close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Istoria la persoana I, editia a II a



| Organizator:
    Asociatia Cultour
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Proiectul „Istoria la persoana intai” se inscrie in obiectivele programului prin asigurarea unei promovari autorizate a patrimoniului local si cultural al Brasovului, adresat atat localnicilor cat si turistilor. Proiectul a dovedit un nivel calitativ sporit al actului cultural prin prezenta intr-un punct istoric important al orasului – Piata Sfatului si a incantat trecatorii cu prezenta personajelor istorice, personaje a caror misiune este de a informa si promova mostenirea culturala a Brasovului. Obiectivele proiectului sustin obiectivele programului prin asigurarea accesului gratuit, intr-un mod interactiv si inedit tuturor participantilor-pentru localnici e o sansa sa se simta mai aproape de comunitate si de istoria locului, pentru turisti sa cunoasca patrimoniul local.Ghizii-personaje informeaza, promoveaza si educa beneficiarii.

| Scopul proiectului
    Imbunatatirea accesului la informatie istorica si ameliorarea calitatii experientei de vizitare a Brasovului, prin introducerea unor „personaje istorice” locale care isi vor prezenta povestile de viata, intr-un mod interactiv si personal.Obiectiv general:Promovarea intr-un mod interactiv a patrimoniului cultural national pentru o mai buna informare si delectare.Obiective specifice:Sa creeze noi instrumente specifice de valorificare a patrimoniului cultural.Sa instruiasca un grup de ghizi,Sa asigure accesul turistilor si comunitatii locale la informatii istorice intr-un mod interactiv si
inedit


Istoria la persoana I, editia a II a Istoria la persoana I, editia a II a Istoria la persoana I, editia a II a

| Aria geografica
    Brasov

| Rezumat
    Scopul proiectului Istoria la persoana I a constat in imbunatatirea accesului la informatie istorica si ameliorarea calitatii experientei de vizitare a Brasovului, in sezonul estival, prin introducerea in peisajul urban a unor „personaje istorice” locale care si-au prezentat povestile de viata, intr-un mod interactiv si personal. Obiectivele proiectului au fost: promovarea intr-un mod interactiv a patrimoniului cultural national pentru o mai buna informare si delectare a publicului, cearea de noi instrumente specifice de valorificare a patrimoniului cultural, instruirea unui grup de ghizi – personaje istorice specializati in promovarea intr-o maniera personala a istoriei si culturii locale,asigurarea accesului gratuit pentru turisti si comunitatea locala la informatii istorice intr-un mod interactiv si inedit. Grupul de „personaje istorice” format din opt facilitatori, imbracati in costume de secol XVI-XIX, a fost prezent pe strazile centrului istoric al Brasovului si a prezentat trecatorilor si turistilor povesti de viata ale unor personalitati locale din acea perioada.
Rezultatele proiectului cultural: un atelier de instruire a ghizilor – personaje istorice (8 ghizi–personaje istorice, peste 17.900 membri ai comunitatii locale, turisti romani si straini care au interactionat cu ghizii, peste 40 aparitii (presa scrisa si on-line), 1 pagina Facebook dedicata proiectului, 2 evenimente Facebook, 5 colaborari – prezentari de personaje, peste 106.772 persoane informate despre proiect pe pagina de Facebook a proiectului, doua parteneriate, o sponsorizare, o conferinta de presa, 3000 flyere promovare proiect, 100 afise A3, 1 roll-up, 8 Costume-replica secolele XVI-XIX.


| Date beneficiari
    Turisti romani si straini – 8000 persoane; Membrii comunitatii locale – 2000 persoane

| Date beneficiari
    Minim 5000 membri ai comunitatii locale si nationale informati prin intermediul mass-media

| Activitati
    Primul pas in realizarea proiectului a fost demararea procesului de recrutare prin stabilirea conditiilor pe care viitori ghizi-personaje trebuie sa le indeplineasca (abilitati de comunicare (deschidere catre public), cunoscatori ai unei limbi de circulatie internationala si cu disponibilitate de timp in perioada de derulare a proiectului (65 de zile in sezonul estival). Au fost tiparite si distribuite afise si realizata o campanie de promovare prin intermediul retelelor de socializare, site-urilor de internet si in mass-media. In urma interviurilor, responsabilul selectie ghizi impreuna cu managerul de proiect au selectat 8 persoane. Simultan, impreuna cu partenerul Muzeul Casa Muresenilor, s-a realizat documentarea tinutelor de vara pentru epocile ghizilor-personaje.
Al doilea pas a fost realizarea costumelor de secol XVI-XIX si instruirea ghizilor-personaje prin atelierul de formare desfasurat in intervalul 10-14 Iulie 2017, care a avut ca scop instruirea ghizilor-personaje astfel incat sa poata prezenta povestea caracterului intr-o maniera personala, in romana sau o limba de circulatie internationala.
Al treilea nivel s-a desfasurat in perioada 17 Iulie -12 Septembrie si a constat in activitatea ghizilor-personaje in zona Piata Sfatului, unde au interpretat povestile de viata, au indrumat, ajutat turistii si localnicii si au promovat patrimoniul cultural local.


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele proiectului cultural:
- un atelier de instruire a ghizilor – personaje istorice
- 8 ghizi – personaje istorice – instruiti
- peste 17.900 membri ai comunitatii locale, turisti romani si straini care au interactionat cu ghizii
- crearea de lectii de istorie altfel pentru scoli
- peste 30 aparitii (presa scrisa si on-line)
- 9 stiri TV nationale si locale
- 1 emisiune TV
- 1 invitatie emisiune matinal
- 1 interviu
- 1 pagina Facebook dedicata proiectului
- 2 evenimente Facebook
- 5 colaborari – prezentari de personaje
- peste 20 anunturi pe paginile de internet si conturi ale retelelor de socializare parteneri
- peste 106.772 persoane informate despre proiect pe pagina de Facebook a proiectului
- doua acorduri de parteneriat
- 1 contract de sponsorizare
- 1 conferinta de presa
- un raport final
- 100 afise A3
- 3000 flyere promovare proiect
- 1 roll-up
- 8 Costume- replica
- 3 perechi papuci-replica


| Bugetul
    65049

| Parteneri
    Primaria Municipiului Brasov- finantator, Muzeul Casa Muresenilor Brasov- partener, Centrum House Hostel-partener, Escape Rooms Brasov- sponsor

| Website proiect
    https://www.facebook.com/IstoriaLaPersoanaI/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes