close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



#puneinima de GivingTuesday



| Organizator:
    Asociatia Envision
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    GivingTuesday este o miscare globala care incurajeaza toti actorii sociali sa ajute la transformarea comunitatilor din care fac parte prin acte de generozitate: donatii in bani si bunuri, fundraising, voluntariat, donare de sange etc. Lansata in 2012 in SUA, in contrapondere cu Black Friday si Cyber Monday, miscarea este prezenta in peste 60 de tari si isi propune sa devina o zi internationala a faptelor bune. Asociatia Envision si-a asumat rolul de promotor al miscarii in Romania. Desi gradul de implicare sociala a crescut in ultimii ani, mai sunt multe lucuri de facut pana sa ajungem la o cultura a filantropiei comparabila cu cea din tari care ne inspira, precum SUA sau UK. Experienta multor tari ne arata ca GivingTuesday are un potential extraordinar de crestere iar rolul nostru este sa punem in valoare acest potential in Romania.

| Scopul proiectului
    Scopul campaniei a fost sa creasca notorietatea miscarii GivingTuesday in Romania, sa ii mobilizeze pe romani (persoane fizice, ONG-uri, companii, autoritati) sa faca fapte bune si sa genereze intitiative de bine si sa cultive spiritul generozitatii.

Obiectivele campaniei au fost:
- Mesajul campaniei sa ajunga la minim 3 milioane de oameni (Reach)
- Minim 200 de mentiuni in presa si social media
- Minim 45 de companii si ONG-uri sa se alature miscarii
- Minim 50.000 engagement pe social media
- Minim 100 de initiative de bine inscrise pe site


#puneinima de GivingTuesday #puneinima de GivingTuesday #puneinima de GivingTuesday

| Aria geografica
    Nationala

| Rezumat
    GivingTuesday este o miscare globala care incurajeaza generozitatea si implicarea sociala. Asociatia Envision este din 2017 reprezentant al miscarii in Romania. In 2019 Giving Tuesday s-a sarbatorit pe 3 Decembrie. In cadrul campaniei am transmis mesajul GivingTuesday cu scopul de a creste notorietatea miscarii si de a-i mobiliza pe romani sa faca fapte bune si sa cultive spritul generozitatii. Pentru ca doar implicati si IMPREUNA putem fi mai buni si putem gasi solutii la problemele comunitatilor in care traim. In ultimii ani, societatea civila a fost miscata de campanii cu mesaj simplu, usor de retinut si empatic: #estifrumoasaazi, #oameniisefacdor, #privestecerul, #rezist. Mergand pe aceeasi linie, stategia noastra a fost sa facem cat mai prezent pe strazile orasului, pe social media, pe platformele online si in inimile si mintile oamenilor mesajul campaniei - “#puneinima de GivingTuesday”, care sa se intipareasca in mentalul colectiv.

In cadrul campaniei GivingTuesday din 2019: 9 ambasadori au fost promotori ai campaniei, in 5 orase a fost raspandit mesajul #puneinima prin street art, peste 30 de influenceri au imbratisat ideea de a face o fapta buna si i-au incurajat si pe altii sa faca la fel, 55 de companii si ONG-uri s-au alaturat miscarii si au promovat-o sau au avut propriile lor initiative prin care au mobilizat oamenii din comunitati sa faca fapte bune, peste 40 de publicatii, televiziuni si radiouri au transmis, in peste 50 de aparitii, mesajul Giving Tuesday, aproape 350 de postari pe canalele de social-media ale celor care s-au alaturat campaniei, 85 de initiative de generozitate inscrie pe site-ul givingtuesday.ro si multe altele necontorizate. Am reusit sa ajungem cu mesajul "#puneinima de GivingTuesday" la peste 4 milioane de oameni.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi care se impart in 3 categorii:

Persoane, institutii publice si companii care se alatura miscarii si care aleg sa se implice si sa fie generosi, oferind sprijin celor care au nevoie. Pentru ele GivingTuesday reprezinta o oportunitate de implicare sociala.

ONG-uri care se alature miscarii si care atrag fonduri, voluntari si alte resurse cu ocazia GivingTuesday, resurse care ajung la beneficiarii lor.

Persoane care primesc sprijin de GivingTuesday de la toti cei enumerati mai sus, sprijin care poate fi material (bani, bunuri, servicii) sau moral (de ex. timp petrecut cu ei).

Numarul acestora este aproape imposibil de cuantificat, fiind vorba de o miscare care creeaza un context pentru implicare sociala. Lucram insa la un mecanism care sa ne ajute sa estimam in viitor nivelul donatiilor facute de GivingTuesday.


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Am ales 9 ambasadori cu care am filmat testimoniale: Amalia Enache, Andrei Stefan, Andrei Stupu, Cristina Hurdubaia, Dana Gont, Diana Lupu, Oana Bratila, Toader Paun, Vasi Radulescu. Acestia au raspuns la 3 intrebari menite sa inspire publicul tinta al campaniei sa se implice si sa #punainima de GivingTuesday: “Ce inseamna pentru tine generozitatea?”, “Cum te simti atunci cand esti generos?”, “Tu ce fapta buna faci de GivingTuesday?”. Ei au fost principalii vectori ai campaniei, atat pe social media, cat si prin aparitii in presa si interviuri la EuropaFM, Știri ONG, Romania Pozitiva, Libertatea, Alist Magazine.

Am colaborat cu grafferi si am pus mesajul #puneinima pe peretii a 5 orase importante din Romania: Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara si Sibiu.

Am colaborat cu ONG-uri si companii, cu ajutorul carora am aratat cat de important este sa pui inima in ceea ce faci. Peste 50 de companii si ONG-uri au transmis mesajul #puneinima pe canalele lor de social media. Printre acestea se numara Hope and Homes for Children, Asociatia HEM prin proiectul „N-avem sange”, Fundatia Vodafone Romania, Bikers for Humanity, Bursa Binelui, Raureni, Laptaria cu Caimac, Kaufland Romania. Mai mult, cea mai mare parte dintre acestea au ales cate o actiune de caritate pe care au organizat-o de GivingTuesday si au transmis un call-to-action la fapte bune catre comunitatile lor.

Pe site-ul partenerului Dexonline cuvantul lunii noiembrie a fost “generozitate”.

Cu ajutorul Mokko Atelier am realizat insigne cu inima din logo-ul GivingTuesday si le-am trimis catre 90 de influenceri pentru a ajunge cu mesajul #puneinima la comunitatile lor.

Am comunicat constant pe Facebook. Am pus inima si pe Instagram. I-am provocat pe influenceri sa dea sfoara-n tara si sa duca mesajul #puneinima intr-unul din cele mai vizitate locuri de publicul nostru tinta.

Am avut parteneriat cu 1 radio national: Europa FM. Am povestit despre ce inseamna GivingTuesday in cadrul emisiunii Clubul de Seara, a rubricii Oameni de milioane si online.

Desi am fost foarte dornici si hotarati, nu am reusit sa convingem o televiziune sa fie partener media al proiectului, dar am reusit prin continutul generat sa aparem la PRO TV cu un reportaj care a aparut in mai multe jurnale de stiri, inclusiv in prime time.

Primaria din Alba Iulia si-a asumat rolul de partener local al evenimentului. Au implementat propria campanie locala, au mobilizat ONG-uri, companii si oameni de bine generand peste 30 de initiative locale.


| Rezultatele proiectului
    Din punct de vedere al obiectivelor stabilite, campania a avut urmatoarele rezultate:

- Mesajul campaniei a ajuns la peste 4 milioane de oameni (133% versus obiectiv)
- Am avut 400 de mentiuni in presa si social media (200% versus obiectiv)
- 55 de companii si ONG-uri s-au alaturat miscarii (122% versus obiectiv)
- Am obtinut un engagement de peste 60.000 in social media (120% versus obiectiv)
- 87 de initiative de bine au fost inscrise pe site de catre persoane fizice, companii, ONG-uri si institutii publice (87% versus obiectiv)

Cateva exemple de initiave inscise pe site care ne-au insprirat:

Giving Style and Smile - Iulia Niculescu, hairstylist din Alba Iulia a strans alaturi mai multi stilisti din oras si impreuna au tuns si coafat gratuit aproximativ 50 de persoane varstnice de la o casa de batrani din oras.

Targ culinar caritabil Europa FM: o parte din angajatii de la Europa FM au gatit acasa si au adus in sediul radioului preparatele, iar alta parte dintre colegi le-au degustat in schimbul unor donatii. Toate veniturile obtinute au fost donate Asociatiei Ana si Copiii.

Voluntarii si sustinatorii Hospice Eliana au strans fonduri pentru achizitionarea unui aparat de drenaj limfatic vital bolnavilor de cancer aflati in grija lor.

Peste 90 de angajati ai Vodafone au donat sange de GivingTuesday. Mai mult de atat, ei au ales ca bonurile de masa oferite ca beneficiu la donare sa le doneze mai departe pentru copiii din programele de prevenire a separarii de familie, derulate de Hope and Homes for Children Romania.

PinkPost a oferit transport gratuit pentru coletele MagicBox trimise prin Asociatia MagiCAMP familiilor nevoiase.

Studioul Universul a oferit clase de yoga, intrarea fiind o donatie, iar fondurile stranse au fost directionate catre Asociatia Universul de Zambete.

Angajatii Primariei din Alba Iulia s-au alaturat initiativei N-avem sange, “Fii bloodfluencer!” si au donat sange de GivingTuesday, oferind un exemplu comunitatii locale.

Toate initiativele inscrise pe site se pot vedea aici: https://bit.ly/initiativeinscriseGT2019. Trebuie mentionat faptul ca desi noi indemnam oamenii si organizatiile sa-si inscrie initiativele pe site, nu toate faptele bune si initiativele de bine ajung sa fie inscrise.


| Bugetul
    5.000 - 10.000 Euro

| Parteneri
    GivingTuesday este o miscare globala care incurajeaza generozitatea si implicarea sociala. Asociatia Envision este din 2017 reprezentant al miscarii in Romania. In 2019 Giving Tuesday s-a sarbatorit pe 3 Decembrie. In cadrul campaniei am transmis mesajul GivingTuesday cu scopul de a creste notorietatea miscarii si de a-i mobiliza pe romani sa faca fapte bune si sa cultive spritul generozitatii. Pentru ca doar implicati si IMPREUNA putem fi mai buni si putem gasi solutii la problemele comunitatilor in care traim. In ultimii ani, societatea civila a fost miscata de campanii cu mesaj simplu, usor de retinut si empatic: #estifrumoasaazi, #oameniisefacdor, #privestecerul, #rezist. Mergand pe aceeasi linie, stategia noastra a fost sa facem cat mai prezent pe strazile orasului, pe social media, pe platformele online si in inimile si mintile oamenilor mesajul campaniei - “#puneinima de GivingTuesday”, care sa se intipareasca in mentalul colectiv.

In cadrul campaniei GivingTuesday din 2019: 9 ambasadori au fost promotori ai campaniei, in 5 orase a fost raspandit mesajul #puneinima prin street art, peste 30 de influenceri au imbratisat ideea de a face o fapta buna si i-au incurajat si pe altii sa faca la fel, 55 de companii si ONG-uri s-au alaturat miscarii si au promovat-o sau au avut propriile lor initiative prin care au mobilizat oamenii din comunitati sa faca fapte bune, peste 40 de publicatii, televiziuni si radiouri au transmis, in peste 50 de aparitii, mesajul Giving Tuesday, aproape 350 de postari pe canalele de social-media ale celor care s-au alaturat campaniei, 85 de initiative de generozitate inscrie pe site-ul givingtuesday.ro si multe altele necontorizate. Am reusit sa ajungem cu mesajul "#puneinima de GivingTuesday" la peste 4 milioane de oameni.


| Website proiect
    https://givingtuesday.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes