close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Our Big Days Out



| Organizator:
    Asociatia Sister
| Categorie:
    Dezvoltare economica si sociala
| Problema de fond
    Romania este in topul statisticilor UE la saracie extrema, excluziune sociala, abandon scolar, copii in sistemul de protectie speciala, rata de voluntariat redusa etc. Prin urmare, problemele celor in impas depasesc cu mult nevoile materiale. Ele tin de decalajele scolare, de integrarea sociala, de dezvoltarea capacitatilor cognitive si creative, de dezvoltarea autonomiei si a abilitatilor vocationale, de mentoring si sustinere.
In conditiile acestea, era obligatoriu sa schimbam paradigma printr-o francizare a actului social: OBDO te invata sa donezi timp si afectiune si te invita sa devii parte din viata celor vulnerabili, pentru ca pe termen lung sa te folosesti de aceasta experienta si, singur sau in grupul tau de prieteni, sa continui acelasi demers.
Daca dimensiunea OBDO este data de puterea exemplului, resursa principala este omul.


| Scopul proiectului
    In afara necesitatilor primare, beneficiarii nostri au nevoie de o experienta emotionala corectiva - de un prieten-mentor, care sa le ofere empatie si indrumare. Facilitam interactiunea voluntarului cu beneficiarul pentru o relatie pe termen lung:

1.punem la dispozitie o platforma umana, transparenta, pentru a te implica activ;

2.sustinem educarea, dezvoltarea creativitatii si autonomiei copiilor din institutii si din comunitati vulnerabile;

3.amelioram conditiile de viata ale copiilor din institutii si cu afectiuni neuropsihiatrice, ale batranilor din aziluri si ale familiilor sarace.


Our Big Days Out Our Big Days Out Our Big Days Out

| Aria geografica
    15 judete: Alba, Bacau, Bucuresti, Buzau, Constanta, Covasna, Dambovita, Giurgiu, Hunedoara, Ialomita, Ilfov, Maramures, Mehedinti, Prahova, Vaslui.

| Rezumat
    Adesea, actul social se deleaga si se rezuma la un transfer bancar, un sms, sau la achizitionarea unui obiect la o licitatie de caritate; donatorul neajungand sa interactioneze cu cel ‘in nevoie’ sau sa aiba acces direct la problemele cu care acesta se confrunta zilnic - abandonul, singuratatea, lipsa de afectiune si de mijloace materiale.
OBDO invita si invata societatea civila sa se implice si sa preia responsabilitati civice. Este spatiul care faciliteaza intalnirea dintre ‘omul capabil’ si ‘omul vulnerabil’.
OBDO a crescut organic, prin puterea exemplului. A inceput cu un om, in 2005; azi a ajuns la +4000 de voluntari din toata lumea.
Suntem alaturi de copii, tineri si varstnici in grija statului & familii care traiesc in comunitati sarace.
Fara o echipa angajata, +1600 de voluntari si sustinatori au:
ORGANIZAT 105 zile de activitati:
• socio-recreative & educative, pentru 1143 de copii-> excursii in parcuri de aventura, proiectii de film, spectacole de teatru, expozitii interactive, summer school privat etc.
• ateliere & tabere educative, de creatie, de dezvoltare personala & mestesug etc.
• 4 tabere de 7 zile la munte pentru 85 de copii & tineri cu afectiuni intelectuale
• evenimente de Craciun pentru 810 copii
VIZITAT annual +1.500 de varstnici si copiii institutionalizati cu afectiuni neuropsihiatrice, si comunitati in risc;
STRANS +363.950 de produse si bunuri-alimente, rechizite, mobilier, produse de ingrijire personala & uz casnic etc.
PREGATIT +11.000 de colete-cadou, pentru 32 zile, pe care le-au distribuit in Caravane in 15 judete
OFERIT servicii medicale, cursuri profesionale & sustinere la teme
FACILITAT +1.400 de ore de meditatii private pentru 30 de copii si tineri din sistemul de protectie speciala, la Centrul Didactika-matematica, romana, engleza etc


| Date beneficiari
    Acoperire: 15 judete (a) Centre de plasament rezidentiale, de zi, de urgenta; apartamente sociale; asistenta maternala x 66 de institutii (+2.200 de copii&tineri) | (b) Aziluri de batrani de stat / centre medico-sociale x 15 institutii (acoperire~1.500 varstnici) | (c) Familii, copii si varstnici care traiesc in comunitati marginalizate/ izolate x 10 comunitati (acoperire: +1.500 de oameni) | (d) Familii, copii si varstnici comunitari, care traiesc in situatie de risc in grija unor (acoperire:+1.600 de oameni)

| Date beneficiari
    VOLUNTARII, care in ultimii doi ani au crescut cu 73%, ajungand pe 4 continente (Europa, SUA, America de Sud, Asia)! Oameni de toate varstele, care an de an isi pun la bataie in primul rand timpul lor liber (90% dintre ei au o slujba full-time), dar si atentie, grija, dragoste si afectiune pentru a aduce un strop de alinare in viata celor mai putin norocosi. | COPIII VOLUNTARILOR, cu varste cuprinse intre 3 si 18 ani si care au participat intr-un numar de peste 230 in aceasta perioada si care invata de la o varsta frageda importanta implicarii sociale. In anul 2019, 70 de copii cu varste intre 3 si 6 ani (fireste, alaturi de parintii lor), au pregatit 100 cadouri individuale, gata ambalate, in cutii colorate, fiecare cu felicitari desenate de ei, copii pentru alti copii, cei abandonati in centrele de plasament. Puterea implicarii sociale a fost intotdeauna direct determinata de puterea exemplului. Cu cat modelul urmat a fost mai clar, cu atat implicarea a avut o forta de neoprit.

| Activitati
    Racolarea voluntarilor se face de la om la om, interesul se creeaza natural. Metodologia este 100% transparenta si bazata 100% pe sustinerea voluntarilor.
In urma discutiilor cu institutiile si ONG-urile partenere, se realizeaza o lista de nevoi (bunuri, mijloace logistice, resurse) si de activitati din care voluntarii isi pot alege modul de implicare, fiind indrumati pe parcurs. De la bunuri sau timp, cheia este mereu la ei sau la un prieten al unui prieten care cunoaste un prieten, pana cand obiectivul este atins.
Activitatile socio-recreative se stabilesc impreuna cu institutiile. Se contacteaza posibili sustinatori (cinematografe, teatre, locuri de joaca, muzee, echipe care organizeaza ateliere de indemnare & lucru manual) in vederea obtinerii accesul copiilor. Voluntarii sunt invitati sa participe alaturi de cei mici.
Sute de copii sunt invitati de Craciun la Divertiland / Balonul Copiilor, unde li se pregatesc de catre voluntari, o multitudine de activitati distractive si creative: concerte cu idolii lor (ex.Smiley), spectacole de magie, animatori, personaje din desene animate, ateliere de pictura, origami, modelaj in lut, si inca cate si mai cate. Seara se termina cu vizita mosului, poezii si multe cadouri. O zi de neuitat!
Necesarul pentru realizarea a 90% din activitati (bunuri/nevoi logistice), se acopera intre 70%-95% direct de catre sustinatori. In dec.’19, s-au strans 157.000 de produse, din care 128.625 (~ 82%) au fost achizitionate direct de catre sustinatori.


| Rezultatele proiectului
    In afara de rezultatele in cifre, mentionate la rezumat, reusim an de an sa schimbam paradigme si mentalitati, sa activam si sa inspiram omul inspre binele societatii, si beneficiarul inspre armonie si o evolutie sanatoasa. Intermediem timpul, tranzactionam emotiile si umplem golurile dintre ceea ce poate face statul si ceea ce poate face o persoana.

Cu noi copiii au descoperit pentru prima data trasul cu arcul, alpinismul, cataratul in copaci, tiroliana. Au vazut pentru prima data un film 3D, au invatat sa vasleasca o barca, sa croseteze un mileu, sa modeleze vase in lut, sa picteze cu o frunza, dar si cine sunt fratii Lumiere si cum arata primul film. Cu noi au ajuns pentru prima data la tuns la Ciufulici sau la un dr. stomatolog care s-a jucat cu ei. Cu noi au interpretat pentru prima oara personajele "Mlastina"si "Asteroidul". Au vizitat prima scoala din tara, si au descoperit tainele Romei Antice. Tot cu noi, 437 de copii au intalnit pentru prima data un super erou, pe actorul de la Hollywood, Sebastian Stan, care joaca in filmul Captain America si care a petrecut o zi cu ei.
Cei 30 de copii si tineri care au mers la meditatiile private, la centrul Didactika, au trecut toate corigentele la scoala. Daca la testele initiale media era de 2.7, dupa un an, media a fost de 5.5! A.G., cu nota 1.3 la testul initial la matematica, dupa un an a intrat la Liceul Decebal/mate-info!

In voluntarii OBDO, batranul si-a gasit un prieten care sa-l asculte si caruia sa ii poata plange si plansul sa-i fie asculta. Prin OBDO, comunitatiile defavorizate si-au gasit stropul de demintate.


| Bugetul
    199800

| Parteneri
    (2018-2019) Institutii & ONG-uri: Asociatia Reality Check, D.G.A.S.P.C., Asociatia Incubator, Asociatia Copii pt Viitor, Asociatia 4x4 OffRoad Romania, Asociatia Tadeu, ASOCIATIA „SFANTA SOFIA si SFANTUL IOAN RUSU | Companii-contributii in natura& resurse: Industria Bumbacului, Balonul Copiilor, Metav, Crucea Rosie, Regina Maria, Divertiland Playland, Scoala de la Piscu, Magicianul Verdini, Trupa lui Biluta, Magicianul Titus Magicus, Magicianul Dragos, Magicianul Robert, Taraba de Poze.| Companii : contributii in natura, donatoare resurse si fonduri: Agricover, Act for tomorrow, Activcont Consulting, Afri Cola, Alka Group, American Restaurant System, Argentine, Atu 4Biz, Auchan, Baneasa Shopping City, BIC, BRD Groupe Societe General, Bun Bun, Bunge Romania, Cabrocon Consult, Calimanesti Caciulata, Capodopera Production, Carrefour, City Grill, Clarisoft Technologies, Coca Cola HBC Romania, Compact RB Com, Conis-Star, Coty Cosmetics Romania, Credius, Crucea Rosie, Cupa Edu, Dacris, Delaco Distribution, Dentalevo, Disney, Domeniile, Didactika, Viticole Tohani, Etno TV, Eurolines, Evolution Security, Fabrik, Felder Gruppe Echipamente, Forward Music Agency, Fratelli, Fruteria, Gastro Bar, Geometry Global, GP Management Experts, Grand Cinema & More, Greek Taverna, Headprint, Heidi Chocolat, Henkel, HP, Il Locale, Imob Construct Center, Intersnack Romania, Iridex Group Plastic, IT Consulting, Kalpo, Karin's Kids Academy, Kaufland, Komarom Trade Invest, Marvel, Maspex Romania, Media Med Publics, Media Trade Services, Mega Mall, Muzeul de Ciocolata, Monolit Studio, Monte Bianco, Multimedia Est, Nepi, Oblique media, Old Line Travel, Off- Road Adventure Romania, Oscar Downstream, Parmalat, Perini Properties & Investment, Petrom, Plasrom, Pro Valahia, Procter & Gamble Romania, Puro Bio, Regina Maria, Romega Food Distribution, Rosal, SamMills Distribution, Scandia Food, Secom, Second Generation Trading, Service Auto Serus, Sister, Snack4U, Spacetime, Strauss Group Romania, Telia Tesaturi, The Hub Partners, Unilever South Central Europe, Vel Pitar, Vip Best Car Service, Virandy Group, Yokko Fashion.

| Website proiect
    obdo.ro (site-ul este in lucru)





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL