close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Balul Aniversar Edelweiss



| Organizator:
    HOSPICE Casa Sperantei
| Categorie:
    Sanatate
| Problema de fond
    Balul Edelweiss e cel mai important eveniment de strangere de fonduri al fundatiei HOSPICE Casa Sperantei, si sustinerea si dezvoltarea lui este o prioritate pentru sustenabilitatea fundatiei pe termen lung, in conditiile in care Bucurestiul va avea pana in 2014 un centru hospice si 200 de angajati noi.
Un audit de marketing amanuntit fost intreprins de catre departamentul de comunicare pentru a: identifica competitia, analiza structura pietei, identifica factorii PESTEL, analiza publicurilor tinta si segmentarea lor, analiza mixul de marketing si identifica principalele amenintari si oportunitati.
Principalele concluzii din audit au fost nevoia de a creste notorietatea balului si nevoia de a pozitiona evenimentul ca cel mai important bal caritabil din Bucuresti.(Bal -definit in formatul clasic si Caritabil -100% organizat de beneficiar)


| Scopul proiectului
    Obiective de Marketing: -Sa se dubleze venitul anual al balului de la 180,000 Euro la 300,000 Euros pana in 2014
- Cresterea notorietatii evenimentului asigurand promovare TV si cresterea cu 20% a partenerilor media din presa scrisa in 2011.
- Mentinerea unui eveniment de o calitate ridicata
Obiective decomunicare:
- Pozitionarea evenimentului ca cel mai mare bal caritabil
- Asigurarea de spatiu TV la ore de maxima audienta
- Cresterea notorietatii brandului de bal
- Cresterea notorietatii HOSPICE Casa Sperantei


Balul Aniversar Edelweiss Balul Aniversar Edelweiss Balul Aniversar Edelweiss

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Intr-un context economic fragil, un eveniment caritabil de clasa si de mare anvergura este aproape imposibil de sustinut de catre ONG-uri. Insa Balul Edelweiss in ciuda circumstantelor a ramas cel mai vechi bal caritabil din Bucuresti ajuns la a 13-a editie. La fiecare editie participa peste 300 de participanti, manageri de top, personalitati, celebritati sportive sau de cinema.
Cu un buget foarte mic de doar 15.000 de euro, fiecare editie strange sume intre 135,000 si 200,000 de Euro din sponsorizari, vanzari de bilete, licitatii si donatii.
Modalitatea prin care Balul Edelweiss (BE) se diferentiaza fata de alte baluri caritabile este prin organizarea unui eveniment exclusivist de o calitate foarte ridicata oferit unui numar limitat de participanti. Diferentierea se face prin preturi premium si o productie de calitate, unde toate aspectele serii: divertismentul, cina gourmet, receptia si decoratiile interioare sunt in concordanta cu tema, au un nou format si noi momente de divertisment de fiecare data. Momentele de divertisment sunt unice si create sa incite audienta si sa atraga media. In 2011 pentru Balul Edelweiss a fost adus din Budapesta un grup de 4 actori (star troopers) in costumele lor originale din filmul Star Wars si un actor imbracat in costumul original Darth Vader pentru a sustine unul din momentele de divertisment al serii. In 2012 HCS a pregătit cateva pachete de licitație unicat și imposibil de obtinut contra-cost. Unul dintre obiectele unicat licitat a fost o torta olimpica originala de la Jocurile Olimpice din Londra, purtată de dl. Frantisek Vlk. Torța este cu adevărat unică, doar un număr limitat de astfel de torțe fiind fabricate cu ocazia jocurilor olimpice de la Londra.



| Date beneficiari
    S-a dorit foarte mult implicarea beneficiarilor in organizarea evenimentului de aceea am avut foarte multi dintre apartinatorii celor ingrijiti la HOSPICE implicati ca si voluntari. Cu ocazia evenimentului din 2011 am invitat unul dintre pacientii hospice aflati in ingrijire, Dl Marius Apetroaiei, imobilizat la pat din cauza unei scleroze multiple. Dl. Apetroaiei a stat la masa ambasadorilor si avut un scurt discurs in care a multumit fundatiei. De asemenea, am folosit la bal pentru licitatia principala cu strigare, tablouri create de beneficiari si chiar rochii create de catre o pacienta a fundatiei. Consideram ca cei care beneficiaza de ingrijire pot sa explice cel mai bine nevoia celorlati si in limitele etice invitam, intr-o forma sa alta, la acest eveniment si beneficiarii.

| Rezultatele proiectului
    Cele doua etape de comunicare au fost de success reusind sa transmita mesajul cheie si sa cresca notorietatea balului si a fundatiei.
S-a reusit obtinerea de spatiu primetime de maxima audienta la televizor din partea ProTV fara constrangerile exclusivitatii. Mesajul agreeat a fost promovat pe televizor a intarit pozitia pe piata si a pozitionat Balul Edelweiss ca si principa bal caritabil din Romania.
Toate obiectivele de marketing au fost indeplinite si calitatea evenimentului perceputa de participanti a fost foarte ridicata. 80% din cei prezenti declarand ca este cea mai buna editie din toate timpurile.
Evenimentul a generat foarte mult PR participantii scriind pe blogurile personale si pe paginile personale de media sociala. Si de asemenea promovarea si recomandarea evenimentului a crescut semnificativ asa incat in 2012 vanzarile de bilete in prima parte a anului a crescut cu 30%.

IMPACT CATRE BENEFICIARI:
Cei 135,000 de euro stransi au insemnat insa inainte de toate continuarea serviciilor de ingrijirea gratuita a pacientilor cu boli incurabile.
Suma de 135.000 euro stransa la bal inseamna: 1744 de zile de spitalizare la HOSPICE, 5,504 vizite la domiciliu, 7875 de consultatii in ambulatoriu la clinicile HOSPICE.


| Bugetul proiectului (in RON)
    63000

| Parteneri
    HOSPICE Casa Sperantei, Orchestra de Radio Bucuresti, SRR, ProTV, Castel Film

| Website-ul proiectului
    www.hospice.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes