close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Treburi vechi la vremuri noi!



| Organizator:
    Asociatia Clubul de turism PROILAVIA
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Antreprenoriatul este o perspectiva de dezvoltare profesionala, pe fondul unui somaj accentuat la tineri, ce gasesc greu de munca, iar tinerii din mediul rural participa rar la activitati de formare. In jud Braila sunt putine initiative derulate de ONG-uri in mediul rural. Membri ai Proilavia au avut activitati comune cu membrii comunitatii din Viziru. Din aceste intalniri s-au putut observa aspecte, nevoi generale si specifice cu care tinerii din mediul rural se confrunta si dorinţa acestora de a se dezvolta personal/profesional şi a se implica activ in viata comunităţii. Am avut intalniri si cu reprezentanti ai comunitatii locale. 6 dintre tinerii din mediul rural au fost implicaţi ca initiatori de idei si au venit cu propunerile lor,intărind necesitatea de a aborda în cadrul unui proiect notiuni si exemple concrete.

| Scopul proiectului
    Scop: dezvoltarea spiritului antreprenorial rural si al cresterii implicarii in viata comunitatii locale pentru 18 tineri din comuna Viziru.Obiective: cresterea competentelor antreprenoriale si de lucru în echipă pentru 18 tineri din com. Viziru prin participarea la 2 training-uri nonformale(pregatire antreprenoriala si lucru în echipa),dezvoltarea creativitatii si competenţelor in artizanat, arta populara si gradinarit.

Treburi vechi la vremuri noi! Treburi vechi la vremuri noi! Treburi vechi la vremuri noi!

| Aria geografica
    Comuna Viziru si orasul Braila,jud.Braila

| Rezumat
    Antreprenoriatul este o perspectiva de dezvoltare profesionala, pe fondul unui somaj accentuat la tineri, ce gasesc greu de munca, iar tinerii din mediul rural participa rar la activitati de formare. In jud Braila sunt putine initiative derulate de ONG-uri in mediul rural. Membri ai Proilavia au avut activitati comune cu membrii comunitatii din Viziru. Din aceste intalniri s-au putut observa aspecte, nevoi generale si specifice cu care tinerii din mediul rural se confrunta si dorinţa acestora de a se dezvolta personal/profesional şi a se implica activ in viata comunităţii. Obiective: cresterea competentelor antreprenoriale si de lucru în echipă pentru 18 tineri din com. Viziru prin participarea la 2 training-uri nonformale(pregatire antreprenoriala si lucru în echipa),dezvoltarea creativitatii si competenţelor in artizanat, arta populara si gradinărit. Activitati si rezultate:blog, pagina facebook; film proiect; vizite tematice si documentare; realizare studiu în com.Viziru in maniera nonformala si umoristica, tinerii au obtinut informatii, au adus pentru a fi analizate obiecte personale sau ale bunicilor, au strans informaţii privind valorile populare. Tinerii au mers la batranii satului pentru a gasi idei de antreprenoriat sau a readuce în actualitate anumite obiceiuri/activităţi cu care se îndeletniceau ; derulare ateliere si spatii de lucru: artizanat,broderii-cusături, legumicultura.Tinerii au realizate produse, obiecte utile si foarte inspirate; realizare 8 planuri de afaceri, inspirati de viata rurala; realizare expozitie foto-pentru a vedea punctele tari oferite de comunitatea rurala; derulare evenimente în comunitate.Atfel, de ziua com.Viziru, sarbatoarea Sf. Ap. Petru si Pavel,a fost creat un spatiu public pe care au amplasat obiecte realizate la ateliere

| Date beneficiari
    Tinerii beneficiari directi au fost implicati inca din etapa de concepere a proiectului, venind cu idei si propunad tipurile de cursuri nonformale dar si idei de ateliere nonformale.De asemenea ei s-au implicat pe toata durata proiectului, atat la conceperea blogului, a filmului proiectului.Un rol major l-au avut in conceperea materualului-studiu prin viata la tara in com Viziru, acestia venind cu materiale,obiecte. Mediatizarea proiectului a fost realiata si de catre beneficiarii directi.

| Rezultatele proiectului
     Proiectul a atins obiectivele generale ale programului Tineret in Actiune planificate.Proiectul a atins prioritatile tematice permanente-cetatenie europeana, participarea tinerilor, includere si prioritati anuale –creativitate, antreprenoriat si somajul in randul tinerilor,tinerii au devenit mai constienti de rolul lucrului in echipa, al folosirii si utilizarii ideilor creative in a se dezvolta atat personal cat si profesional. Temele activitatii-dezvoltarea rurala si constientizare cu privire la elementele europene au fost atinse in toate activitatile, deoarece punctul central a fost cum sa dezvoltam satul romanesc, in concordanta cu cerintele si valorile europene, si cum sa se realizeze tinerii pentru viitor si sa prea din mediul rural tot ceea ce este mai folositor.Participare la cele 2 module de curs a fost benefica.Au lucrat pentru a aduce schimbari in mentalitatea oamenilor si modului de a respecta viata si traditiile rurale, au avut initiative bune, au creat idei si planuri de afaceri. Au demonstrat capacitate de relationare si solutionare, in realizare si creare de obiecte si materiale de broderie,cusaturi,artizanat. Au venit cu propuneri si idei creative in cadrul modulelor de curs.A fost realizata blog al proiectului, pagina tip facebook, filmul oficial al proiectului postat pe youtube.Studiul privind viata la tara afost un alt rezultat.
Alte rezultate- 18 certificate Youthpass,8 planuri de afaceri, 2 expozitii foto, 2 evenimente in comunitate


| Argument
    Tipul acestui proiect, creativ, inovativ si in multe momente chiar umoritistic a reiesit din faptul ca unele activitai s-au desfasurat in mod firesc si rezultatele au fost neasteptate.De exemplu, vizitele la batranii satului si interactiunea cu acestia a scos la iveala cateva aspecte din viata rurala de acum 50-60 ani, iar tinerii au aflat informatii despre vecini de ai lor, pe lanaga care treceau si nu stiau cate cunosc si ce sfaturi le pot da. Fotografiile si alte obiecte care le-au obtinut si vazut a fost un alt moment placut si original, tinerii au interactionat cu istoria satului si amintirile unor locuitori.Ateliere nonformale au prilejuit de asemenea momente pline de actiune si chiar de originalitate. Modulul de educatie antreprenoriala a avut unul dintre obiective ca tinerii sa invete sa faca planuri de afaceri si sa aplice in cadrul unor firme de exercitiu create.Acestia s-au intrecut in idei originale de domenii de activitate relevante pentru mediul rural,cu denumiri si sloganuri originale.Iata cateva titluri sugestive-SC Virus SRL, cu sloganul “De veniti sa cumparati/Noi va dam sa si gustati”, SC Albinuta SRL cu sloganul “Noi cand intepam, tot polenul adunam”, SC Agroland SRL cu sloganul “Mananci sanatos/Traiesti sanatos”, SC Transport Copii SRL, sc EcoViz SRL cu sloganul “Noi adunam pentru ca ne pasa”, SC Just Do it ! SRL cu sloganul “Ai nevoie de o schimbare de look?Nu ezita!”,SC Intertrans SA cu sloganul “Transportam rapid si sigur cu doar cateva lovele.

| Bugetul proiectului (in RON)
    21937,60

| Parteneri
    Muzeul Brailei

| Website-ul proiectului
    www.treburi-vechi-la-vremuri-noi.blogspot.com





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes