close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Fara Ura



| Organizator:
    YOUNGMINDS
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Discursul instigator la ura acopera toate formele de exprimare care raspandesc, incita, promoveaza sau justifică ura indreptata impotriva unei persoane sau unui grup de persoane definit pe criterii de rasa, etnie, naţionalitate, gen, religie, orientare sexuala etc.
Institutul Elie Wiesel (INSHR-EW) în parteneriat cu Fundatia “Memorie, Responsabilitate, Viitor” (Germania) a desfasurat un proiect de monitorizare si combatere a discursului antisemit si anti-roma în social-media. Au fost monitorizate 540 de conturi individuale si au fost raportate mai mult de o mie de mesaje instigatoare la ură. Din pacate, reactia administratorilor celor două retele media a fost mult sub asteptări: Facebook a inlaturat mai putin de 10% dintre postarile raportate, in timp ce YouTube nu a inlaturat niciuna


| Scopul proiectului
    Scopul principal fost sa influentam discursul din mediul online romanesc prin research, creare de continut si comunicare.

- identificarea temelor recurente anti-roma si antisemite prezente in mediul online
- evidentierea fundamentarilor false care stau la baza prejudecatilor si stereotipurilor etnice
- incurajarea gandirii critice

Obiectivele:
> o platforma online (knowledge-database) care indexeze intr-o maniera user-friendly tipurile de disucursiri instigatoarele la ura
> o campanie de comunicare care sa sensibilizeze la acest subiect si sa disemineze cunostintele acumulat


Fara Ura Fara Ura Fara Ura

| Aria geografica
    București, în țară, în Republica Moldova

| Rezumat
    "Fara Ura" este un proiect de comunicare, cu accent pe awareness si educatie. Este dedicat tinerilor - elevi de gimnaziu si liceu. A fost initiat de "INSTITUTUL NAȚIONAL PENTRU STUDIEREA HOLOCAUSTULUI DIN ROMÂNIA "ELIE WIESEL" si executat impreuna cu youngminds si Kort Studio.

Discursul instigator la ura este o tema sociala majora a zilelor noastre. Ea include alte teme importante - discriminarea minoritatilor, fake-news, discursul ideologic - ce dau nastere unui amalgam narativ dens și cu influente importante in publicul tanar.

Cercetatorii Institului "Elie Wiesel" au identitificat o serie de exemple concrete de discursuri instigatore la ura in spatiul public (cu precadere antisemite si anti-roma). Le-au sistematizat, iar pentru fiecare tip au construit "naratiunea alternativa" (adica narativa ce tine cont de adevarul istoric si/sau logica decelarii unui argument).

FARAURA este identitatea pe care am creat-o pentru comunicarea acestui proiect.
Faraura.ro este platforma in care am indexat informatiile. Reprezinta un instrument de predare/invatare dar si o campanie de constientizare adresata tinerilor de liceu si profesorilor. A fost diseminata prin:
- traininguri adresate profesori in ideea de a prelua acest instrument in rutina predarii
- prezentari directe in licee la clasa sau in "Saptamana Altfel"
- activitati de comunicare online

Miza a fost sa formam tinerilor reperele unei gandiri critice sanatoase: identificarea discursului instigator la ura ("mecanica urii") de combaterea acestuia "cu argumente".


| Date beneficiari
    In prima faza, beneficiarii directi au fost tinerii din Bucuresti - elevi de liceu si de gimnaziu. Apoi am extins campania in tara si in Republica Moldova.

Beneficiari indirecti ai campaniei au fost profesorii, cu ajutorul carora am introdus "Fara Ura" ca subiect de discutie si de lucru la clase.


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Strategia s-a axat pe construirea unei identitati pentru proiect, realizarea unei platforme online si comunicarea acestora.

Concret:
- definirea identitatii "Fara Ura" (branding)
- realizarea si lansarea platformei online - faraura.ro
- organizarea training-urilor pentru profesori
- organizare de intalniri si prezentari cu elevii
- activitati de comunicare online, publicare continut, moderare comentarii etc


| Rezultatele proiectului
    - aproximativ 400 de profesori
- aproximativ 100 de elevi (direct)
- aproximativ 120 de institutii de invatamant (indirect)
- online
> 8,739 utilizatori ai platformei
> 1min 27sec, timpul mediu de folosire a platformei
> 44% public din Bucuresti, 56% public national




| Bugetul
    25.000 - 50.000 Euro

| Parteneri
    "Fara Ura" este un proiect de comunicare, cu accent pe awareness si educatie. Este dedicat tinerilor - elevi de gimnaziu si liceu. A fost initiat de "INSTITUTUL NAȚIONAL PENTRU STUDIEREA HOLOCAUSTULUI DIN ROMÂNIA "ELIE WIESEL" si executat impreuna cu youngminds si Kort Studio.

Discursul instigator la ura este o tema sociala majora a zilelor noastre. Ea include alte teme importante - discriminarea minoritatilor, fake-news, discursul ideologic - ce dau nastere unui amalgam narativ dens și cu influente importante in publicul tanar.

Cercetatorii Institului "Elie Wiesel" au identitificat o serie de exemple concrete de discursuri instigatore la ura in spatiul public (cu precadere antisemite si anti-roma). Le-au sistematizat, iar pentru fiecare tip au construit "naratiunea alternativa" (adica narativa ce tine cont de adevarul istoric si/sau logica decelarii unui argument).

FARAURA este identitatea pe care am creat-o pentru comunicarea acestui proiect.
Faraura.ro este platforma in care am indexat informatiile. Reprezinta un instrument de predare/invatare dar si o campanie de constientizare adresata tinerilor de liceu si profesorilor. A fost diseminata prin:
- traininguri adresate profesori in ideea de a prelua acest instrument in rutina predarii
- prezentari directe in licee la clasa sau in "Saptamana Altfel"
- activitati de comunicare online

Miza a fost sa formam tinerilor reperele unei gandiri critice sanatoase: identificarea discursului instigator la ura ("mecanica urii") de combaterea acestuia "cu argumente".


| Website proiect
    www.faraura.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes