close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Collegium. Excelenta in Educatie



| Organizator:
    Fundatia Comunitara Cluj
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Proiectul a fost initiat in contextul in care institutiile de invatamant au nevoie de infrastructura moderna si de solutii care sa le sustina procesul de predare si implicit de la interesul elevilor pentru tehnologie - pe care e optim sa o regaseasca si la scoala. In acest mod, activitatile de la clasa devin mai atractive pentru ei, iar elementele teoretice sunt intelese si asimilate mai usor. In plus, am pornit si de la nevoia profesorilor de a lucra cu sisteme care sa le permita sa ramana conectati cu noutatile din domeniu si sa intereactioneze cu alti colegi. Nu in ultimul rand, nevoia parintilor de a fi informati in timp real in legatura cu evolutia scolara a elevilor a fost luata in calcul. Implicarea studentilor a pornit de la nevoia identificata si in invatamantul universitar printre studenti: de a invata in mod practic.

| Scopul proiectului
    Scop:
Introducerea de solutii moderne de predare-invatare in institutiile de invatamant preuniversitar.

Obiective:

Finantarea a patru-cinci proiecte prin care sa fie introduse mijloace moderne de predare in institutiile de invatamant clujene.
Acordarea a patru-cinci burse unor studenti sau echipe de studenti de la facultatile cu profil tehnic, implicati in conceptia si implementarea proiectelor selectate si finantate.


Collegium. Excelenta in Educatie Collegium. Excelenta in Educatie Collegium. Excelenta in Educatie

| Aria geografica
    municipiul Cluj-Napoca

| Rezumat
    Gandit intr-o formula inovativa de abordare, cooptand studenti care au dezvoltat si implementat solutii adecvate, proiectul porneste de la viziunea potrivit careia raspunsul/resursele necesare la o mare parte din nevoile comunitatii se afla in comunitate - ele trebuie sa fie accesate si valorificate.
Ce ne-am propus prin acest program? Sa sustinem si sa facilitam crearea unei relatii dinamice intre profesor si elev, respectiv o relatie interactiva a elevului cu disciplina studiata, care sa mearga si dincolo de sala de clasa, sa il mentina interesat si - de ce nu? - entuziast. Totdata, ne-am intrebat cum am putea sa simplificam si munca dascalilor, ajutandu-i sa intereactioneze cu alti colegi, sa imparta resursele pe care le folosesc in activitatile curente, sa comunice cu parintii.
Iar ca un nivel de valoare-adaugata, i-am implicat si pe studentii de la facultatile cu profil tehnic din Cluj - resurse din comunitate, in unele cazuri strans legate de institutiile de invatamant finantate, fiind vorba chiar de absolventi ai acestora, intersati sa se intoarca in fostele scoli si sa contribuie la modernizarea lor. Ei au reactionat la nevoile definite de scoli la invitatia noastra si au propus solutii tehnice, contribuind in prezent la implementarea acestora.
Astfel, am finantat patru proiecte propuse de institutiile de invatamant clujene (15.000 lei/proiect), respectiv le-am oferit burse tinerilor care au conceput solutii (4.500 lei/student sau echipa).


| Date beneficiari
    Atat reprezentantii institutiilor finantate, cat si studentii s-au implicat in proiect - de la conceptia initiativelor finantate, pana la implementarea acestora.

| Rezultatele proiectului
    Au fost finatate patru proiecte - granturi - dupa cum urmeaza:

Catalogul Virtual: O aplicatie de centralizare si gestionare a notelor si absentelor elevilor Colegiului National “Emil Racovita” este in curs de implementare; acesta permite introducerea datelor cu ajutorul unor terminale (tablete). Sistemul poate fi accesat si de catre parinti, pe baza unui nume de utilizator si a unei parole.

Platforma Interna Wireless: Aceasta faciliteaza testarea elevilor Colegiului National “Emil Racovita” intr-un cadru interactiv si modern; alte beneficii: organizarea eficienta a materialelor scolare pentru profesori; automatizarea procesului de evaluare si raportare; transferul eficient de informatie de la profesor la elev si de la elev la profesor; accesul rapid la resurse.

Platforma Interactiva pentru Scolile Speciale - A fost dezvoltat in cadrul Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva un spatiu de lucru adecvat pentru cadrele didactice si elevii celor 12 scoli speciale, respectiv ai celor 15 scoli integrative din judet; beneficii: ofera un spatiu de lucru comun, bazat pe mijloacele si metodele specifice invatamantului integrat.

Optionalul de Robotica - Elevii Liceului Teoretic “Mihai Eminescu” studiaza matematica ajutati de 8 roboti Lego Mindstorm NXT 2.0 si de 30 de tutoriale; beneficii: elevii au ocazia sa puna in practica notiuni teoretice abstracte; activitatile de predare sunt dinamizate.

Au fost acordate patru burse - pentru studenti si echipe de studenti/masteranzi, implicati activ in implementarea proiectelor (dupa ce au contribuit la nivel de concept).


| Argument
    Programul a adus elemente de infrastructura tehnica in scoli si licee, transformand radical activitatile de predare si invatare, ducand dinamica profesor-elev-disciplina-parinte dincolo de laboratoare si sali de clasa. In plus, ne-am intors in comunitate si le-am oferit studentilor un spatiu de invatare si de exprimare a creativitatii in domeniul tehnic. Astfel, ei au avut inclusiv ocazia sa se intoarca in fostele licee si sa contribuie la modernizarea lor, lucrand alaturi chiar de fostii dascali. Si - asa cum ne-au marturisit bursierii - aceasta motivatie a fost mai puternica decat stimulul financiar oferit in program.

| Bugetul proiectului (in RON)
    100000,00

| Parteneri
    Fundatia Comunitara Cluj Electrogrup Inspectoratul Scolar Judetean Cluj Universitatea Tehnica Cluj-Napoca Iuliu Duma Art Dinasty

| Website-ul proiectului
    http://collegium.fundatiacomunitaracluj.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes