close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



ABCdar bancar



| Organizator:
    Asociatia Junior Achievement Romania
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Prima editie a proiectului ABCdar bancar s-a desfasurat in 2010, in contextul crizei financiare care a scos in evidenta nevoia educarii populatiei pentru utilizarea responsabila a serviciilor financiare. Aceasta nevoie a fost confirmata de rapoarte OECD care au indicat ca Romania este printre tarile cu cea mai scazuta rata a educatiei financiara a locuitorilor din spatiul european. Totodata, au aparut modificari in asteptarile tinerilor fata de scoala si de procesul de invatare - acestia declarandu-se mai motivati sa invete notiuni cu aplicabilitate imediata in viata reala si prin utilizarea tehnologiei.

Astfel, JA Romania a dezvoltat continutul ABCdar bancar:
- in 2010 in versiunea kit educational tiparit oferit gratuit profesorilor de liceu pentru disciplina optionala Educatie financiara.
- din 2018, in versiunea digital-interactiva.


| Scopul proiectului
    Facilitarea accesului tinerilor la continuturi de educatie financiara ce pot fi parcurse in ritm propriu, asincron, la scoala sau in afara ei.
O1:Asigurarea continuitatii in directia activitatilor la clasa in scopul maximizarii calitatii timpului petrecut la scoala.
O2:Dezvoltarea versiunii digitale interactive a cursului ABCdar bancar prin intermediul platformei JA Inspire.
O3:Cresterea semnificativa a numarului de liceeni beneficiari ai cursului prin acces la versiunea digitala.
O4:Evidentierea liceelor care ofera elevilor acces la educatie financiara, utilizand resurse digitale interactive.


ABCdar bancar ABCdar bancar ABCdar bancar

| Aria geografica
    Aiud, Alba Iulia, Blaj, Ocna Mures (ALBA), Costesti, Curtea de Arges, Domnesti, Pitesti (ARGES), Bacau (BACAU), Alesd, Oradea, Suncuius (BIHOR), Beclean, Bistrita, Nasaud, Prundu-Bargaului, Singeorz-Bai (BISTRITA-NASAUD), Botosani, Dorohoi, Stefanesti (BOTOSANI), Braila (BRAILA), Brasov, Zarnesti (BRASOV), BUCURESTI, Berca, Buzau (BUZAU), Calarasi (CALARASI), Resita, Teregova (CARAS SEVERIN), Campia Turzii Cluj-Napoca, Turda (CLUJ), Cobadin, Constanta, Medgidia, Murfatlar (CONSTANTA), Gaesti, Pucioasa, Targoviste (DAMBOVITA), Craiova (DOLJ), Galati, Targu Bujor, Tecuci (GALATI), Giurgiu (GIURGIU), Bumbesti-Jiu, Targu-Jiu (GORJ), Hunedoara, Petrila, Petrosani, Simeria (HUNEDOARA), Slobozia (IALOMITA), Iasi, Pascani (IASI), Dragomiresti-Vale, Vidra (ILFOV), Baia Mare, Cavnic, Ruscova, Sighetu-Marmatiei (MARAMURES), Drobeta Turnu Severin, Strehaia (MEHEDINTI), Targu Mures, Tarneveni (MURES), Piatra-Neamt, Roman, Targu Neamt (NEAMT), Bals, Draganesti-Olt (OLT), Campina, Ploiesti, Valea Doftanei (PRAHOVA), Zalau (SALAJ), Livada, Satu Mare (SATU MARE), Campulung Moldovenesc, Dorna Candrenilor, Gura Humorului, Radauti, Siret, Suceava, Vatra Dornei (SUCEAVA), Timisoara (TIMIS), Tulcea (TULCEA), Vaslui (VASLUI), Focsani, Marasesti, Vidra (VRANCEA).

| Rezumat
    ABCdar bancar este un proiect adresat elevilor de liceu care combina trei deziderate ale noilor educatii: continut relevant si accesibil pentru educatia financiara de baza, metode learning by doing si un model de tranzitie fezabila de la invatamantul traditional la cel folosind tehnologia.

Proiectul are la baza continutul educational ABCdar bancar pilotat in 2010 si actualizat constant astfel incat sa ofere acces la notiuni si principii de baza despre planificare financiara, buget, economisire, investitii si creditare, tranzactii online si instrumente de plata, responsabilitatile utilizatorului de servicii financiar-bancare.
In 2018, acest continut a fost transpus in versiune digitala-interactiva cu scopul de a creste semnificativ numarul tinerilor care au acces la educatie financiara prin intermediul tehnologiei si de a evidentia institutiile de invatamant de tip liceal care ofera elevilor acces la educatie financiara, utilizand resurse in format digital interactiv.

Datorita digitalizarii, am reusit:
- 26582 de liceeni
- 237 de profesori
- 174 de colegii nationale, licee teoretice si vocationale
- 87 de localitati, resedinte de judet si localitati mic-urbane
- 60.744 de ore petrecute de elevi in cadrul cursului

Aceste rezultate se traduc in:
- Cresterea motivatiei si a calitatii implicarii in program. Avand acces la continut digital, resurse interactive, video, teste si verificari cu feedback instant, elevii au devenit mai curiosi si au parcurs activ continutul educational in proportie de 89%, fata de 55-65% la un curs obisnuit.
- Cresterea de 17 ori a numarului de elevi cu acces la educatie financiara, comparativ cu rezultatele din editiile in care educatia s-a facut pe baza instrumentelor clasice de lucru (kit educational tiparit).


| Date beneficiari
    a. 2090 de liceeni implicati in activitati la clasa, si-au dezvoltat cunostinte si abilitati financiare de baza folosind resurse blended learning (resurse tiparite si digitale) si prin interactiuni cu voluntarii Raiffeisen Bank; b. 24.492 de liceeni au beneficiat de invatare individualizata (in ritm si potrivit intereselor proprii) prin versiunea digitala a cursului. c. 237 de profesori din 174 de colegii nationale, licee teoretice si vocationale au beneficiat de un model eficient de predare a educatiei financiare, bazat pe continuturi de actualitate, metode learning by doing si resurse digitale. d. 8 licee au primit finantari totale de 4400 de euro pentru dotarea spatiilor si imbunatatirea conditiilor de invatare.

| Date beneficiari
    a. 25000 - cunoscuti ai elevilor beneficiari directi (membri ai familiei, colegi, prieteni) carora acestia le pot oferi explicatii si suport in luarea unor decizii financiare de baza. b. 200 - colegi ai profesorilor implicati in proiect pot deveni mai receptivi la acest model de proiect datorita recomandarilor primite de la persoane-resursa. c. 5000 - elevi ai liceelor castigatoare, care beneficiaza de dotarile realizate in cadrul acestora prin intermediul finantarilor obtinute in cadrul competitiei. d. 24 de voluntari Raiffeisen Bank si-au adus contributia in comunitate, valorificandu-si cunostintele si abilitatile profesionale in contexte diferite de activitatea cotidiana.

| Activitati
    Activitatile aferente O1: selectarea claselor participante; productia si distribuirea kit-ului tiparit (ghidul profesorului si manualul elevului), training si consultanta pentru profesorii colaboratori in scopul implementarii activitatilor la clasa, facilitatea accesului elevilor din acest grup-tinta la versiunea digitala a cursului, organizarea de activitati in compania voluntarilor Raiffeisen Bank, monitorizarea derularii activitatilor si a accesului pe platforma, evaluarea initiala si finala a elevilor, colectarea de feedback din partea profesorilor si a voluntarilor.

Activitatile aferente O2: utilizarea experientei si a resurselor internationale din reteaua JA pentru digitalizare prin intermediul platformei LMS JA Inspire; localizarea si dezvoltarea unor resurse de tip continut video, teme de documentare, exercitii de simulare si quiz-uri.

Activitatile aferente O3 si O4: asigurarea accesului la versiunea digitala de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, calculator) sau prin intermediul aplicatiilor Android si iOS; dezvoltarea unui sistem de acces pe platforma care respecta normele GDPR si pentru persoane sub 18 ani; organizarea unei competitii inter-liceale avand la baza cursul digital; promovarea si comunicarea competitiei catre licee si mass-media; gestionarea accesului pe platforma, monitorizarea si actualizarea permanenta a parcursului liceelor in competitie; stabilirea castigatorilor si acordarea de finantari pentru dotarea spatiilor scolare.


| Rezultatele proiectului
    Utilizarea versiunii digitale a determinat o crestere exponentiala a numarului de beneficiari - de 17 ori comparativ cu rezultatele din editiile derulate exclusiv pe baza kit-ului tiparit si de 5 ori fata de numarul estimat la inceputul editiei curente.
Pe langa numarul mare de elevi implicati, exista doua beneficii majore:
- cresterea motivatiei si a calitatii participarii la curs. Avand acces la resurse interactive, video si teste cu feedback instant, elevii au devenit mai curiosi si au parcurs activ continutul educational in proportie de 89%, fata de 55-65% la un curs obisnuit. In plus, posibilitatea utilizarii dispozitivelor mobile le-a oferit elevilor o experienta de invatare flexibila, adaptata intereselor si ritmului lor de lucru. Facilitatile de monitorizare ale platformei-gadza au indicat o medie de 2.5 ore petrecuta de fiecare utilizator in curs (60.744 de ore in total) si accesari chiar si in afara programului scolar (in timpul serilor sau weekend-uri).

„Invat cum sa imi organizez bugetul si ca este important sa economisesc. Ideea unui curs digital este foarte buna si mi se pare foarte interesant sa invat asa.“ – licean, Bucuresti

- derularea cu succes a proiectului in mediul mic-urban si rural - peste 40% dintre liceele implicate voluntar in proiect provin din astfel de localitati, precum si 4 dintre cele 8 licee care au beneficiat de finantari datorate rezultatelor din competitie. Aceste cifre sunt indicatori ai impactului utilizarii resurselor digitale in egalizarea sanselor si a accesului la metode educationale moderne.


| Bugetul
    151400

| Parteneri
    Junior Achievement (JA) Romania - organizatie non-profit, fondata in 1993 ca parte a JA Worldwide si JA Europe, specializata in dezvoltarea si implementarea de programe si proiecte pentru educatie economico-financiara, antreprenoriala si pentru orientare profesionala. Parteneri: Raiffeisen Bank, Ministerul Educatiei si Cercetarii, 174 de institutii de invatamant liceal

| Website proiect
    Sub-pagina dedicata proiectului pe site-ul JA Romania: https://www.jaromania.org/proiecte/abcdar-bancar





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes