close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Fondul Mega Image pentru Comunitate



| Organizator:
    Fundatia Comunitara Bucuresti
| Categorie:
    Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala
| Problema de fond
    In fiecare iarna, in Bucuresti, strazi si masini raman ne-deszapezite pentru ca vecinii nu se asociaza pentru a curata spatiile comune. E doar un exemplu ca Bucurestiului ii lipseste spiritul de comunitate, iar acest lucru are un impact asupra calitatii vietii.
Cu mai putin de 10% din populatia Romaniei, Bucurestiul produce 25% din PIB si este un oras bogat. Bucurestenii au mai multe oportunitati in toate domeniile, dar acest lucru nu este suficient. Experientele altor orase mari arata ca, fara coeziunea comunitatii, cresterea calitatii vietii prin interventii exterioare este scumpa si ineficienta.
In ultimii ani, proiecte comunitare construite in jurul unui tel comun au crescut in popularitate, desi sunt inca initiative de nisa. Ele arata ca locuitorii din Bucuresti au nevoie de un catalizator pentru a deveni activi in comunitatea lor.


| Scopul proiectului
    Mega Image isi foloseste resursele pentru a deveni un catalizator al bunelor practici in comunitate. Impreuna cu Fundatia Comunitara Bucuresti, am dezvoltat Fondul Mega Image pentru Comunitate, pentru a reda oamenilor din Bucuresti/ Ilfov bucuria de a locui impreuna.

Fondul are ca obiectiv dezvoltarea unui proces de selectie pentru finantarea proiectelor din comunitatea locala cu 10 granturi in valoare de 100.000 lei. Cel mai important criteriu de finantare a fost capacitatea proiectului de a contribui la dezvoltarea de comunitati, indiferent de cartier sau de domeniul de activitate.


Fondul Mega Image pentru Comunitate Fondul Mega Image pentru Comunitate Fondul Mega Image pentru Comunitate

| Aria geografica
    Bucuresti si Ilfov

| Rezumat
    Bucuresti: aproape 2 milioane de locuitori, impartiti in sectoare, cartiere, cladiri de birouri si peste 1 milion de autoturisme. 10% din populatia Romaniei, locuitori ai Bucurestiului, contribuie la peste 25% din PIB-ul tarii. Dar, dincolo de infrastructura, economie si siguranta, calitatea vietii depinde si de felul in care locuitorii se simt parte din oras si se implica in bunastarea acestuia. Si, fara un sentiment de comunitate si apartenenta, orice programe de cresterea a calitatii vietii sunt scumpe si ineficiente.

De aceea, Fundatia Comunitara Bucuresti a pornit, pas cu pas, sa construiasca mecanisme de stimulare a implicarii in comunitatea locala – pentru companii si locuitori. Cunoscand comunitatile locale, pe care le conecteaza cu resurse de la diversi donatori, fundatia a dezvoltat impreuna cu Mega Image un fond de ale carui rezultate sa beneficieze deopotriva comunitatea, compania si sectorul non-profit local.

Cu o expansiune rapida in Bucuresti, Mega Image a devenit un reper important in viata de zi cu zi a locuitorilor. In mod firesc, a aparut intrebarea: cum ar putea Mega Image sa devina o parte integranta a comunitatilor locale, nu numai prin amplasarea magazinelor sale ci si prin sustinerea a ceea ce este relevant pentru locuitori? Impreuna cu Fundatia Comunitara Bucuresti, compania a pornit prima editie a Fondului Mega Image pentru Comunitate.

Aceasta initiativa locala are rolul de a reda oamenilor din Bucuresti si Ilfov bucuria de a locui impreuna, incurajand 10 proiecte sa fie puse in practica, prin finantari in valoare totala de 100.000 lei. Proiectul vizeaza organizatiile mici si grupurile de initiativa, fiind una dintre putinele ocazii prin care grupuri de oameni neorganizati juridic sa fie sprijiniti sa isi puna in practica ideile.


| Date beneficiari
    Pentru a primi finantari, beneficiarii au trebuit sa gandeasca un proiect de dezvoltare de comunitati si sa aplice. Mai ales in cazul grupurilor de initiativa (grupuri de oameni obisnuiti, fara statut juridic, interesati de o cauza comuna), acest lucru a presupus ca oameni obisnuiti sa acorde din putinul lor timp liber pentru a se intalni, pentru a se pune de acord si pentru a dezvolta un proiect din care sa beneficieze o comunitate mai larga, dincolo de interesul propriu.

| Rezultatele proiectului
    Pe platforma au fost inscrise 147 de aplicatii, dintre care 101 au fost finalizate (20% grupuri de initiativa, 80% organizatii). Asta inseamna peste 100 de grupuri care au dezvoltat idei pentru comunitatile lor. Cele 10 proiecte finantate vin din 5 comunitati din Bucuresti si 3 din Ilfov. Cei mai multi beneficiari sunt ONG-uri mici sau grupuri de initiativa, care nu au mai primit finantari.

Fondul sprijina punerea in practica a unei competitii sportive, organizate de vecini, pentru copiii din cartierul Costeasca. Finantarea a adus impreuna locuitorii a doua strazi din Ferentari, care aleg o problema comuna si primesc fonduri sa o rezolve. De asemenea, 40 de tineri intre 14-18 ani din zona Bulevardului Carol invata sa reconditioneze biciclete si au sansa primului loc de munca.

Peste 2500 de oameni vor fi implicati direct si alti 15.000 de oameni vor fi beneficiari indirecti ai unei activitati in comunitatea din care fac parte. Dincolo de beneficiul direct – proiectul se intampla – acest lucru pune in miscare comunitati pana acum neimplicate. Greu de cuantificat, dar acest lucru va avea urmari pozitive pe termen lung, in ceea ce priveste implicarea oamenilor obisnuiti in comunitatile din care fac parte.

Fondul a fost comunicat in 17 articole in presa, mesajele de pe Facebook au avut un reach de peste 8500 de persoane, iar pe site s-au inregistrat aproape 5000 de vizite.

Toate acestea contribuie la confirmarea pozitionarii Mega Image ca un brand de magazine de proximitate, apropiat de comunitatea din care face parte.


| Argument
    Cu o expansiune rapida in Bucuresti si Ilfov, Mega Image a devenit un reper in viata locuitorilor. Pentru a crea o legatura mai puternica a comunitatilor din jurul sau, compania si-a propus sa devina un liant si sa contribuie la sprijinirea initiativelor care incurajeaza buna vecinatate, iar parteneriatul cu Fundatia Comunitara Bucuresti a devenit astfel o legatura naturala, aceasta identificand initiativele din comunitate pe care cealalta sa le poata sustine.
Avand rolul de a lua pulsul comunitatii si de a conecta resursele de la donatori cu proiectele relevante pentru acestia, Fundatia Comunitara Bucuresti se pozitioneaza ca un punct central al orasului care ajuta locuitorii sa se implice in comunitate.
Proiectul sustine initiativele locale (atat idei noi, cat si proiecte care se intampla deja in comunitate) care incurajeaza spiritul de comunitate, stimuland implicarea oamenilor obisnuiti pentru rezolvarea problemelor din imediata lor vecinatate.


| Bugetul proiectului (in RON)
    130500

| Parteneri
    Mega Image, Fundatia Comunitara Bucuresti

| Website-ul proiectului
    http://mega-image.fundatiacomunitarabucuresti.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes