close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



ORA DE EDUCATIE RUTIERA - editia III



| Organizator:
    Asociatia pentru Educatie, Dezvoltare si Implicarea Tineretului
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Romania ocupa locul 2 in statisticile facute de UE cu privire la cele mai multe accidente rutiere.
De asemenea in Romania statisticile sunt ingrijoratoare si in ceea ce priveste numarul copiilor implicati in accidente rutiere.
Nevoile beneficiarilor au survenit chiar din aceste date publice.


| Scopul proiectului
    Obiectivele propuse sunt educarea copiilor de clasa a III-a privind la regulile de circulatie. Este important ca elevii sa cunoasca regulile pietonale, care sunt parte din rutina zilnica a fiecaruia.

ORA DE EDUCATIE RUTIERA - editia III ORA DE EDUCATIE RUTIERA - editia III ORA DE EDUCATIE RUTIERA - editia III

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Ora de Educatie Rutiera editia a III-a este un proiect care face parte din programul ORA DE EDUCATIE RUTIERA, ce are ca scop constientizarea si educarea copiilor in ceea ce priveste siguranta si educatia rutiera.
Avand in vedere ca Romania ocupa locul 2 in statisticile UE cu privire la cele mai multe accidente rutiere, acest program, imlicit proiectul cu editia numarul III, este o necesitate pentru a face un prim pas in diminuarea si schimbarea acestor statistici ingrijoratoare.
Obiectivele vizate sunt evident educarea celor mici cu privire la educatia rutiera pietonala in principal. Este important ca elevii sa cunoasca regulile pietonale, care sunt parte din rutina zilnica a fiecaruia. Tocmai de accea consideram ca pe langa curricula obligatorie, copiii trebuie pregatiti pentru viata de zi cu zi, fiind constienti de importanta atentiei in fiecare actiune pe care o intreprind.
Activitatile implementate au constat in expunerea regulilor de circulatie intr-o forma interactiva in fata a 10000 de elevi de clasa a III-a, din 60 de scoli din Bucuresti.
Resursele umane care au ajutat la desfasurarea proiectului au fost studenti de la Facultatea de Pedagogie si Psihologie (pregatiti de psihologii Asociatiei Impreuna Pas cu Pas), care au predat Educatie Rutiera in prima parte a fiecarei ore si politistii de la Politia Locala, care sustineau partea a doua a fiecarei ore de educatie rutiera.
Pe langa constientizarea a 10000 de elevi in urma proiectului a reiesit ca:
• 35% dintre copii nu stiu cum pot recunoaste un politist • peste 37% nu stiu cand trebuie sa se adreseze organelor de politie • 70% stiu care sunt cele doua culori pentru semaforul destinat pietonilor • 81,6% cunosc semnificatia termenului de “pieton”


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi: 10000 elevi de clasa a III-a + 30 studentii care au beneficiat de cursuri de formare gratuita si au facut practica in cadrul proiectului

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecti: aproximativ 50000 colegi ai copiilor care au participat la cursuri/ 30000 parintii ai copiilor participanti la cursuri si soferii care se intalnesc in trafic cu elevii instruiti

| Activitati
    Activitatile implementate au constat in expunerea regulilor de circulatie intr-o forma interactiva in fata a 10000 de elevi de clasa a III-a, din 60 de scoli din Bucuresti.

Ora de educatie rutiera, se desfasoara pe parcursul unei ore dupa cum urmeaza:
• Deschidere: prezentarea echipei si a scopului proiectului
• Sustinerea orei: oferirea informatiilor despre siguranta rutiera, prin jocuri interactive, intrebari si ocazii de reflectie;
• Invitarea politistului la ora si predarea cuvantului catre el;
• Incheierea.

Continutul Orei de Educatie Rutiera in etape:

1. Prezentarea echipei OER si a motivului pentru care ora este
una diferita fata de cele din curricula scolara
2. Ce inseamna “educatie rutiera” si care e primul lucru care le vine in minte copiilor cand aud aceasta expresie.
3. Asocierea ideii de “siguranta” cu “educatia rutiera”.
4. Calitatea in care elevii se afla pe strada: PIETONI
5. Calitatea copiilor atunci cand se afla in masina: PASAGERi
• Reguli care trebuie respectate!
6. Cum suntem in siguranta in mijloacele de transport in comun
7. Cum circulam cu bicicleta? / Rolul de biciclist
8. Vremea capricioasa necesita o atentie sporita
9. Introducerea super-eroului sau anuntarea interventiei
politistului



| Rezultatele proiectului
    Elevii sunt capabili sa recunoasca un politist si il considera personajul de incredere in cazul in care se pierd pe strada
• majoritatea copiilor implicati au inteles cand trebuie sa se adreseze organelor de politie
• aproape toti participantii cunosc semnificatia termenului de “pieton”


| Bugetul
    50000

| Parteneri
    E.D.I.T / Asociatia Impreuna Pas cu Pas / Politia Locala a Municipiului Bucuresti / Primaria Municipiului Bucuresti prin PROEDUS/ Ispectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti / Universitatea din Bucuresti prin Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei / Facultatea de Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii / Autonom Rent a Car / Bucuresti Mall / Rainbow International Distribution

| Website proiect
    http://oradeeducatierutiera.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes