close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ocolirea parcului Herastrau in siguranta pentru pietoni, persoane cu dizabilitati si biciclisti



| Organizator:
    Asociația HaicuBicla
| Categorie:
    Apararea drepturilor individuale/ colective
| Problema de fond
    Miercuri 07 martie 2017, un adolescent s-a electrocutat pe podul feroviar din parcul Herastrau, cei 27.000 de volti provocandu-i arsuri fatale pe 90% din suprafata corpului.
In urmă cu doi ani, tot pe acest pod feroviar, doi baieti de 18 ani s-au electrocutat in aceleasi conditii. La fel si altii in ultimii 20 si de ani.

Am identificat nevoile pornind de la probleme:
1. liniile de inalta tensiune si circulatia trenurilor reprezentau un pericol evident pentru numeroasele persoane care alegeau sa faca turul parcului traversand podul feroviar.
2. Turul parcului trebuie să fie accesibil inclusiv persoanelor cu dizabilitati, persoanelor varstnice, parintilor cu copii mici sau biciclistilor.
3. Herastraul este un parc public de care trebie sa se bucure toti cetatenii. Ocolirea lui trebuie sa fie facuta la nivel si in siguranta


| Scopul proiectului
    Scopul a fost acela de a contribui la cresterea sigurantei cetatenilor care aleg sa se plimbe prin Herastrau, a vecinilor parcului.
Singura modalitate de a ocoli parcul era acela de a urca o rampa abrupta, neasfaltata, pentru ca mai apoi sa fie folosita pasarela de mentenanta CFR. Aceasta pasarela era de fapt destinata lucratorilor CFR, lucratori echipati corespunzator si instruiti, in zona aflandu-se linii de inalta tensiune, iar trenurile circuland la viteze ce aung la 100 km/ ora.
Am luat decizia de a cere autoritatilor o alternativa sigura, accesibila rapida si fara costuri.


Ocolirea parcului Herastrau in siguranta pentru pietoni, persoane cu dizabilitati si biciclisti Ocolirea parcului Herastrau in siguranta pentru pietoni, persoane cu dizabilitati si biciclisti Ocolirea parcului Herastrau in siguranta pentru pietoni, persoane cu dizabilitati si biciclisti

| Aria geografica
    Bucuresti, sectorul 1, parcul Herastrau

| Rezumat
    Am solicitat ALPAB și Primariei Municipiului Bucuresti ca ocolirea parcului Herastrau sa fie facuta in conditii de siguranțta pentru pietoni, persoane cu dizabilitati si biciclisti.
Liniile de inalta tensiune si circulatia trenurilor reprezentau un pericol evident pentru numeroasele persoane care alegeau sa faca turul parcului traversand podul feroviar.
Din pacate, in ultimii ani, pe acel pod s-au electrocutat mortal multe persoane. Electrocutarea adolescentului din data de miercuri 07 martie 2017, ne-a determinat sa facem ceva concret ca Asociatie si sa stopam alte tragedii.
Cei 27.000 de volti i-au provocat adolescentului arsuri ce au fost fatale si din pacate, la cateva saptamani dupa tragedia acestuia, un biciclist avand castile pe urechi a fost lovit mortal de un tren pe respectivul pod.
Obiectivul vizat de HaicuBicla a fost gasirea unei alternative sigure si rapide de ocolire a lacului Herastrau. Ca prim pas ne-am dorit deschiderea accesului prin curtea ALPAB, aceasta varianta fiind inclusiv una fara costuri. Bineinteles, pe termen lung, planul a fost acela de a obtine avizele necesare amplasarii unei pasarele, intr-o prima faza temporara, pana la gpsirea unei solutii finale, in vecinatatea podului feroviar, fapt determinat de obisnuinta oamenilor de a ocoli lacul prin acea zona.
Activitatile implementate, prin resursele asociatiei au fost intocmirea unei petitii online si promovarea alternativei de ocolire identificate via mass media, a.i. vocea noastra sa ajunga la autoritati.
Cele mai importante realizari au fost obtinerea avizului arhitectului sef, modificarea unui OUG care sa permita amplasarea unui ponton la mai putini metri de podul feroviar si nu in ultimul rand amplasarea unui ponton in vecinatatea podului CFR.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi sunt cei care aleg sa faca turul lacului Herastrau (pe jos sau cu bicicleta), vecinii parcului, elevii de la scolile din zona. Ca cifre, petitia online a fost semnata in mod natural de 2.707 de persoane, am fost urmariti de cei peste 8.500 de fani de pe Facebook, de grupurile de alergatori care se antreneaza in parc, dar si de vecinii parcului, oameni care din initiativa propie au lipit afise, ne-au scris, trimis fotografii cu posturile de control amplasate de primarie, cu gardienii pusi de paza la capetele podului, afisele neinspirat scrise si lipite de autoritati.

| Date beneficiari
     Beneficiarii indirecti sunt toti bucurestenii, indiferent de sectorul in care stau, dar si cetatenii care sunt in vizita sau stau temporar in oras si care vor sa faca un tur al celui mai mare parc din capitala.

| Activitati
    Imediat dupa accidentul din 07 martie am pus pe hartie ideea unei petitii online prin care solictam autoritatilor deschiderea de imediat a curtii ALPAB, pana la realizarea unei solutii fie ea si temporare, ca alternativa la pasarela de mentenanta CFR, pasarela folosita impropriu de cetatenii norocosi sa poata ajunge la ea, iar mai departe cei mai putin ghinionisti sa poata sa treaca, fara sa fie surprinsi de proximitatea unui tren ce goneste la 100 de km / ora.
Primele reactii au aparut: am fost contactati de presa, iar deputatul USR Tudor Rares Pop a promis public sa duca petita noastra in parlament.
La solicitarea noastra, am fost primiti in audienta de Comisia de Comert, Turism si Protectie a Consumatorului din PMB si am facut echipa cu cativa consilieri de acolo, astfel incat sa obtinem autorizatia provizorie de construire a unei pasarele temporare din partea arhitectului Sef, dar si a aprobarilor din partea ALPAB.
Deputatul Tudor Pop si-a mobilizat colegii parlamentari, astfel incat a fost obtinuta in cadrul Comisiei de Transporturi a unei modificari a OUG 12 /1998, modificare care sa permita construirea la mai putin de 100 de m de siguranta de podul feroviar. Modificarea a trecut de plen si a permis amplasarea unui ponton temporar, iar pe viitor va permite amplasarea unei pasarele pietonale finale si accesibile tuturor cetatenilor, inclusiv celor varstnici, cu dizabilitati, parintilor cu copii mici, celor pe role sau biciclistilor.


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele proiectului sunt:
1. un ponton la nivel, cu rampe, pe care poate trece orice cetatean
2. o modificare a OUG 12 / 1998 care acum permite construirea la mai putin de cei 150 de m de siguranta in jurul unei linii CFR
3. este pentru prima data in istoria parcului cand personele cu dizabilitati pot ocoli parcul Herastrau in zona podului CFR.


| Bugetul
    0

| Parteneri
    In afara Asociatiei noastre, au mai fost implicati: cei de la ALPAB, consilieri PMB, parlamentari, Armata Romana

| Website proiect
    https://www.facebook.com/HaicuBicla/?ref=bookmarks





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes