close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



MobiHope - Cresterea calitatii vietii si a ingrijirii pacientilor cu boli amenintatoare de viata



| Organizator:
    Fundatia HOSPICE Casa Sperantei
| Categorie:
    Sanatate
| Problema de fond
    In ultimii doi ani, in care Fundatia s-a aflat intr-un proces considerabil de dezvoltare, in special in Bucuresti, s-a conturat tot mai puternic nevoia de schimbare a managementului serviciilor, in sensul optimizarii si interconectarii interventiilor interdisciplinare la nivelul tuturor locatiilor in care HOSPICE activeaza. Aceasta optimizare a fost si continua sa fie necesara in contextul in care in ultimii doi ani Fundatia si-a dublat numarul de pacienti ingrijiti, numarul de angajati, si-a dezvoltat considerabil infrastructura necesara derularii serviciilor. Serviciul help line a luat nastere pornind de la nevoia pacientilor de a fi consiliati la domiciliu, in afara programului de lucru al echipelor mobile ale Fundatiei.


| Scopul proiectului
    Obiectiv 1 - Cresterea accesului pacientilor la ingrijire complexa, prin utilizarea tehnologiilor mobile
Obiectiv 2 - Sprijinirea pacientilor si familiilor in cresterea capacitatii de autoingrijire, printr-un serviciu help line
Obiectiv 3 - Cresterea capacitatii echipei HOSPICE de utilizare a tehnologiilor informatice si mobile


MobiHope - Cresterea calitatii vietii si a ingrijirii pacientilor cu boli amenintatoare de viata MobiHope - Cresterea calitatii vietii si a ingrijirii pacientilor cu boli amenintatoare de viata MobiHope - Cresterea calitatii vietii si a ingrijirii pacientilor cu boli amenintatoare de viata

| Aria geografica
    Brasov, Fagaras, Zarnesti, Bucuresti

| Rezumat
    Inspirati de pacientii pe care ii ingrijim, la HOSPICE Casa Sperantei pretuim fiecare clipa de viata si incercam sa ne confruntam, activi si optimisti, cu provocarile care se nasc din activitatea noastra zilnica. De asemenea, ne straduim sa transformam aceste provocari intr-un proces continuu de invatare, in scopul imbunatatirii permanente a serviciilor noastre pentru pacienti. Incepand cu luna august 2014, gratie sprijinului financiar oferit de Fundatia Vodafone Romania, HOSPICE Casa Sperantei se afla intr-o etapa substantiala de invatare si dezvoltare organizationala, prin integrarea tehnologiilor informatice si mobile in managementul serviciilor pentru pacienti. Astfel, echipele HOSPICE din Brasov, Fagaras, Zarnesti si Bucuresti lucreaza in mod sustinut pentru implementarea si dezvoltarea dosarelor electronice ale pacientilor, printr-un sistem informatic integrat. In mod complementar, prin utilizarea tabletelor de catre echipele mobile de ingrijire la domiciliu, se faciliteaza accesul pacientilor la consultatii extinse cu alti membri ai echipei aflati in locatii diferite, prin sesiuni de telemedicina. Continuitatea serviciilor pentru pacienti in afara programului de lucru este asigurata printr-un serviciu de tip help line.

| Date beneficiari
    1800 pacienti; 127 angajati Hospice

| Date beneficiari
    1000 apartinatori ai pacientilor ingrijiti

| Activitati
    Proiectul MobiHope contribuie la cresterea calitatii si accesibilitatii serviciilor de ingrijiri paliative, prin implementarea si dezvoltarea unui sistem complex de management al serviciilor, cu ajutorul tehnologiilor informatice si mobile. Proiectul se deruleaza pe cateva directii complementare: DIGITALIZAREA dosarelor pacientilor din cele 4 locatii (Brasov; Bucuresti; Zarnesti; Fagaras). Printr-un sistem informatic integrat, fisele pacientilor sunt accesibile de pe orice suport tehnic cu conexiune la internet si din oricare din locatiile HOSPICE; UTILIZAREA TEHNOLOGIILOR MOBILE (tablete) de catre echipele interdisciplinare (medici, asistenti medicali, asistenti sociali) de oriunde se afla membrii acestora (la domiciliul pacientilor, in cabinetele de consultatii, in spitalele publice, in unitatile cu paturi). Prin conferinte video, pacientii au acces la consultatii extinse in sistem telemedicina (de exemplu, un membru al echipei aflat la domiciliul unui pacient si care se confrunta cu situatii deosebite poate contacta, de pe tableta, colegi aflati in alte locatii pentru sprijin instantaneu in ingrijirea pacientului); IMPLEMENTAREA UNUI SERVICIU HELP LINE in beneficiul pacientilor aflati in evidenta HOSPICE. Eficienta acestui serviciu este asigurata de existenta dosarelor digitale ale pacientilor. Serviciul este administrat de asistente medicale la nivel senior, fiind operational 16 ore pe zi in timpul saptamanii si 24 de ore in weekend.

| Rezultatele proiectului
    Obiectiv 1 – 356 SESIUNI DE TELEMEDICINA, prin care pacientii au avut acces la consultatii extinse, cu echipa interdisciplinara, aflata in locatii diferite; 100.321 INTERVENTII IN SISTEMUL INFORMATIC INTEGRAT, constand in initierea si completarea permanenta a dosarelor electronice ale pacientilor; 1.800 PACIENTI NOI care au beneficiat de activitatile proiectului si de o ingrijire interdisciplinara coordonata mai eficient prin intermediul tehnologiilor informatice si mobile.
Obiectiv 2 – 5.956 APELURI ALE PACIENTILOR si apartinatorilor la serviciul de consiliere help line
Obiectiv 3 – 127 ANGAJATI HOSPICE instruiti si implicati direct in acordarea de servicii pentru pacienti, precum si in utilizarea sistemului informatic integrat si a tabletelor; 10 ECHIPE MULTIDISCIPLINARE implicate in oferirea de servicii clinice pentru pacienti adulti si copii cu boli incurabile (medici, asistenti medicali, asistenti sociali, psihologi, kinetoterapeuti, psihopedagogi, receptioneri, registratori medicali) .


| Bugetul
    435088,00

| Parteneri
    Fundatia Vodafone Romania – finantatorul proiectului, HOSPICE Casa Sperantei – organizatia care implementeaza proiectul

| Website proiect
    www.hospice.ro/mobihope





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes