close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



WebKastély (WebCastel)- Concurs cultural european



| Organizator:
    Grupul PONT
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    In Romania se afla un numar impresionant de castele si conace, care odinioara au folosit ca resedinte ale nobililor. In majoritatea cazurilor se constata o stare avansata de degradare a acestora, cu toate ca in multe cazuri sunt pilonii de baza ale patrimoniului cultural microregional. Foarte multe dintre aceste castele sunt doar ruine, sau in curs de ruinare. Factorul principal care a condus la degradarea acestor castele pare a fi ignoranta si indeferenta. Pentru a proteja si a valorifica patrimoniul construit, in cazul de fata, castelele, este necesar ca cetatenii sa recunoasca aceste castele finnd o mostenire comuna, o proprietate comuna. Patrimoniul poate fi protejat prin implicarea societatii, a sectorului civil si a sectorului public.

| Scopul proiectului
    Scopul competitiei „Adopta un Castel” a fost diminuarea indiferentei, respectiv stimularea publicului la activitati prin care sa integreze castelele in viata comunitatii. Obiectivul gerenal a fost implicarea localnicilor in activitati comunitare in folosul castelului, respectiv de a ii indemna la cautarea si strangerea de informatii. Obiectivele specifice au fost: cresterea nivelului de cunostiinte si de constientizare a problematicii castelelor din Romania; demonstrarea faptului ca toti pot contribui la identificarea solutiilor de valorificare a potentialului castelelor.

WebKastély (WebCastel)- Concurs cultural european WebKastély (WebCastel)- Concurs cultural european WebKastély (WebCastel)- Concurs cultural european

| Aria geografica
    Transilvania

| Rezumat
    In Romania exista foarte multe castele, dintre care majoritatea sunt ruinate. Consideram, ca a contribuit in mare parte la ajungerea in starea respectiva indiferenta si lipsa informatiilor. Scopul competitiei WEBCastel a fost diminuarea acestei indiferente si constientizarea publicului asupra situatiei grave ale castelelor. Pentru toate acestea primul pas este informarea, punerea in paralel a istoriei castelului cu starea actuala, respectiv prin planificare de activitati, actiuni pentru viitor. Proiectul a constat intr-o competitie la care au participat echipe din diferite localitati, unde se afla un conac sau castel. Echipele au adoptat cate-un castel si au parcurs cinci probe, avand ca tema trecutul, prezentul si viitorul castelului. Ei au avut si o proba continua, care a constat in organizarea diferitelor activitati in jurul castelului, in care au implicat cat mai multe persoane. Proiectul s-a realizat urmarind principiile integrarii, a parteneriatului intersectorial, a dezvoltarii sustenabile, a abordarilor strategice, a voluntariatului si initiativei locale, a investitiei in viitor si a utilizarii instrumentelor oferite de tehnologia informatiei pentru atingerea scopului urmarit. Obiectivele urmarite de acesta au fost integrarea de continut, mobilizarea resurselor umane si creativitatii locale, constientizarea publicului, crearea de retele si stabilirea directiilor de dezvoltare.

| Date beneficiari
    La concurs s-au inscris 23 de echipe cu membri cuprinse intre 6 si 10 persoane, din diferite judete ale Tranilvaniei(Cluj, Harghita, Salaj, Covasna, Satu Mare, Maramures, Bistrita Nasaud, Alba, Hunedoara, Mures, Bihor). Fiecare echipa a trebuit sa aiba in compozitie si cate un ONG.

| Rezultatele proiectului
    Proiectul cultural a avut urmatoarele rezultate: 174 de cetateni mai informati in legatura cu problematica castelelor; 50.453 vizitatori a paginii web al concusului, care sunt totodata cititorii postarilor echipelor;peste 250.000 de downloaduri pe site-ul web, 100 articole postate in legatura cu istoria, prezentul si viitorul castelelor; cate o zi a castelelor in cele 23 de localitati, in care au fost implicati cetatenii localitatilor respective. Produsele proiectului sunt: o pagina web unde au fost incarcate cele 100 de articole create de participanti, respectiv fotografii ale castelelor 19 evenimente culturale intitulate Ziua Castelului, peste 50 de produse mass-media (articole, relatari, emisiuni radio, emisiuni TV) leagate de proiect si de tema castelelor din Transilvania. Prin acele articole postate, respectiv datorita articolelor media am reusit sa prezentam trecutul si prezentul a 23 de castele, respectiv i-am indemnat pe oameni sa se gandeasca la idei de valorificare a castelelor.

| Bugetul proiectului (in RON)
    91150

| Parteneri
    Administratia Fondului Cultural National, OTP Bank, Agrosel, Sogor Csaba si Winkler Gyula, parlamentari europeni, Transindex, Asociatia Transilvania Vie, Fundatia Transilvania Trust, Parteneri media: Hargita Nepe, Szekely Hirmondo, Nepujsag, Haromszek.ro, Erdely FM, Radio Mures, Friss FM, Radio Cluj, Erdely TV, TVR Cluj, TVR Bucuresti, City Radio, Star Radio, Radio Bucuresti

| Website-ul proiectului
    www.webkastely.transindex.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes