close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Stiinta Altfel



| Organizator:
    Asociatia Fascination
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Captarea interesului pentru stiinta este o nevoie fundamentala si permanenta intr-o societate. Preocupari precum incalzirea globala, siguranta alimentelor, economisirea resurselor, cercetarea medicala arata ca stiinta reprezinta o forta importanta in ceea ce priveste mediul, economia si problemele sociale. Tinerii au nevoie de cunostinte, abilitati, intrumente si experienta stiintifica spre a face fata provocarilor viitorului.Stiinta Altfel” este un proiect initiat la cererea copiilor ce interactionau cu canalul de youtube/ProfesoriiTrasniti. Acestia si-au manifestat problemele de intelegere a lectiilor din manual si a modului in care acestea sunt predate in clasa, cat si dorinta de a descoperi latura practica si cat mai multe experimente stiintifice prezentate in manual dar neefectuate la orele de fizica si chimie.

| Scopul proiectului
    Obiectivul proiectului “Stiinta Altfel” este acela de a-i ajuta pe copii sa inteleaga mai usor temele urmarite din programa scolara de Fizica clasa a VI-a si Chimie clasa VII a, prin joaca si distractie, precum si prin completarea orelor predate in scoala cu o varianta energica, amuzanta si practica a acestor lectii.

Stiinta Altfel Stiinta Altfel Stiinta Altfel

| Aria geografica
    Romania

| Rezumat
    Proiectul "Stiinta Altfel” este o emisiune despre stiinta, realizata pe canalul de Youtube/ProfesoriiTrasniti, formata din 24 de episoade, 10 de fizica pentru clasa a VI-a si 14 de chimie pentru clasa a VII-a. Fiecare episod contine raspunsuri la intrebarile din lectiile din manuale, explicatii si exemple usor de inteles de elevi, prezentate de doi profesori trasniti si alaturi de copii si adolescenti invitati, sub coordonarea unor profesori de fizica si chimie.

Stiinta poate fi considerata arida si plictisitoare si din acest motiv o parte importanta din societatea noastra este analfabeta stiintific.

“Stiinta Altfel” este un proiect initiat la cererea copiilor care interactionau cu canalul de Youtube/ProfesoriiTrasniti. Acestia si-au exprimat problemele de intelegere a lectiilor din manual si a modului in care acestea sunt predate in clasa, cat si dorinta de a descoperi latura practica si cat mai multe experimente stiintifice prezentate in manual dar neefectuate la orele de fizica si chimie. Obiectivul proiectului nostru este acela de a-i ajuta pe copii sa inteleaga mai usor temele urmarite prin joaca si distractie, prin completarea orelor predate in scoala cu o varianta energica, amuzanta si practica a programei scolare.

In vederea realizarii proiectului “Stiinta Altfel” au fost necesare 800 de ore de lucru ce au inclus: elaborarea scenariilor, desfasurarea filmarilor, editarea post productie si prezentarea finala a acestora. In 9 luni de postare, cele 24 de episoade s-au bucurat de aprox 90.000 de vizualizari (46.000 – chimie si 44.000 fizica), aprecieri din partea copiilor si utilizarea acestora de catre profesori chiar in timpul orelor de curs.


| Date beneficiari
    elevii claselor a VI si a VII, profesorii de fizica si chimie din ciclul gimnazial (aprox. 90.000 de vizualizari in total)

| Date beneficiari
    copii de orice varsta, adolescenti si adulti dornici de cunoastere/reimprospatarea cunostintelor (aprox 90.000 de vizualizari)

| Activitati
     Proiectul “Stiinta Altfel” s-a nascut din nevoia copiilor, ce interactionau pe canalul de Youtube/ProfesoriiTrasniti, de a intelege mai bine lectiile de fizica si chimie predate la scoala.
Primul pas a fost construirea echipei. Foarte important a fost ca in aceasta echipa sa avem doi profesori specializati in fizica si chimie pentru asigurarea corectitudinii informatiilor si experimentelor prezentate. Din echipa au mai facut parte: doi actori ce au jucat rolul profesorilor trasniti, un producator, un operator, un regizor, un scenarist si un editor.
Dupa construirea echipei, am incheiat parteneriate cu: Da Vinci Kids (canal tv de stiinta) ce ne-au pus la dispozitie video-uri stiintifice si grafica necesara; Smart Point PR - au sustinut bugetul proiectului si realizarea campaniei de comunicare a acestuia; Scolile 156, Cezar Nicolau si LLI Academy - au pus la dispozitie laboratoarele de fizica si chimie; Fun Science Romania - si-au adus aportul prin metodologia de transmitere a informatiilor stiintifice intr-un mod amuzant.
Fiecare episod a avut la baza teorie validata de profesorii coordonatori de fizica si chimie si un scenariu ce imbina partea teoretica cu cea practica si cu metodologia amuzanta.
Pentru un plus de atractivitate am invitat alaturi de noi atat copii si adolescenti, cat si youtuberi cunoscuti si iubiti de copii, care sa popularizeze stiinta pe canalele proprii de youtube, dar si sa creasca vizibilitatea proiectului nostru.


| Rezultatele proiectului
     In 9 luni de postare, cele 24 de episoade s-au bucurat de aprox 90.000 de vizualizari (46.000 –chimie si 44.000 fizica), aprecieri din partea copiilor si utilizarea acestora de catre profesori chiar in timpul orelor de curs.
In aceasta perioada s-a constatat o crestere progresiva a numarului de vizualizari si implicit a numarului de copii, parinti si profesori interesati de acest proiect.
Majoritatea copiilor care au vizionat episoadele proiectului “Stiinta Altfel” si-a manifestat entuziasmul fata de acestea si au afirmat ca doresc sa devina oameni de stiinta, prin comentarii publice care stau marturie, acest lucru indicand modul pozitiv in care au perceput stiinta in cadrul proiectului nostru


| Bugetul
    25000

| Parteneri
    Fun Science Romania, Smart Point PR, Da Vinci Kids, Liceul Tehnologic Cezar Nicolau, LLI Academy, Scoala Gimnaziala nr 156

| Website proiect
    https://www.youtube.com/c/ProfesoriiTrasniti





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes