor. Increderea beneficiarilor si a comunitatii in Habitat a crescut de la luna la luna, pe masura ce proiectul era implementat. La fel si in cazul donatorilor carora li s-a raportat periodic evolutia proiectului in teren. De asemeni, unii actori locali, reprezentanti ai autoritatilor, subcontractori, etc si-au schimbat parerea si atitudinea fata de demersul unui ONG, in sens pozitiv.

| Rezultatele proiectului
    • 840.000 USD – valoarea totală a fondurilor strânse din care 290.000 USD reprezintă valoarea materialelor de construcții.
• Atragerea a peste 100 de parteneri cu resurse umane, financiare si materiale dintre care peste 50 de parteneri noi
• Atragerea a peste 20 de parteneri media in regim social
• Atragerea a peste 25.000 de donatori individuali (mediatizarea campaniei prin SMS)
• Resurse umane atrase: 557 de voluntari au acordat aproape 4000 de ore de lucru voluntar pe santierele Habitat de reconstructie dupa inundatii.
• 200 de familii beneficiare (cca.600 persoane)din 3 judete prin case noi (30), renovari (50), reabilitari (80), beneficiare ale centrelor de resurse (30) prin donatii de materiale de constructii, consiliere tehnica si voluntari
• 85 de copii, beneficiarii unei scoli reconstruite dupa inundatii de catre Habitat in parteneriat cu Fundatia Vodafone Romania si autoritatile locale
• Implicarea comunitatilor in reconstructia caselor prin voluntariat local


| Bugetul proiectului (in RON)
    2520000

| Parteneri
    Europa FM, Fundatia Vodafone Romania, Lafarge, Dedeman, BCR, Porsche, Citi, Cameron, Selina, BRD, Serviciul de Ajutor Maltez, Omniasig, JTI, Constructii Bihor, Radisson, Alpha Bank s.a - vezi raport de proiect atasat

| Website-ul proiectului
    www.habitat.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes