close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Busy 4 Business Week



| Organizator:
     Asociația Studenților de la Facultatea de Business
| Categorie:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    În urma a două chestionare de identificare a nevoilor, completate de studenții din Cluj-Napoca și consultarea barometrului afacerilor de tip start-up, s-a constatat că principalul obstacol cu care se confruntă tinerii în deschiderea unei afaceri este lipsa fondurilor de dezvoltare. Aceștia nu au informațiile necesare în vedere obținerii de fonduri pentru afacerea lor și nu sunt la curent cu ultimele metode de finanțare existente pe piață. Luând în considerare aceste aspecte, putem concluziona că acest proiect este necesar în societate.
S-au observat diferite cauze care au dus la această problemă, cum ar fi: tinerii nu știu unde pot găsi informații despre metodele de finanțare existente din cauza că aceste surse de finanțare nu sunt promovate pe platformele în care tinerii activează, iar cei interesați de metodele de finanțare existente nu au cunoștințele necesare pentru a aplica și nu știu unde ar putea găsi materialele necesare astfel încât să se informeze, legat de posibilitatea de finanțare. Tinerii nu au experiența necesară pentru a vorbi cu posibilii finanțatori, deoarece nu au la îndemână materiale care să-i pregătească, iar materiile învățate în cadrul facultății, nu pun accentul pe activități practice și tinerii nu au cum să își dezvolte și forma abilitățile de negociere, de rezolvarea a problemelor dificile care pot să apară oricând într-o afacere, de management financiar astfel încât aceștia să știe cum să-și managerieze resursele financiare și cum să construiască un buget realist pentru planul lor de afacere.

Aceste problemă a dus la un număr mic de tineri care să deschidă o afacere, majoritatea s-au reprofilat în obținerea unui job care să le ofere siguranța financiară pe care și-o doresc, iar acest lucru duce la dezechilibru pieței muncii.


| Scopul proiectului
    Informarea și instruirea a 150 de tineri din Cluj Napoca cu privire la posibilitățile de atragere de fonduri pentru deschiderea unei afaceri, până la finalul primei sesiuni de lucru din cadrul proiectului, prin realizarea unei sesiuni de lucru în prima zi a proiectului susținut de o persoană cu experiență în domeniu.

Dezvoltarea abilităților de negociere în afaceri și de gestionare a bugetului necesar unei afaceri pentru 150 de de participanți, prin trei ateliere de lucru


Busy 4 Business Week Busy 4 Business Week Busy 4 Business Week

| Aria geografica
    Proiectul s-a desfasurat in Cluj-Napoca, mai exact la The Office, unde s-au tinut toate conferintele si atelierele.

| Rezumat
    Problema identificata a fost lipsa de informatii utile in randul tinerilor in ceea ce priveste deschiderea unei afaceri, totodata am identificat faptul ca informatia exista pe internet insa nu este indeajuns de structurata ca sa fie inteleasa de orice om. Astfel, prin acest eveniment am dorit si speram ca am reusit sa le oferim tinerilor din Cluj-napoca un cadru unde si-au fondat o baza in ceea ce priveste deschiderea unui start-up si posibilele obstacole si oportunitati.

| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcți sunt tinerii, pasionați de afaceri și care vor să își dezvolte abilitățile necesare unui antreprenor, cu varsta cuprinsa între 14 și 35 ani, studenți din cadrul tuturor universităților din Cluj-Napoca, elevi din liceele din Cluj-Napoca și orice persoană care va participa la activitățile din cadrul proiectului.Beneficiarii indirecți sunt Facultatea de Business, Universitatea Babeş-Bolyai, partenerii proiectului și facilitatori ai proiectului. Alt beneficiar indirect al proiectului este chiar societatea și mediul antreprenorial din zona Clujului. Numărul aproximativ de participanți, direcți și indirecți, ar fi 200 de participanți.


| Activitati
    Etapa de preimplementare -Aici s-a dat call de coordoantor si de echipa de organizare. Totodata, in perioada aceasta s-au tinut sedintele cu echipa de organizare si s-a lucrat pe atragere de fonduri/parteneri, promovarea evenimentului grupului tinta si partea logistica.

Etapa de implementare - Perioada de desfasurare a evenimentului a fost de 3 zile. Prima zi a constat in doua conferinte mari cu anteprenori care si-au detaliat experienta in accesarea unor fonduri pentru a-si deschide afacerea, dar si pauze de socializare cu anteprenori. Conferintele erau despre moduri de a-ti finanta start-up-ul. A doua zi a fost o conferinta pe linia de finantare de la Startup Nation, care le-a fost prezentata beneficiarilor, urmand ca dupa aceea sa fie impartiti in grupe si sa lucreze direct pe Anexa 1 pe o idee de afacere. A treia zi a inceput cu o conferinat cu un alt anteprenor care a accesat aceste fonduri, ca dupa aceea participanti sa isi prezinte ideea de afacere in fata unui juriu format din anteprenori cu experienta in accesarea de fonduri.

Etapa de postimplementare - Sustinerea de sedinte cu echipa de organizare, dar si distribuirea unui formular de feedback beneficiarilor si participantilor.


| Rezultatele proiectului
     Având în vedere natura activității și sfera obiectivelor propuse, rezultatele proiectului vor avea un impact asupra societății pe o perioadă de lungă durată. Proiectul ajută 300 de tineri la formarea abilităților antreprenoriale, dintre care majoritatea își doresc sa urmeze calea antreprenoriatului sau să își înființeze o afacere în viitorul apropiat.

Prin acest program, tinerii vor fi mai pregătiți pentru viața de antreprenor, vor fi mai bine pregătiți pentru a face față problemelor care apar în afaceri și vor dobândi o siguranță și stimă de sine în abilitățile și cunoștințele lor. Aceste lucruri vor duce la creșterea numărului de tineri cu o afacere mai profitabilă și la un mediu de afaceri mai bine educat. Datorită antreprenorilor invitați, tinerii din Cluj-Napoca vor afla despre secretele din spatele afacerilor de succes. Acest lucru va duce la motivarea și încurajarea tinerilor să își deschidă propriile afaceri, care mai departe va crea un mediu de afaceri puternic în România.


Totodată, prin intermediul activităților propuse tinerii vor putea forma legături de lungă durată cu actualii formatori și antreprenori locali, dintre care unii vor putea să le devină mentori și să-i consilieze în viitoarea lor afacere. Crearea unui grup online public cu antreprenori va ajuta la formarea viitorilor antreprenori, datorită creării unui spațiu propice de a te informa și de a pune întrebări.



| Bugetul
    Bugetul total al proiectului a fost de 12100 lei dintre care 1100 lei contribuție proprie și 11000 lei finanțare nerambursabilă din bugetul local obținută de la Consiliul Județean Cluj. Cheltuielile au constat în închirieri în valoare de 2500 lei, consumabile în valoare de 1000 lei, masă în valoare de 2000 lei, tipărituri n valoare de 1500 lei și publicitate în valoare de 6000 lei. LEI

| Despre organizator
    În cadrul Asociației Studenților de la Business suntem studenți dedicați pentru organizarea de proiecte pentru comunitățile de tineri din Cluj interesate de domeniul anteprenorial și economic. Motivatile noastre, la fel ca și motto-ul nostru, este de a "Crește reușitele de business" în rândul tinerilor, prin oferirea de oportunități și informații utile.

| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes