close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Daruieste ziua ta



| Organizator:
    Asociatia Envision
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    ”Daruieste ziua ta” a fost prima data introdusa pe platforma Galantom in 2013. In primii 3 ani, a avut o crestere organica a numarului de fundraiseri care au adoptat-o, fara un efort de promovare special, in afara de comunicarea cu organizatiile partenere si postari organice pe Facebook. Feedback-ul pozitiv primit de la organizatii si fundraiseri ne-a determinat sa investim in crearea unui microsite dedicat si a unei prime campanii de comunicare, in anul 2016. Investitia a dus la o crestere spectaculoasa (270 de fundraiseri si 358.081 lei stransi in 2016 versus 57 de fundraiseri si 98.843 lei stransi in 2015), cu mentiunea ca startul campaniei a fost in luna iunie 2016). Ni s-a confirmat atunci inca o data ca este oportun sa intensificam comunicarea pentru aceasta metoda de fundraising si sa implementam campanii multichannel periodic.

| Scopul proiectului
    Scopul campaniei de comunicare a fost promovarea ”Daruieste ziua ta” ca modalitate de implicare sociala in randul persoanelor fizice si ca modalitate de atragere de fonduri in randul organizatiilor neguvernamentale.

Obiective:

1. Cresterea cu 40% fata de anul precedent (2017) a numarului de persoane care isi daruiesc ziua de nastere pe platforma Galantom și a sumei totale mobilizate de acestia pentru cauzele alese.

2. Mesajul campaniei de promovare sa ajunga la cel putin 150.000 de persoane


Daruieste ziua ta Daruieste ziua ta Daruieste ziua ta

| Aria geografica
    National

| Rezumat
    ”Daruieste ziua ta” este o modalitate accesibila oricui pentru a sustine un proiect social prin fundraising voluntar individual. Oricine poate renunta la cadourile de ziua lui macar o data in viata pentru a sprijini un proiect cu impact in comunitate. Mecanismul este ca, de ziua ta, in loc sa primesti cadouri de la familie, prieteni si colegi, sa ii indemni sa doneze banii pe care i-ar fi cheltuit pe cadouri catre un proiect social. Donatiile se fac online, pe o pagina individuala de fundraising pe care o creezi pe platforma Galantom. Pe principiul “dar din dar se face Rai”.

”Daruieste ziua ta” a fost lansata la sfarsitul anului 2013 si a devenit cea mai dinamica initiativa de pe platforma Galantom. Pana in prezent peste 2,3 milioane de lei au fost mobilizati de sarbatoriti pentru proiectele organizatiilor neguvernamentale prezente pe Galantom.

In 2018 am implementat o campanie de comunicare pentru a promova ”Daruieste ziua ta” in randul persoanelor fizice ca modalitate de implicare sociala si a organizatiilor neguvernamentale ca modalitate de atragere de fonduri. Campania a fost mulichannel avand prezenta pe canale media precum TV, radio, cinema, Facebook și microsite.

Anul trecut 791 de persoane au ales sa-si daruiasca ziua de nastere prin intermediul platformei Galantom mobilizand suma totala de 1.010.498 lei prin 7.976 de donatii. Aceasta suma a fost directionata catre 203 proiecte ale organizatiilor prezente pe platforma, alese de catre sarbatoriti. Printre persoanele care si-au daruit ziua s-au numarat si persoane publice precum Cristian Seidler (deputat), Dragos Petrescu (om de afaceri), Cristina Stanciulescu (jurnalist), Marius Manole (actor), Andrei Rosu (sportiv de anduranta), Marius Tudosiei (antreprenor), Liviu Teodorescu (cantaret).


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai campaniei sunt din trei categorii:

- persoane fizice interesate sa se implice voluntar in sustinerea unei cauze caritabile
- organizatiile non-profit deja partenere ale platformei (167 la final de 2017)
- alte organizatii non-profit interesate de strangerea de fonduri prin donatii individuale

Beneficiarii finali ai campaniei sunt beneficiarii directi si indirecti ai proiectelor organizatiilor prezente pe Galantom pentru care se strang fonduri prin ”Daruieste ziua ta”.


| Date beneficiari
    

| Activitati
    In cadrul campaniei am comunicat cu publicul larg prin diferite canale media (TV, radio, cinema, social media) si direct cu organizatiile neguvernamentale.

Activitatile campaniei au fost urmatoarele:

A. Comunicarea cu publicul larg

A1. Reportaj difuzat in cadrul Stirilor PRO TV (18 ianuarie 2018)
A2. Set de interviuri cu sarbatoriti pe Europa FM (mai 2018). In luna mai, luna in care Europa FM a implinit 18 ani, postul si-a propus sa descopere oameni obisnuiti care se transforma in eroi pentru semenii lor printr-o decizie simpla – isi doneaza ziua de nastere in beneficiul unor cazuri sociale sau organizatii neguvernamentale. In acest sens Europa FM a realizat un set de interviuri cu oameni care si-au daruit ziua de nastere prin intermediul Galantom in luna mai.
A3. Difuzare spot pe Discovery (mai 2018)
A4. Reportaj difuzat de Trinitas TV (15 mai 2018)
A5. Difuzare spot in reteaua Cinema City (17-23 august 2018)
A6. Difuzare spot pe canalele PRO (august 2018)
A7. Ad-uri si postari promovate pe Facebook (pe parcursul anului 2018)

B. Comunicare cu organizatiile neguvernamentale. Am organizat o intalnire la Bucuresti in cadrul careia am prezentat ”Daruieste ziua ta” ca oportunitate de atragere de fonduri pentru organizatii. La eveniment au participat 22 de persoane din partea a 16 organizatii.

Toate parteneriatele media (TV, radio, cinema) au fost obtinute pro bono.


| Rezultatele proiectului
    In 2018, 791 de persoane au ales sa-si daruiasca ziua de nastere prin intermediul platformei Galantom mobilizand suma totala de 1.010.498 lei prin 7.976 de donatii. Aceasta suma a fost directionata catre 203 proiecte ale organizatiilor prezente pe platforma, alese de catre sarbatoriti. Atat numarul celor care si-au donat ziua cat si valoarea totala a donatiilor au inregistrat o crestere de 60% fata de anul precedent (+50% fata de obiectiv), numarul de donatii a crescut cu 66%, iar numarul proiectelor sustinute cu 29%.

O parte din aceasta crestere este organica, insa o parte semnificativa se datoreaza cu siguranta campaniei de comunicare. Am evaluat impactul asupra rezultatelor pentru urmatoarele activitati de comunicare (mecanismul folosit la evaluare este disponibil la cerere):
Difuzarea spotului pe canalele PRO (1-31 august 2018) si in reteaua Cinema City (17-23 august). Conform mecanismului de evaluare folosit rezulta ca in perioada 15 august - 30 septembrie 2018, datorita difuzarii spotului 71 de persoane si-au daruit ziua de nastere mobilizand 26.928 lei prin 396 de donatii.
Ad-uri platite pe Facebook cu ocazia Giving Tuesday (2 ad-uri in perioada 12-27 noiembrie si 2 ad-uri in perioada 21-30 noiembrie cu o investitie totala de 688 lei). Conform mecanismului de evaluare folosit rezulta ca in perioada 16 noiembrie - 31 decembrie 2018, datorita ad-urilor 45 de persoane si-au daruit ziua de nastere mobilizand 21.179 lei prin 221 de donatii. Reach-ul cumulat a fost de 58.154.

Exemple pentru impactul generat de rezultatele campaniei:

HOSPICE Casa Sperantei a atras in 2018 suma de 117.887 lei prin intermediul ”Daruieste ziua ta” pentru centrele sale din Bucuresti si Brasov. Cu ajutorul acestor fonduri organizatia a putut oferi servicii complete de ingrijire paliativa pentru 33 de pacienti care se lupta cu o boala incurabila si pentru familiile acestora.

Hope and Homes for Children a atras in 2018 suma de 45.469 lei prin intermediul ”Daruieste ziua ta” pentru programul de prevenire a separarii copilului de familie. Cu aceste fonduri organizatia a ajutat 14 copii sa ramana alaturi de familie.

Numarul total de persoane la care a ajuns mesajul campaniei nu este disponibil insa mai mult ca sigur a fost depasit obiectivul stabilit (150.000 de persoane) luand in considerare vizibilitatea oferita de parteneriatele media.


| Bugetul
    < 5.000 Euro

| Parteneri
    ”Daruieste ziua ta” este o modalitate accesibila oricui pentru a sustine un proiect social prin fundraising voluntar individual. Oricine poate renunta la cadourile de ziua lui macar o data in viata pentru a sprijini un proiect cu impact in comunitate. Mecanismul este ca, de ziua ta, in loc sa primesti cadouri de la familie, prieteni si colegi, sa ii indemni sa doneze banii pe care i-ar fi cheltuit pe cadouri catre un proiect social. Donatiile se fac online, pe o pagina individuala de fundraising pe care o creezi pe platforma Galantom. Pe principiul “dar din dar se face Rai”.

”Daruieste ziua ta” a fost lansata la sfarsitul anului 2013 si a devenit cea mai dinamica initiativa de pe platforma Galantom. Pana in prezent peste 2,3 milioane de lei au fost mobilizati de sarbatoriti pentru proiectele organizatiilor neguvernamentale prezente pe Galantom.

In 2018 am implementat o campanie de comunicare pentru a promova ”Daruieste ziua ta” in randul persoanelor fizice ca modalitate de implicare sociala si a organizatiilor neguvernamentale ca modalitate de atragere de fonduri. Campania a fost mulichannel avand prezenta pe canale media precum TV, radio, cinema, Facebook și microsite.

Anul trecut 791 de persoane au ales sa-si daruiasca ziua de nastere prin intermediul platformei Galantom mobilizand suma totala de 1.010.498 lei prin 7.976 de donatii. Aceasta suma a fost directionata catre 203 proiecte ale organizatiilor prezente pe platforma, alese de catre sarbatoriti. Printre persoanele care si-au daruit ziua s-au numarat si persoane publice precum Cristian Seidler (deputat), Dragos Petrescu (om de afaceri), Cristina Stanciulescu (jurnalist), Marius Manole (actor), Andrei Rosu (sportiv de anduranta), Marius Tudosiei (antreprenor), Liviu Teodorescu (cantaret).


| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes