close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Teach for Romania



| Organizator:
    Asociația Teach for Romania
| Categorie:
    Programe
| Problema de fond
    Romania se confrunta, de asemenea cu o rata mare a abandonului scolar conform estimarilor INS 2017, Comisiei Europene si Investigatiei AMIGO 2015, ne confruntam cu urmatoarele situatii:
- 80% din elevi parasesc scoala dupa finalizarea clasei a 8-a;
- 80% din copiii de etnie rroma renunta la scoala inainte de a implini 14 ani;
- doar 50% dintre absolventii clasei a 12-a obtin nota de trecere la bacalaureat in anul absolvirii;
- si doar 4% se inscriu la Universitate;
- 25% din studenti nu au un loc de munca.
Conform INS si Raportului Global al Dezvoltarii pe 2018 realizat de Banca Mondiala, Federatia Sindicatelor Libere in Educatie, 50% dintre candidatii pentru examenul de titularizare ca profesori nu obtin nota de trecere, 83% dintre scolile cu performante scazute se afla in mediul rural, pe care profesorii de top le evita.


| Scopul proiectului
    Obiectivele pe termen lung ale programului TfR sunt:
1.Imbunatatirea calitatii educatiei (educatie centrata pe nevoile elevilor, cu ajutorul careia isi indeplinesc potentialul, sunt integrati social si contribuie la dezvoltarea societatii);
2.Reducerea inechitatii educationale – sporind accesul la o educatie performanta in scolile din comunitati vulnerabile;
3.Imbunatatirea experientei, competentelor si rezultatelor cadrelor didactice.
Fiecare copil merita un profesor care sa il ajute sa construiasca valori sanatoase si o mentalitate puternica cu oportunitati de valorificare a potentialului.


Teach for Romania Teach for Romania Teach for Romania

| Aria geografica
    Programul Teach for Romania este prezent in 17 judete si anume: Arges, Dambovita, Valcea, Olt, Ilfov, Giurgiu, Vrancea, Prahova, Ialomita, Galati, Calarasi, Constanta, Buzau, Iasi, Suceava, Bacau, cat si Bucuresti.

| Rezumat
    Sistemul actual de educatie din Romania raspunde partial nevoilor si potentialului fiecarui copil. Este nevoie de profesori-lideri transformationali pentru un impact pe termen lung, sistemic. Rata ridicata a analfabetismului functional si a abandonului scolar, decalajul dintre mediul rural si cel urban, competentele socio-emotionale scazute ale elevilor si angajabilitatea scazuta a acestora, la terminarea studiilor, reprezintă motivele pentru care Teach for Romania intervine in comunitatile vulnerabile.
In Romania exista o severa inegalitate in ceea ce priveste accesul la educatie. Desi 60% din tinerii cu varste cuprinse intre 15-24 de ani locuiesc in mediul rural, doar 36% dintre ei au acces la invatamantul secundar. Ceilalti dintre ei vor alege sa se casatoreasca sau sa inceapa un loc de munca, ajungand in felul acesta sa traiasca in saracie.
Alte probleme ale realitatii actuale sunt:
- 40% din tineri se afla in situatia de analfabetism functional conform unui studiu al Centrului de Evaluare si Analize Educationale;
- 39% din populatia Romaniei cu varste cuprinse intre 15-74 de ani este inactiva sau somera, tara noastra aflandu-se in aceasta privinta pe locul 6 in Uniunea Europeana;
- 72% din angajatori intampina dificultati in completarea posturilor vacante.
Teach for Romania urmareste un impact pe termen lung prin educatie de inalta calitate si optiuni de viata pentru copiii din medii vulnerabile, care provin din comunitati cu provocari si familii disfunctionale. Viziunea Teach este de a crea optiuni de viata prin educatie de calitate pentru fiecare copil din Romania.


| Date beneficiari
    In perioada 2017-2018 au fost implicati 75 profesori si 36 alumni, care au ajuns la 7000 de copii din 70 de scoli din 12 judete. In perioada 2016-2017 au fost implicati 57 profesori si 13 alumni, care au ajuns la 4500 de copii din 51 de scoli din 10 judete. In perioada 2015-2016: 37 de profesori ajung la 3700 copii din 33 de scoli din 11 judete: Brasov, Arges, Dambovita, Olt, Prahova, Ialomita, Vrancea, Ilfov, Galati, Calarasi, Bucuresti. In primul an 2014-2015 au fost implicati 18 profesori, care au ajuns la 2500 copii din 15 scoli din 7 judete.

| Date beneficiari
    In anul scolar 2018-2019, 111 invatatori, profesori si alumni Teach for Romania ajung la 9000 de copii din mediile vulnerabile din 100 de scoli, din Bucuresti si din 17 judete: Brasov, Arges, Dambovita, Valcea, Olt, Ilfov, Giurgiu, Vrancea, Prahova, Ialomita, Galati, Calarasi, Constanta, Buzau, Iasi, Suceava, Bacau.

| Activitati
    Pentru a ne indeplini misiunea, programul este dezvoltat pe 4 piloni de actiune si interventie:
1.RECRUTARE (& SELECTIE)
Sistem de recrutare bazat pe competente si motivatie, atragere in program. Avem un program de 2 ani, prin care ne asiguram ca directionam cele mai bune resurse spre comunitatile vulnerabile, oameni care isi asuma misiunea noastra si care contribuie, zi de zi, ca modele si indrumatori pentru elevii din scolile partenere.
2.FORMARE INITIALA, CONTINUA si SUPORT
Dupa depasirea primului nivel urmeaza cel de formare si sprijin (financiar, mentorat, cunostinte de know-how, dezvoltare personala) timp de 2 ani in care acestia sunt pregatiti ca profesori si lideri in educatie. In fiecare an, organizam Leadership Summer Academy, cel mai mare bootcamp pe educatie din Romania (3 saptamani de pregatire teoretica si inca 3 de practica in comunitate).
3.INTEGRARE
Programul Teach este singurul care pregateste si integreaza profesori fara experienta in sistemul de invatamant de stat. Acestia sunt indrumati sa faca fata provocarilor prin determinare și perseverenta pentru a construi relatii pe termen lung in scolile din comunitatile vulnerabile.
4.COMUNITATEA DE ALUMNI
La finalul programului, profesorii TfR devin Alumni si sunt indrumati spre a-si continua activitatea in domeniul educatiei, prin asumarea unor directii strategice. Alumnii TFR sunt implicati in proiectele Erasmus Plus, mai mult, scriu si obtin granturi/finantari pentru dezvoltarea comunitatilor vulnerabile.


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele organizatiei Teach for Romania in 2014-2018:
Recrutare: Prin eforturi de marketing a fost atrasi 2014 – Generatia 1: 880 canditati, 2015 – Generatia 2: 919 canditati, 2016 – Generatia 3: 747 canditati, 2017 – Generatia 4: 1170, 2018 – Generatia 5: 1622 canditati.
- In editiile Academiei de Leadership si Pedagogie in perioada 2014-2018 au fost pregatiti dupa cum urmeaza: G1 – 23 profesori, G2 – 30 profesori, G3 – 43 profesori, G4 – 41 profesori, G5 – 46 profesori. In 2018 in cadrul partii practice au fost implicati 400 de copii din 2 scoli vulnerabile din judetul Buzau. Feedback-ul de la directorii scolii a fost unul foarte bun. „Copiii par a fi diferiti, ca si cum ar fi gasit noi prieteni, s-au trezit, s-au deschis mai mult, au mai multă incredere in sine”, Mircea Baciu, directorul Scolii secundare nr. 1 Mihailesti, Buzau;
- Evaluarea profesorilor: Activitatile de pregatire si sustinere ale organizatiei sunt menite sa imbunatateasca scorurile cadrelor didactice in evaluare. Astfel, in 2018, profesorii au fost evaluati pe urmatorii piloni: gestionarea sinelui, rezilienta, gandire critica, eficacitate sociala, gandire strategica. 87% dintre profesori au obtinut scoruri peste medie pe toti pilonii;
- In perioada 2014-2018 numarul de cadre didactice integrate in scoli de la Generatia 1 la Generatia 5 este urmatorul: 18, 25, 36, 36, 40.
- Evaluarea studentilor: Elevii care lucreaza cu participantii in programul Teach for Romania au prezentat imbunatatiri in toti pilonii evaluati, comparativ cu anii precedenti.


| Bugetul
    3801104,44

| Parteneri
    Teach for All, Ministerul Educației Nationale, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Fundatia Romano-Americana, Lidl, Procter&Gamble, PwC, Clifford Chance, World Vision Romania si altele.

| Website proiect
    http://teachforromania.org





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes