close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



CLUBURI GRATUITE DE WEEKEND



| Organizator:
    Asociatia CENTRUL DE PERFORMANTA BEFORE&AFTER SCHOOL CONIL
| Categorie:
    Incluziune sociala
| Problema de fond
    S-a pornit de la nevoile actuale ale societatii si ale copiilor cu CES pentru integrare scolara si sociala. Ele s-au identificat din experienta proprie, asociatia detinand 2 gradinite cu grupe speciale pentru copiii cu CES si o scoala speciala. Presedinta asociatiei are un copil cu retard si a vazut ea insasi cum copiii tipici si parintii lor refuzau sa socializeze cu el.
In plus s-au avut la baza statistici si cercetari initiate de organisme de profil are au aratat ca exista foarte multi copii cu dizabilitati si din medii economice defavorizate care nu au acces la educatie si la cursuri potrivite nevoilor lor. Deci au fost initiate multe discutii cu parintii de la sediile noastre si masurate progresele celor care au urmat terapii.


| Scopul proiectului
    Scopul: Ne-am propus integrarea copiilor cu CES si facilitarea accesului lor la educatie; descoperirea si sprijinirea talentelor. Pe termen lung, s-a dorit educarea unor adulti responsabili si autonomi financiar fata de sistemul de asigurari sociale.
Obiective: Selectarea si alcatuirea grupurilor de studiu pe varste si discipline; organizarea de cursuri si ateliere; sprijinirea integrarii scolare si sociale a unui numar de 100 copii tipici si atipici; schimbarea perceptiei comunitatii asupra nevoii de a-i integra; dezvoltarea sentimentelor de toleranta, sprijin si intelegere


CLUBURI GRATUITE DE WEEKEND CLUBURI GRATUITE DE WEEKEND CLUBURI GRATUITE DE WEEKEND

| Aria geografica
    BUCURESTI

| Rezumat
    Nevoia: In Romania, la 31.03.2012, 2% din copii sufereau de o forma de handicap. Din ei, foarte putini erau incadrati in programe educative si de socializare, restul neavand un tratament corespunzator nevoilor lor. Ei nu participa la viata comunitatii, nu sunt ajutati, iar aceasta ingreuneaza integrarea lor sociala si scolara. Si copiii din medii devaforizate sunt exclusi si marginalizati si nu pot participa la programe educative de calitate sau la cluburi optionale. Situatia lor duce la absenteism si abandon scolar.
Impactul: educarea prin metode non-formale a 100 copii si tineri tipici si atipici in spiritul tolerantei. Derularea activitatilor propuse si diseminarea post-proiect a rezultatelor au fost un exemplu de buna practica in randul altor ONG-uri. Rezultatele proiectului au avut impact asupra a 100 de beneficiari directi si indirecti: participantii la program, familiile lor, comunitatea.
Obiective: organizarea de lectii si ateliere de lucru cu grupurile tinta; sprijinirea integrarii scolare si sociale a copiilor; dezvoltarea sentimentelor de toleranta si sprijin si schimbarea perceptiei comunitatii asupra necesitatii integrarii acestora
Rezultatele: 100 de copii au participat la cursuri educative de calitate. Eficienta s-a masurat in nivelul de satisfactie si informatie a beneficiarilor directi, prin cresterea performantelor scolare (60%) si reducerea absenteismului (20%). Schimbari asupra beneficiarilor indirecti: responsabilizarea familiilor si a comunitatii, intelegerea necesitatii integrarii si educarii lor ca sa isi castige singuri existenta.
Activitati de finantare: colectarea de donatii de tip 2% din impozitul anual pentru salariati; incheierea de parteneriate cu autoritati publice locale si cu institutii de invatamant; sponsorizari.



| Date beneficiari
    Nu au fost implicati in implementarea proiectului.

| Rezultatele proiectului
    Indeplinirea obiectivelor, derularea activitatilor si diseminarea post-proiect a rezultatelor au fost un bun exemplu in randul asociatiilor de profil. S-a asigurat tratament egal intre copiii si s-a urmarit atingerea obiectivelor prin adoptarea de atitudini nediscriminatorii. Pe langa aceea ca am dat un bun exemplu si ca am educat copiii si tinerii in spiritul tolerantei si respectarii drepturilor si libertatilor fundamentale, am reusit sa oferim grupuri de suport si parintilor acestora.
Ca si rezultate:
1.Schimbari asupra beneficiarilor directi: 100 de copii au beneficiat de cursuri optionale, adaptate nevoilor proprii si organizate pe categorii de varsta. Nivelul lor de satisfactie si informatie a fost unul ridicat, au crescut performantele scolare si a fost redus absenteismul in randul participantilor. Programul a contribuit la educarea prin metode non-formale a beneficiarilor directi
2.Schimbari asupra beneficiarilor indirecti: responsabilizarea familiei si consilierea parintilor prin activitati de tip grup de suport; implicarea si responsabilizarea comunitatii; atragerea autoritatilor locale in rezolvarea problemelor sociale; intelegerea de catre copiii tipici a nevoii de integrare a celor atipici si dezvoltarea la acestia a sentimentelor de toleranta, compasiune si sprijin.


| Bugetul proiectului (in RON)
    45000,00

| Parteneri
    DGASPC sectoarele 2 si 3; Facultatea de Teologie si Asistenta Sociala, Scoala de Deficienti de Vedere Austrului, Liceul Tehnologic Special Regina Elisabeta

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes