close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Scoli fara bullying



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Apararea drepturilor individuale/ colective
| Problema de fond
    Fenomenul bullyingului este extrem de raspandit in scolile din RO. Astfel studiului lansat de SC in 2016, “Bullying-ul in randul copiilor” a scos in evidenta un nivel ingrijorator al prezentei diferitelor comportamente asociate bullying-ului in scoli,1 copil din 6 bate in mod repetat alti copii, 3 din 10 copii sunt exclusi din grupul de colegi, 3 din 10 copii sunt amenintati cu bataia sau lovirea de catre colegi, iar 1 copil din 4 a fost umilit in fata colegilor. In ciuda acestei situatii ingrijoratoare la nivelul scolilor s-au observat: lipsa unei strategii clare de actiune, comisii pentru combaterea violentei nefunctionale, gestionarea deficitara a cazurilor de bullying prin ignorarea cauzelor si a contexului general in care acestea apar, lipsa unei comunicari intre familie si scoala.

| Scopul proiectului
    Scop: Dezvoltarea unui climat educational armonios in care copiii invata si se dezvolta in siguranta. Obiective:imbunatatirea cooperarii intre scoala si familie, dezvoltarea unui sistem de identificare, recunoastere si gestionarea bullying-ului in mediul scolar si dezvoltarea nivelului de competente ale acestora. Implicarea copiilor in elaborarea strategiilor si solutiilor pentru eliminarea comportamentelor de bullying. Formularea unor propuneri legislative care sa vina in sprijinul copiilor, cadrelor didactice, parintilor

Scoli fara bullying Scoli fara bullying Scoli fara bullying

| Aria geografica
    judetul Dambovita si Bucuresti

| Rezumat
    Motivatia s-a bazat pe faptul ca scolile se confrunta cu fenomenul de bullying in RO. Studiul SC din 2016 “Bullying-ul in randul copiilor, primul studiu national pe aceasta tema, dar si experienta directa a specialistilor SC activand in domeniul sanatatii mentale a copiilor confirma cele afirmate si existente la nivelul sc. Abordarea prezenta a scolilor nu reuseste sa contracareze impactul negativ asupra tuturor celor implicati(victima, agresor, martor) in plan:emotional:depresie,anxietate; social:comportamente agresive, izolare;cognitiv:rezultate scolare scazute,imagine de sine negativa.In consecinta, proiectul si-a propus sa piloteze si dezvolte la nivelul scolilor diferite mecanisme de combatere a bullyingului,in vederea identificarii unui set de bune practici, care apoi au fost promovate la nivel de politici publice. Proiectul a debutat cu formarea echipelor de cadre didactice din scoli in ceea ce priveste strategiile de prevenire, identificare timpurie si gestionare adecvata a fenomenului de bullying. Rolul lor a fost sa constituie in scolile lor grupuri de lucru mixte (cadre didactice, elevi si parinti) cu rolul de a dezvolta o strategie sistematica si globala de combaterea bullyingului. Membrii grupurilor au participat la sesiuni de formare si constientizare asupra consecintelor acestui fenomen si au beneficiat de sprijin pentru a evalua situatia bullying-ului in scoala si a identifica activitati eficiente de abordare a sa.Echipa SC a oferit sprijin in 52 de sc prin modelare,lucru in echipa,monitorizare si supervizare,dezvoltare de materiale informative.Propunerile de bune practici facute de SCR in urma derularii acestui proiect au fost incluse in legea educatiei nationale si in proiectul normativ al normelor metodologice de combatere a fen de bullying.

| Date beneficiari
    260 de copii, 150 de profesori, 52 de consilieri scolari, 52 de directori de scoala/liceu, 150 parinti-membrii in grupurile de actiune; 7.000 de elevi,1.200 profesori, 3.700 de parinti–beneficiari ai sesiunilor de informare; 278 de elevi, profesori si parinti beneficiari de consiliere online pe site-ul scolifarabullying.ro

| Date beneficiari
    5.000 de copii si alti membri ai familiile din care provin elevii implicati; 94.725 vizitatori ai site-ului scolifarabullying.ro

| Activitati
    1/evaluarea climatului scolar si a factorilor ce contribuie la aparitia si mentinerea fenomenului de bullying in cele 52 de scoli prin analiza de nevoi a fiecarei scoli;
2/dezvoltarea de materiale educationale destinate parintilor, elevilor si profesorilor(brosuri, ghid de bune practici);
3/organizarea si sustinerea cursurilor de formare pentru prof si de instruire pentru elevi si parinti in vederea dezvoltarii abilitatilor de preventie, recunoastere timpurie si gestionare adecvata a cazurilor de bullying;
4/formarea unor grupuri de actiune:elev–prof/consilier scolar- parinte la nivelul scolilor care sa dezvolte si sa monitorizeze strategii si planuri anti-bullying adaptate, conform evaluarii initiale a nevoilor scolii;
5/sesiuni de informare pentru elevi si parinti in vederea constientizarii consecintelor pentru dezvoltarea socio-emotionala a elevilor si a cresterii motivatiei lor de a se implica in activitati;
6/monitorizarea si supervizarea grupurilor de actiune;
7/campanie media si de advocacy privind implementarea si respectarea procedurii anti-bullying la nivelul sistemului de invatamant si a procedurii de evaluare si de crestere a calitatii climatului scolar;
8/lansarea site-ul scolifarabullying.ro care cuprinde o harta bullyingului cu 3 sectiuni – elevi, profesori, parinti);
9/acreditarea programului de formare Profesori competenti pentru copil si familie, 15 credite;
10/completarea legislatiei – propunerile formulate de SC au fost incluse in Legea Educatiei.


| Rezultatele proiectului
    1/analize de nevoi in 52 de scoli pentru imbunatatirea climatului scolar;
2/3 Brosuri anti-bullying dedicate copiilor, parintilor si profesorilor;Ghid de Bune Practici pentru institutiile ce se pot implica direct si indirect in combaterea si prevenirea fenomenului de bullying;
3/254 de prof, consilieri scolari si directori de scoala/liceu formati;
4/52 de grupuri de actiune anti-bullying, care au implementat in scoli planuri de preventie, informare si interventie in cazurile de bullying;
5/260 elevi si parinti informati cu privire la constientizarea consecintelor bullyingului;
6/ 52 de grupuri de actiune monitorizare;
7/campania anti-bullying desfasurata la nivel national privind constientizarea fenomenului de bullying;
8/278 de mesaje primite pe harta bullyingului de pe site-ul scolifarabullying.ro de la copii,prof,parinti, total vizitatori 94.725 din care unici - 81.721;
9/ acreditarea de catre MEN a cursului Profesori competenti pentru copil si familie,
10/ propunerile formulate de SC privind imbunatatirea documentelor strategice care reglementeaza activitatea educationala de identificare, raportare si interventie privind violenta psihologica – bullying ce au fost incluse in Legea Educatiei. Per ansambLu, 70% dintre elevii din scolile vizate au constatat reducerea comportamentelor de bullying din clasa/scoala lor; 72% dintre profesori au observat cresterea nivelului de coeziune in cadrul cls de elevi, iar 55% au constatat reducerea comportamentului de bullying; 58% dintre parinti au un nivel mai bun de constientizare cu privire la impactul bullying-ului asupra victime.


| Bugetul
    290000

| Parteneri
    Ministerul Educatiei Nationale MEN, Inspectoratul Scolar Judetean Dambovita (ISJ Dambovita), Centrul Judetean de resurse educationale Dambovita (CJRAE Dambovita), Centrul Municipal Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala (CMBRAE)

| Website proiect
    www.scolifarabullying.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes