close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



WiSTEM2D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design)



| Organizator:
    Asociatia Junior Achievement Romania
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Contextul lansarii proiectului in Romania s-a creat ca urmare a unei nevoi determinate de:
- rezultatele studiilor europene si globale care clasifica disparitatea de gen ca fiind una dintre marile probleme de pe piata muncii in domeniile STEM;
- propunerile Uniunii Europene privind educatia si formarea - cresterea vizibilitatii femeilor prin adaptarea sistemelor de invatamant in vederea promovarii predarii si stimularii interesului pentru domeniile STEM, mai ales in randul tinerelor;
- necesitatea unor materiale educationale de calitate ridicata, complementare disciplinelor din trunchiul comun, care sa poata fi usor accesate de profesori si elevi, identificata datorita studiilor anuale facute de JA in randul elevilor si profesorilor;
- necesitatea si importanta studierii disciplinelor STEM pentru o adapatare mai usoara la piata muncii.


| Scopul proiectului
    Incurajarea tinerilor pentru a se orienta catre cariere in domeniile STEM2D.
O1:Incurajarea si stimularea interesului tinerilor pentru a studia si pentru a se orienta catre profesii in domeniile STEM2D prin participarea la activitati de educatie STEM si orientare profesionala si prin interactiuni directe cu specialisti din aceste domenii.
O2:Sprijinirea elevilor pentru a-si dezolva si exersa abilitatile STEM in cadrul unui eveniment de tip Innovation Day, lucrand in echipe pe o tema data.
O3:Facilitarea interactiunii elevilor cu lumea muncii prin intermediul activitatilor de tip job shadowing.


WiSTEM2D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design) WiSTEM2D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design) WiSTEM2D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design)

| Aria geografica
    14/7 (Apahida, Brasov, Bucuresti, Buftea, Chitila, Cluj-Napoca, Constanta, Lunca Calnicului, Mogosoaia, Oradea, Otopeni, Stei, Tulcea, Voluntari / Bihor, Brasov, Bucuresti, Cluj, Constanta, Ilfov, Tulcea)

| Rezumat
    Pornind de la importanta studierii disciplinelor STEM (integrarea cat mai usoara a elevilor in noua arhitectura a pietei muncii, in care abilitatile si cunostintele STEM2D vor fi esentiale ramurilor economice in care inovatia si progresul tehnologic au o pondere insemnata; dezvoltarea si exersarea abilitatilor precum gandirea critica, creativitatea, capacitatea de cooperare, lucrul in echipa, inteligenta emotionala), precum si de la necesitatea unor continuturi educationale moderne, interdisciplinare, incepand cu anul scolar 2018-2019, se deruleaza si in Romania, de profesori si cu sprijinul consultantilor voluntari Johnson & Johnson, proiectul international WiSTEM2D, care se adreseaza elevilor din clasele VI-XII.

Lansat la nivel global in 2015, proiectul urmareste cultivarea interesului fetelor pentru STEM2D si incurajarea lor spre a urma cariere in aceste domenii, general acceptate ca fiind preferate de baieti. In Romania, elevii invatand in clase mixte, iar disparitatea de gen in aceste domenii fiind, momentan, nesemnificativa, a fost incurajata atat participarea fetelor, cat si a baietilor.

Format din peste 40 de activitati de tip hybrid learning (din care 12 in limba romana), proiectul are un puternic caracter interdisciplinar cu valente formative ce favorizeaza dezvoltarea aptitudinilor creative, practice si inovative.

In primul an, proiectul a avut 3 tipuri de activitati/componente (lectii la clasa, innovation day – workshop ce permite lucrul in echipe pe o tema data, activitati de tip job shadowing), prin intermediul carora peste 2.000 de elevi si 50 de profesori au beneficiat, in mod gratuit, de teste online, materiale video si lectii practice, moderne si interactive cu continuri complementare disciplinelor aferente din trunchiul comun.


| Date beneficiari
    a. 2.178 de elevi din clasele VI-XII – mediul rural si urban, coordonati si implicati in derularea activitatilor la clasa cu ajutorul profesorilor colaboratori. Dintre acestia, 18 eleve au participat si la activitatea de tip job shadowing, iar 74 de eleve au fost beneficiare ale unei experiente educationale care a presupus lucru in echipe mixte, alaturi de voluntari, in cadrul evenimentului de tip Innovation Day, la sfarsitul caruia cele mai bune echipe au fost premiate. b. 51 de profesori, coordonatori ai activitatilor la clasa, 7 profesori coordonatori ai elevelor care au participat la job shadowing, 24 de profesori coordonatori ai elevelor participante la Innovation day. Profesorii participanti s-au inscris voluntar in cadrul proiectului pentru a le oferi elevilor acces la continuturi ce au la baza metode care se axeaza pe participare interactiva, sociala, pe experimentare de situatii de observare a realitatii, dar si pe posibilitatea de a valorifica cele invatate si in viata de zi cu zi. c. 30 de scoli din 14 localitati urbane si rurale, gratie directiunii si profesorilor colaboratori, au facilitat accesul elevilor la alte tipuri de activitati decat cele realizate in scoli in mod obisnuit. d. 19 consultanti voluntari, specialisti din comunitatea de afaceri, care au interactionat in mod direct cu o parte dintre elevii si profesorii din proiect, pentru a-i sprijini in parcurgerea activitatilor din proiect si pentru a le impartasi din experienta lor personala si profesionala, astfel incat sa creeze un context care sa le fie necesar in privinta orientarii in cariera.

| Date beneficiari
    a. Min. 10.000 de cunoscuti ai elevilor beneficiari directi (membri ai familiei, colegi, prieteni) carora acestia le-au povestit despre ceea ce au facut/au invatat la scoala. b. Min. 100 de profesori, colegi ai cadrelor didactice implicate in proiect, pot deveni interesati in vederea participarii viitoare la proiect, astfel incat sa le ofere si altor elevi posibiliatea de a participa la un alt tip de activitati scolare. c. Alti apropiati ai participantilor din comunitatile din care acestia fac parte. d. 27 de scoli – la care a ajuns informatia despre proiect si activitatile din proiect, dar care nu s-au implicat in mod direct in desfasurarea acestuia. e. 30 de profesori care au fost invitati pentru a se inscrie in proiect, insa nu au dat curs acestui demers. f. Peste 20.000 de persoane la care au ajuns informatiile despre proiect datorita promovarii prin intermediul retelelor de socializare si in presa nationala.

| Activitati
    Activitati aferente obiectivelor definite, intreprinse in primul an de implementare a proiectului:
-stabilirea grupului tinta;
-selectia si pregatirea materialelor educationale – traducere, adaptare, localizare;
-pregatirea materialele pentru promovarea proiectului;
-stabilirea ariei de acoperire + selectia beneficiarilor (profesori, elevi) si inscriere voluntari;
-derularea trainingului privind implementarea la clasa – pentru profesori si voluntari;
-pregatirea si distribuirea kit-ului electronic cu materialele proiectului;
-asocierea voluntari – profesori/clase elevi;
-sustinerea testarii initiale de elevi;
-derularea propriu-zisa a activitatilor educationale din proiect;
-monitorizarea profesorilor si a voluntarilor + suport din partea echipei JA pe intreaga perioada de implementare;
-comunicare proiect – in presa nationala si pe retelele de socializare (lansare, derulare, incheiere);
-organizarea Innovation Day (pregatire materiale, stabilire locatie, stabilire tema de lucru si premii) + selectie profesori, elevi si voluntari + desfasurare;
-organizare Job Shadow Day impreuna cu Johnson & Johnson + selectie profesori, elevi si voluntari + desfasurare;
-raportare intermediara – status derulare proiect – realizata de profesori;
-raportare intermediara facuta de echipa JA;
-testare finala elevi+formular de feedback;
-completare raport final de catre profesori + colectare feedback;
-colectare feedback de la voluntarilor;
-raport final proiect, evaluare rezultate, impact.


| Rezultatele proiectului
    Elevii si profesorii au descoperit importanta studierii materiilor STEM2D, ce reprezinta una dintre cerintele necesare meseriilor viitorului;
64% dintre elevi si-au dat seama ca le-ar placea sa aiba o cariera in domeniile STEM2D;
93% dintre elevi au afirmat ca materialele proiectului, moderne si interactive, i-au ajutat sa descopere si sa inteleaga fenomene pe care le intalnesc in viata de zi cu zi;
Peste 2.000 de elevi au fost incurajati pentru a se orienta catre studii si profesii in domeniile STEM2D, mai ales datorita interactiunilor directe cu specialisti din aceste domenii;
Acces egal in cadrul proiectului atat elevilor din mediul urban, cat si celor din mediul rural;
Peste 2.000 de elevi au descoperit contributiile aduse, de-a lungul timpului, de femei in domeniile STEM2D - personalitati feminine marcante din Romania si de la nivel international;
Derularea proiectului a adus plus valoare sistemului de educatie romanesc in procesul de aliniere la tendintele impuse de evolutia tehnologica si de noile cerinte educationale, prin completarea curriculumului national cu activitati interdisciplinare de tip learning by doing, care sa contribuie la pregatirea elevilor pentru viitor;
Prin participarea la activitati STEM²D, elevii si-au dezvoltat si exersat abilitati precum creativitatea, gandirea logica, lucrul in echipa, rezolvarea problemelor;
In proportie de 100%, profesorii au considerat ca acest proiect ii ajuta pe elevi sa dobandeasca competente pentru viata si profesie si ca activitatile sunt compatibile cu programa scolara.


| Bugetul
    116410,00

| Parteneri
    Junior Achievement (JA) Romania - organizatie non-profit, fondata in 1993 ca parte a JA Worldwide si JA Europe, specializata in dezvoltarea si implementarea de programe si proiecte pentru dezvoltarea abilitatilor de viata, educatie economico-financiara, antreprenoriala, educatie STEM si pentru orientare profesionala. Parteneri: - Johnson & Johnson (J&J) - Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) - 30 de institutii de invatamant

| Website proiect
    Sub-pagina dedicata proiectului pe site-ul JA Romania: https://www.jaromania.org/proiecte/wistem2d





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes