close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Jocul de Scrabble prinde Viata



| Organizator:
    Asociatia Magic Seniors
| Categorie:
    Premiul Special pentru INOVATIE
| Problema de fond
    Un studiu al Institutului National de Sanatate din SUA sustine faptul ca oamenii care practica jocuri de societate se „simt in viata” si au un risc redus de Alzheimer cu 47%. Articolele de specialitate sustin faptul ca, pentru seniori, jocul de Scrabble mentine dar si creste activitatea cerebrala imbunatatind calitatea vietii acestora (https://tinyurl.com/yxrshqv4). În centrele de servicii sociale pentru seniori din Bucuresti nu exista un program articulat centrat pe jocul de Scrabble, astfel incat in august 2019, impreuna cu FRS, am sustinut o demonstratie de Scrabble in sectorul 2 si 4.Seniorii s-au prins imediat in joc si si-au dorit ca aceasta activitate antrenanta sa fie integrata in programul Clubului de zi cu zi.

| Scopul programului
    Scopul proiectului a fost de a imbunatati calitatea vietii seniorilor beneficiari de servicii sociale din Bucuresti prin implementarea unui program de Scrabble intergenerational menit a combate inclusiv discriminarea si marginalizarea oamenilor in varsta. Obiectivele specifice au fost: 1.60 de seniori vor avea o stare psihica mai buna cu ajutorul a 12 sesiuni intergenerationale de Scrabble;2.10 copii si tineri beneficiari ai Federatiei Romane de Scrabble vor intelege cum suntcei de varsta a 3-a si 3.Impunerea programului de Scrabble in centrele pentru seniori.

Jocul de Scrabble prinde Viata Jocul de Scrabble prinde Viata Jocul de Scrabble prinde Viata

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    "Jocul de Scrabble prinde Viata" a fost implementat pornind de la nevoia centrelor de zi pentru seniori de a-si diversifica programul adresat seniorilor activi. Scopul proiectului a fost de a imbunatati calitatea vietii seniorilor beneficiari de servicii sociale din Bucuresti prin implementarea unui program de Scrabble intergenerational menit a combate inclusiv discriminarea si marginalizarea oamenilor in varsta. Obiectivele vizate au fost: 1.60 de seniori din 6 cluburi apartinand celor 6 Directii Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) din Bucuresti au avut o stare psihica mai buna cu ajutorul a 12 sesiuni intergenerationale de Scrabble; 2.10 copii beneficiari ai Federatiei Romane de Scrabble au inteles mai bine si au empatizat cu cei de varsta a 3-a,care au numeroase experiente de viata; 3.Impunerea programului „Jocul de Scrabble prinde Viata” la nivelul tuturor cluburilor si centrelor de servicii sociale pentru seniori din Bucuresti apartinand atat DGASPC-urilor,cat si ONG-urilor. Activitatile jocului de Scrabble au vizat: A1.Selectarea a 6 cluburi de servicii sociale pentru seniori - cate unul din fiecare sector, din cadrul DGASPC-urilor; A2.Selectia a 10 copii si/sau tineri din cadrul Federatiei Romane de Scrabble care s-au implicat activ in jocul de Scrabble alaturi de seniori; A3.Organizarea a 2 sesiuni de Scrabble in fiecare din cele 6 cluburi de seniori din Bucuresti; A4. Organizarea unei competitii finale de Scrabble inter-cluburi: competitia a avut loc in incinta Clubului de Seniori Plumbuita Sector 2 iar participantii si cluburile au obtinut trofee si diplome. Printre cele mai importante realizari s-au numarat: Imbunatatirea starii psihice a 60 de seniori si introducerea jocului de Scrabble in programul de zi cu zi al cluburilor.

| Date beneficiari
    60 de seniori beneficiari de servicii sociale si 10 copii membri ai Federatiei de Scrabble

| Date beneficiari
    Familiile/rudele seniorilor; membrii Federatiei Romane de Scrabble; familile/rudele celor 10 copii/tineri; membrii si reprezentantii tuturor cluburilor si centrelor de zi pentru seniori ale DGASPC-urilor si ONG-urilor din Bucuresti.

| Activitati
    Principalele activitati inpreprinse in implementarea proiectului "Jocul de Scrabble prinde Viata" au fost: A1.Selectarea a 6 cluburi de servicii sociale pentru seniori - cate unul din fiecare sector, din cadrul DGASPC-urilor = au fost selectate Clubul Seniorilor Sector 1, Plumbuita, Codrii Neamtului, Covasna si Asociatia CARP Omenia; A2.Selectia a 10 copii si/sau tineri din cadrul Federatiei Romane de Scrabble (F.R.Scrabble) - selectati alaturi de reprezentantii Federatiei; A3.Organizarea a 2 sesiuni de Scrabble in fiecare din cele 6 cluburi de seniori din Bucuresti; A4. Organizarea unei competitii finale de Scrabble inter-cluburi: competitia a avut loc in incinta Clubului de Seniori Plumbuita Sector 2 - participantii au primit diplome iar primele 3 locuri au primit si cate un trofeu.

| Rezultatele programului
    Rezultatele proiectului au fost: 60 de seniori beneficiari de servicii sociale si-au mentinut si imbunatatit sanatatea psihica prin intermediul jocului de Scrabble; 10 copii membri ai FRS s-au imprietenit cu cei in varsta si au jucat Scrabble impreuna; 6 cluburi de seniori din Bucuresti au preluat jocul de Scrabble in programul de zi cu zi, deservindu-si mai bine beneficiarii si imbunatatindu-le calitatea vietii de zi cu zi.

| Buget
    21520,00

| Parteneri
    Federatia Romana de Scrabble

| Website program
    https://magicseniors.ro/category/proiecte/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes