close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Cismigiu Mon Amour



| Organizator:
    Ioana Nicolescu
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    La sfarsitul lunii iulie si in plin caz Caracal, Primaria Bucuresti a aprobat proiectul de "renovare" a gradinii Cismigiu, fara a face public niciun plan pe site-ul sau, confom legii. Ajuns totusi in mediu online, proiectul dezvaluie un vast plan de construire, taierea a 200 arbori din care platanii seculari, betonarea spatiilor verzi pentru cresterea unui numar mare de spatii comerciale si reconfigurarea intregului parc in acest scop. Intrebata public prin intremediu unei scrisori deschise, Primaria nu a raspuns pana la data de azi. Lipsa totala de awereness privind planul ce vizeaza mutilarea Cismigiu a creat urgenta proiectului creativo-civic "Cismigiu Mon Amour".

| Scopul proiectului
    Scopul campaniei a fost de a informa cetatenii si comunitatile din jurul parcului asupra unui proiect de 10 millioane de euro din fonduri europene care duce la distrugerea parcului prin constructii masive, nu are grija de interesele tuturor celor din jurul parcului, cetateni, copii, animale, micile business-uri, etc... si nu are niciun buget prevazut pentru restaurarea si ingrijirea naturii si faunei locale.

Cismigiu Mon Amour Cismigiu Mon Amour Cismigiu Mon Amour

| Aria geografica
    Plecand din Bucuresti, toata tara

| Rezumat
    Proiect civico-creativ, #CismigiuMonAmour a fost o initiativa personala si privata de awareness ca reactie la proiectul Primariei Bucuresti de a "renova" gradina Cismigiu fara ca acesta sa urmareasca cu adevarat restaurarea gradinii ca monument de clasa A si a faunei si florei specifice. Construit cu zero buget, obiectivul major al campaniei noastre a fost de a informa cetatenii asupra distrugerii gradinii prin proiectul Primariei. Printr-o serie de mesaje video, cateva personalitati din lumea culturala si artistica isi exprimau deschis parerea asupra proiectului Primariei. Impactul media online si offline a dus la oprirea momentana a proiectului. To be continued.

| Date beneficiari
    Sustinand petitia grupului de initativa Cismi Civic "Vrem restaurare nu mutilare", ajuns la peste 7 600 de semnaturi, proiectul a dus la o actiune ampla de informare a cetatenilor din zona si a bucurestenilor, reusind momentan sa opreasca planurile de constructie ale Primariei. Cismigiu Mon Amour, difuzat online si offline, a reusit sa arate cum o comunitate mica poate lega mai multe alte comunitati preocupate de acelasi obiectiv, aici un parc ingrijit si respectat in spiritul nevoilor lui si a celor care locuiesc langa sau il traverseaza regulat.

| Date beneficiari
    

| Activitati
    Activitatea fiind de informare, strategia a fost de a comunica cat mai simplu, vizual si corect situatia actuala a parcului prin intermediul unor personalitati care cunosc planul Primariei si Cismigiul. O serie de portrete foto alb-negru, create cu ajutorul fotografului de moda Oltin Dogaru, au fost urmate de o serie de video-uri scurte, facute public pe parcursul a aproape trei luni in mediul online. Personalitatile alese pentru proiect au fost de varste, preocupari si meserii diferite, urmarind afinitatea lor cu Cismigiu pentru a acoperi comunitati cat mai diverse.

https://www.youtube.com/watch?v=reRKpxJzwZI


| Rezultatele proiectului
    Proiectul a fost realizat cu buget zero, asumat ca un proiect personal apolitic si facut in cativa oameni, dintre care Patricia Mihail, responsabila cu planul de comunicare si care a colaborat remote fiind stabilita la Londra.
Am fost preluati de cele mai importante canale de comunicare media, de la Europa Fm (unde am avut si un interviu la emisiunea "Oameni de milioane"), la stirile ProTV, de revistele glossy cum ar fi Marie Claire si pana la Harpers Bazaar care a consacrat un amplu articol despre motivatiile principale din spatele proiectului. Iar zilele trecute Cismigiu Mon Amour a trecut granitele gratie publicatiei franceze Lepetitjournal.com.
Momentan planul Primariei este inghetat, insa comunitatea creata cu ajutorul proiectului creativ este gata de riposta in caz de urgenta, ceea ce cred ca este una dintre cele mai mari realizari ale "Cismigiu Mon amour," alaturi de ilustrarea concreta a faptului ca o comunitate poate singura avea grija de lucrurile de care are nevoie si care o deranjeaza, fara ajutorul autoritatilor.


| Bugetul
    < 5.000 Euro

| Parteneri
    Proiect civico-creativ, #CismigiuMonAmour a fost o initiativa personala si privata de awareness ca reactie la proiectul Primariei Bucuresti de a "renova" gradina Cismigiu fara ca acesta sa urmareasca cu adevarat restaurarea gradinii ca monument de clasa A si a faunei si florei specifice. Construit cu zero buget, obiectivul major al campaniei noastre a fost de a informa cetatenii asupra distrugerii gradinii prin proiectul Primariei. Printr-o serie de mesaje video, cateva personalitati din lumea culturala si artistica isi exprimau deschis parerea asupra proiectului Primariei. Impactul media online si offline a dus la oprirea momentana a proiectului. To be continued.

| Website proiect
    https://www.youtube.com/watch?v=reRKpxJzwZI





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes