close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Centrele Generatii



| Organizator:
    Fundatia Regală Margareta a Romaniei
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    Proiectul a fost implementat pornind de la experienta de lucru cu voluntari seniori in sprijinul copiilor saraci, castigata la primul Centru Generatii din sectorul 6, infiintat in 2007. In anul 2015, am creat o metodologie de lucru privind abordarea intergenerationala, cu scopul de a sprijini prin mentorare cat mai multe centre de zi in implementarea aceastei abordari. Pana in 2019 metodologia de lucru a fost implementata in alte 17 centre sociale de zi, iar acoperirea resurselor umane din centre prin implicarea voluntarilor seniori si diversificarea metodelor de invatare pentru copii s-a dovedit extrem de valoroasa in procesul educational al acestora. Relatia de sprijin reciproc si prietenia creata intre varstnici si copii au adus o noua perspectiva asupra “batranetii” in comunitatile vizate, conferind valoarea cuvenita seniorilor.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este de a-i activa pe seniori in calitate de voluntari pentru copii, oferindu-le acestora posibilitatea de a organiza sau de a se implica in activitati vocationale sau recreationale in cadrul centrelor sociale de zi din comunitatea lor, rezolvand astfel problemele sociale cu care se confrunta ambele categorii. Obiective: -Activarea a 120 varstnici ca voluntari in centre intergenerationale, Cresterea calitatii vietii a 390 de copii care frecventeaza un after-school social, Adoptarea metodei intergenerationale in 13 centre, Diversificarea portofoliului de activitati al centrel

Centrele Generatii Centrele Generatii Centrele Generatii

| Aria geografica
    Brasov, Mures, Cluj, Sibiu, Alba, Bacau, Galati

| Rezumat
    Doua probleme sociale cu care se confrunta astazi tara noastra sunt imbatranirea accelarata a populatiei si abandonul scolar generat de saracie. Multi dintre varstnici sufera din cauza sentimentului de inutilitate si a pierderii rolului social. In acelasi timp, copiii din familii nevoiase au nevoie de sprijin educational, iar centrele de zi din comunitati defavorizate se confrunta cu resurse insuficiente. In acest context, valorificarea experientei profesionale si personale a varstnicilor si abordarea acestora ca resursa pentru comunitate reprezinta o importanta schimbare de paradigma, dar una absolut necesara pentru incurajarea imbatranirii active si adaptarea la situatia demografica existenta. Proiectul vizeaza activarea varstnicilor din comunitatile defavorizate prin implicarea acestora in centrele sociale de tip scoală dupa scoala in calitate de mentori, profesori, indrumatori voluntari pentru copii. In functie de experienta personala si profesionala, varstnicii propun si organizeaza cursuri si ateliere practice in domenii variate, sprijinind astfel progresul scolar al copiilor, precum si procesul lor de dezvoltare vocationala sau personala. In 2019, 128 de seniori si-au valorificat experienta in 13 centre sociale din tara, sustinand cursuri si ateliere practice, oferind meditatii si sprijin la teme sau socializand cu 561 de copiii care asfel s-au apropiat de generatia vârstnică. Folosind grantul oferit de FRMR si Fundatiile Comunitare, dar si programul de mentorat privind metodologia intergeneratională dezvoltata de FRMR, centrele de tip scoala dupa scoala au beneficiat de un nou tip de resursa in demersul educational, precum si de noi competente care le-a diversificat portofoliul de activitati prin aproximativ 40 noi cursuri.

| Date beneficiari
    Beneficiari directi - 128 de varstnici din 7 judete din tara, implicati ca voluntari; 561 de copii din medii defavorizate, cu varsta cuprinsa intre 6 si 16 ani si care fecventeaza o forma de invatamant; 13 centre de zi de tip after-school aflate in gestionarea a 12 ONG-uri.

| Date beneficiari
    Beneficiari indirecti: peste 7000 de membri ai comunitatii (voluntari, parinti, parteneri sociali, profesori etc.).

| Activitati
    1.Identificarea organizațiilor locale care detin centre de zi tip after-school cu beneficiari copii ce se incadreaza in criteriile definite de proiect. 2.Selectia partenerilor locali care sa implementeze proiectul si vizitarea acestora pentru initiere 3.Semnarea contractelor de finantare cu acestia. 4.Instruirea personalului centrelor pentru a aplica o abordare de interactiune intre generatii. 5.Lansarea campaniilor locale pentru atragerea de voluntari seniori calificati pentru dezvoltarea personala si educationala a copiilor. 6.Recrutarea mentorilor seniori in acord cu obiectivele centrelor. 7.Evaluarea planurilor de activitati intergenerationale facute de organizatiile locale. 8.Implementare activitati intergenerationale. 9.Evenimente de celebrare a Zilei Internationale a Varstnicilor in fiecare dintre centrele partenere. 10.Asistenta si monitorizarea organizațiilor locale pe perioada desfasurarii proiectului. 11.Evenimente de celebrare a Zilei Voluntariatului in fiecare dintre centrele partenere. 12.Promovarea bunelor practici pe canale publice, online si offline. 13.Evaluarea intermediara a proiectului la jumătatea perioadei de implementare folosind indicatorii calitativi și cantitativi. 14.În cazul a 8 centre partenere, Fundatiile Comunitare locale au lucrat impreuna cu acestea la o campanie de strangere de fonduri care sa acopere 50% din fondurile necesare implementarii activitatilor de la nivel local. 15.Evaluarea finala a proiectului. 16.Raportare catre sponsori.

| Rezultatele proiectului
    - 128 de varstnici din 7 judete din tara si-au valorificat experienta personala si profesionala sustinand cursuri si ateliere practice pentru copii, oferind meditatii si sprijin la teme sau socializand cu generatia tanara, redobandindu-si astfel sentimentul de utilitate, bucuria de a trăi și de a dărui. Astfel ei au evitat singuratatea, depresia si izolarea sociala. - 561 de copii din medii defavorizate, cu varsta cuprinsa ȋntre 6 si 16 ani si care frecventeaza o forma de invatamant, si-au imbunatatit rezultatele scolare si s-au dezvoltat personal si vocational ca urmare a sprijinului primit in cadrul centrului de zi de tip scoala dupa scoala din partea personalului centrului si a voluntarilor seniori. - 561 de copii din 7 judete au fost ajutati să se integreze social si sa castige incredere in propriile forte. - 13 centre sociale de tip after-school au adoptat metoda intergenerationala si au invatat sa atraga ajutorul comunitatii atat pentru servicii, cat si pentru finantare. - 13 comunitati au fost informate despre posibilitatea implicarii intr-un proiect de voluntariat intergenerational si despre metodele intergenerationale de a gasi solutii la problemele lor.

| Bugetul
    626899

| Parteneri
    Asociatia Diaconia Ajutor International Brasov - Centrul de zi Diaconia Brasov, Asociatia Diaconia Ajutor International - Centrului de zi din Vulcan, Fundatia Comunitara Brasov, Fundatia Buckner, Fundatia Comunitara Mures, Asociatia Something New, Fundatia Comunitara Cluj, Asociatia Romana - Americana pentru Promovarea Asistentei Medicale, Educatiei si Serviciilor Umanitare A.R.A.P.A.M.E.S.U., Asociatia Filiala Filantropia Ortodoxa Razboieni-Cetate, Fundatia Asociatia Salvati Copiii Targu Mures, Asociatia Filantropia Ortodoxa Alba Iulia - Filiala Reghin, Fundatia Veritas Sighisoara, Fundatia Comunitara Bacau, Fundatia YANA, Fundația „Sfantul Ioan Bosco”, Fundatia Comunitara Galati, Asociatia United Cristian Aid Bunul Samaritean, Fundatia Cuvantul Intrupat, Sponsori: Hochland Romania, Raiffeisen Bank

| Website proiect
    www.frmr.ro/mentori-seniori/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL