close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



The Empty Shop



| Organizator:
    Smartpoint Consulting
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Oamenii sunt obisnuiti sa mearga la mall-uri pentru a cumpara. Cum ar fi sa schimbam acest obicei si ii facem pe oameni sa mearga la mall-uri pentru a dona? In prezent, acestia constientizeaza faptul ca viata nu se refera numai la colectarea de lucruri, ci si la fapte si relatii semnificative. Mallurile sunt cel mai bun loc pentru consumerism si cu aceasta campanie am dorit sa pozitionam Promenada si reteaua NEPI Rockcastle ca un loc relevant pentru comunitate, un loc care implica oamenii in comunitatea in care traiesc. Conf datelor Eurostat, Romania peste 38,8% romani sunt afectati de saracie, iar efectele saraciei sunt: excluziunea sociala, abandonul scolar si copiii care traiesc in conditii dure. Campania a fost creata din dorinta de a ajuta acesti oameni cu articole vestimentare si a veni in ajutorul celor cu risc de abandon scolar.

| Scopul proiectului
    Scopul:ajutorarea familiilor expuse riscului de saracie si ajutarea la reducerea abandonului scolar,excluziunii sociale prin donarea de haine catre aceste familii. Am dorit sa aratam ca mallurile pot deveni un loc relevant pentru implicarea comunitatii si pentru a aduce un impact pozitiv real la nivel national.Obiectivele campaniei:colectarea a 20 de tone de articole de imbracaminte in 2saptamani,sortarea,curatarea si oferirea hainelor catre 500 de familii,expuse riscului saraciei,excluziunii sociale si abandonului scolar;atingerea a 10 mil de persoane prin intermediul campaniei de comunicare

The Empty Shop The Empty Shop The Empty Shop

| Aria geografica
    12

| Rezumat
    The Empty Shop este un proiect realizat de NEPI Rockcastle in parteneriat cu Act for tomorrow, Let's Do It Romania, Ariel si Lenor. Campania The Empty Shop s-a derulat in perioada 5 aprilie – 18 aprilie 2018 in 12 centre comerciale din Romania unde au fost plasate cutii de colectare de haine.
Conform datelor Eurostat, Romania are una dintre cele mai ridicate rate ale saraciei in Europa, peste 38,8% romani fiind afectati de saracie, iar unele dintre efectele saraciei sunt: excluziunea sociala, abandonul scolar si copiii care traiesc in conditii dure. Obiectivul principal a fost acela de a veni in ajutorul familiilor expuse riscului de saracie si a ajuta la reducerea abandonului scolar si excluziunii sociale prin donarea de haine catre aceste familii. Prin acest proiect am dorit sa aratam ca mallurile pot deveni un loc relevant pentru implicarea comunitatii si pentru a aduce un impact pozitiv real la nivel national. Ne-am propus: Colectarea a 20 de tone de articole de imbracaminte in doua saptamani, Sortarea, curatarea si oferirea hainelor catre 500 de familii, expuse riscului saraciei, excluziunii sociale si abandonului scolar si atingerea unui numar de 10 milioane de persoane prin intermediul campaniei de comunicare.
In doua saptamani, am inregistrat un record national de 73 de tone de haine donate. Hainele au ajuns la 6.721 de familii, aproximativ 28.000 de persoane, cu ajutorul a 20 de voluntari din cadrul partenerilor. Am motivat peste 10.000 de oameni sa-si doneze hainele pentru a ajuta familiile in nevoie, intr-unul din cele 12 locuri dedicate. Oamenii care au donat au decis sa sustina cauza,au actionat ca ambasadori,impartasind imagini pe conturile lor personale de social-media,in cadrul comunitatilor lor si incurajandu-i pe prietenii lor sa doneze.


| Date beneficiari
    Peste 6700 de familii din medii expuse riscului de saracie, abandonului scolar si excluziunii sociale. Prin intermediul campaniei am ajuns la aproximativ 28.000 de persoane care au primit obiecte de imbracaminte. Beneficiarii hainelor au fost din 14 judete din Romania.

| Date beneficiari
    

| Activitati
    Dupa ce am decis asupra obiectivului nostru, am cautat un concept care sa atraga publicul si am identificat modelul „The Empty shop”. Am folosit ideea de baza preluata din campania realizata in Brazilia si am pornit un parteneriat cu Act for tomorrow si Let's Do It Romania care au sortat hainele si au oferit cadrul de donare - folosind baza lor de date pentru a ajunge la 6.721 de familii si voluntari pentru a raspandi hainele.

Toate hainele trebuiau sa fie spalate profesional inainte de a ajunge la beneficiari, asa ca am luat ca parteneri Ariel si Lenor pentru a asigura curatarea acestora. Momentul, de asemenea un factor important care a ajutat la implementarea campaniei si la transformarea acesteia intr-un adevarat succes a fost alegerea ca perioada de colectare, luna aprilie inainte de sarbatorile Pascale.

Primul pas a fost crearea magazinului gol in Promenada Mall, intr-un loc accesibil tuturor si vizibil pentru toti clientii care vizitau centrul comercial. Ulterior, au fost amplasate 12 cutii de colectare ale produselor donate in centre comerciale din intreaga tara. Au fost parcursi cei 3 pasi majori in comunicare, si anume implicarea mass-media, a formatorilor de opinie si a platformelor de social media.

Mesajul cheie: Tu ai o garderoba plina, noi avem rafturile goale. You have a full wardrobe – we have empty shelves. #EmptyShop, #Promenada #ColectiadeDar
Teasing:
• „Magazinul gol” a fost construit in mall-ul Promenada, acoperit cu o panza alba si a creat un spatiu de mister.
• Misterul a fost raspandit de catre formatori de opinie, VIP-uri si mass-media printr-un mesaj teasing si o invitatie la evenimentul dezvaluitor, fara a oferi prea multe detalii. Punga goala a aparut cu o eticheta pe care nu era trecut pretul, ca in mod obisnuit, ci doar textul invitatiei si conceptul proiectului.

Dezvaluirea:
• Conferinta de presa: eliminarea panzei albe care acoperea magazinul, impreuna cu formatorii de opinie
• Explicarea conceptului The Empty shop si cum va fi organizata donarea de haine
Follow-up:
• Partenerii nostri au luat provocarea de a spala si distribui hainele familiilor din intreaga tara
• Desfasurarea in intreaga tara


| Rezultatele proiectului
    Campania a depasit asteptarile si obiectivele propuse initial. In doua saptamani, am inregistrat un record national de 73 de tone de haine donate, depasind obiectivul nostru initial cu 53 de tone. Hainele au ajuns la 6.721 de familii, un numar de 13 ori mai mare comparativ cu cel propus initial, acestea ajungand la aproximativ 28.000 de persoane, cu ajutorul a 20 de voluntari din cadrul Act for tomorrow si Let’s Do It Romania.

Mai mult, am declansat o miscare nationala, motivand peste 10.000 de oameni sa-si doneze hainele pentru a ajuta familiile in nevoie, intr-unul din cele 12 locuri dedicate, instalate in centrele comerciale care fac parte din portofoliul NEPI Rockcastle din intreaga tara. Totodata, oamenii care au donat au decis sa sustina cauza noastra si au actionat ca ambasadori, impartasind imagini pe conturile lor personale de social-media, in cadrul comunitatilor lor si incurajandu-i pe prietenii si colegii lor sa doneze. 4 tone dintre articolele colectate au fost distribuite beneficiarilor in primele doua saptamani de la procesarea actiunii, cea mai mare campanie de acest tip efectuata in istoria locala si a treia colectie de acest tip la nivel global. Restul de 69 de tone de haine au fost distribuite beneficiarilor pana la finele anului 2018.
Campania The Empty Shop a demonstrat puterea conceptului de a mobiliza oamenii si de a de a transforma modul in care acestia vad mall-urile, ca locuri pentru comunitati care pot aduce valoare adaugata prin crearea unei platforme de impartasire/distribuire.
Asa cum am planificat chiar de la inceput, am vizat doar mediile castigate si am reusit sa obtinem un total de audienta (date din SNA, SATI, Facebook si Instagram) de 12 milioane de utilizatori atinsi prin intermediul conceptelor cheie #EmptyShop, #Promenada # ColectiadeDar:
25 stiri TV si radio pe toate canalele, 244 aparitii in media online si 15.000 share in Facebook si Instagram.


| Bugetul
    > 50.000 Euro

| Parteneri
    The Empty Shop este un proiect realizat de NEPI Rockcastle in parteneriat cu Act for tomorrow, Let's Do It Romania, Ariel si Lenor. Campania The Empty Shop s-a derulat in perioada 5 aprilie – 18 aprilie 2018 in 12 centre comerciale din Romania unde au fost plasate cutii de colectare de haine.
Conform datelor Eurostat, Romania are una dintre cele mai ridicate rate ale saraciei in Europa, peste 38,8% romani fiind afectati de saracie, iar unele dintre efectele saraciei sunt: excluziunea sociala, abandonul scolar si copiii care traiesc in conditii dure. Obiectivul principal a fost acela de a veni in ajutorul familiilor expuse riscului de saracie si a ajuta la reducerea abandonului scolar si excluziunii sociale prin donarea de haine catre aceste familii. Prin acest proiect am dorit sa aratam ca mallurile pot deveni un loc relevant pentru implicarea comunitatii si pentru a aduce un impact pozitiv real la nivel national. Ne-am propus: Colectarea a 20 de tone de articole de imbracaminte in doua saptamani, Sortarea, curatarea si oferirea hainelor catre 500 de familii, expuse riscului saraciei, excluziunii sociale si abandonului scolar si atingerea unui numar de 10 milioane de persoane prin intermediul campaniei de comunicare.
In doua saptamani, am inregistrat un record national de 73 de tone de haine donate. Hainele au ajuns la 6.721 de familii, aproximativ 28.000 de persoane, cu ajutorul a 20 de voluntari din cadrul partenerilor. Am motivat peste 10.000 de oameni sa-si doneze hainele pentru a ajuta familiile in nevoie, intr-unul din cele 12 locuri dedicate. Oamenii care au donat au decis sa sustina cauza,au actionat ca ambasadori,impartasind imagini pe conturile lor personale de social-media,in cadrul comunitatilor lor si incurajandu-i pe prietenii lor sa doneze.


| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes