close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Apele Unite ale Romaniei (A.U.R.)



| Organizator:
    "Ivan Patzaichin - Mila 23" Association
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    Din cele mai vechi timpuri, raurile au fost principala sursa de dezvoltare pentru comunitati, jucand un rol important in viata cotidiana. Pe masura ce localitatile au crescut, raul a fost transformat in infrastructura, avand doar un rol utilitar. In acest proces raul si-a pierdut rolul primordial si relatia speciala pe care o avea cu locuitorii orasului.

Insistând asupra conceptului de rau ca sursa, campania Apele Unite ale Romaniei duce mai departe ideea democratizarii acestuia, omagiaza relatia universala om-apa si reconecteaza oamenii la natura. Pune in valoare impactul raului in viața comunitatilor prin reconectarea lor la apele interioare ca resursă de dezvoltare, de identitate locala, de patrimoniu local apartinand patrimoniului natural national.


| Scopul proiectului
    Sustine implicarea cetatenilor in protectia apelor si stabilirea unei legaturi afective intre ei si ape, evidentiaza impactul si potentialul de dezv locala prin buna gestionare a apelor si democratizarea accesului la apa.
Obiective
-reconectarea oamenilor la natura prin activitati in natura
-protejarea, revitalizarea si pastrarea curata a apelor prin sprijinirea proiectelor centrate pe ape si imbunatatirea legislatiei privind apa
-implicarea membrilor comunitatii in structurile administrative - Comitete bazinale
-dezv de programe educative prin care copiii isi asuma rolul de protectori ai apei


Apele Unite ale Romaniei (A.U.R.) Apele Unite ale Romaniei (A.U.R.) Apele Unite ale Romaniei (A.U.R.)

| Aria geografica
    Campania A.U.R. promoveaza patrimoniul hidrografic romanesc si importanta valorificarii acestuia la nivel national. Activitatile de activare ale campaniei au avut loc in 2019 in paisprezece localitati din Romania (Alba Iulia, Calarasi, Ceahlau, Constanta, Cluj-Napoca, Drobeta Turnu Severin, Eselnita, Giurgiu, Fagaras, Orsova, Sfantu Gheorghe, Sibiu, Sulina, Tulcea).

| Rezumat
    Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 a derulat cu succes, timp de 10 ani, proiecte ce au demonstrat nevoia si dorinta stabilirii unor relatii directe si responsabile intre resursa apa si oameni, precum beneficiile pe care aceasta interactiune le aduce comunitatii.
Pe baza experienței acumulate, Asociatia a lansat campania Apele Unite ale Romaniei. A.U.R. este o campanie nationala de educare si ecologizare, ce responsabilizeaza comunitatile fata de resursa apa prin prevenirea poluarii si pastrarea apelor curate, desfasurarea de activitati pe luciul de apa in natura si prin promovarea de initiative locale si dezvoltarea de proiecte ce au la baza raul. Se adreseaza cetățenilor localitatilor cu deschidere la apa si stakeholder-ilor locali.
Printre activitatile principale din 2019 se numara activarea pe apa, actiuni de ecologizare, ateliere de constructie de canotci pentru copii, intalniri consultative, organizarea unei conferinte nationale ce a avut ca tema resursa apa si crearea unei platforme online care promoveaza proiectele dezvoltate in jurul surselor de apa si a unui ordin care premiaza cele mai bune astfel de initiative.
Campania a strans in jurul ei un numar mare de organizatii partenere, preocupate de impactul apelor in viata cetatenilor, lucru care a permis desfasurarea de activitati in 14 localitati din intreaga tara. A adunat intr-o harta online interactiva peste 30 de exemple de bune practici ce pot servi drept inspiratie altor entitati din Romania. Mai mult, activitatea din 2019 a dus la formarea Aliantei pentru AUR, grup de lucru consultativ ce are ca scop identificarea de solutii administrative si legislative pentru democratizarea accesului la apa, pastrarea curata a apelor si valorificarea luciurilor de apa in beneficiul comunitatilor.


| Date beneficiari
    Evenimentele Descopera Rowmania organizate in tara au strans, in medie, cate 1,000 – 1,200 de participanti. Lor li se adauga participantii la întâlnirile consultative si conferinta, elevii care au luat parte la Atelierul Mobil in scoala, initiatorii celor 32 de proiecte inscrise pe platforma AUR si administratiile locare care au inscris opt proiecte la Ordinul ACoR pentru AUR. Pe toata durata sezonului, aproximativ 15,000 de persoane au luat parte la activitățile campaniei.

| Date beneficiari
    - comunitatatile locale - familiile copiilor implicati in ateliere - persoanele la care au ajuns mesajele campaniei de comunicare realizate prin: evenimentele si postarile Facebook (reach al postarilor proprii de aproximativ 750,000), platforma online www.rowmania.ro/aur, spoturi radio, comunicate de presa si editoriale (peste 500 de aparitii in mass-media – TV, FB, presa, portaluri, radio, YT, instagram & twitter – cu o audiență de aproximativ 4,200,000), afise si flyere

| Activitati
    Activitatea principala a fost desfasurarea campaniei Descoperă Rowmania, ajunsa la a 8-a editie si conceputa pentru a creste gradul de constientizare privind potentialul de dezvoltare si oportunitatile de agrement si relaxare in natura, prin organizarea de competitii de vaslit in canotca.
Au avut loc intalniri consultative la Alba Iulia si Cluj-Napoca, centrate pe proiecte dezvoltate in jurul raurilor Mures si Somes. Concluziile au fost prezentate pe 1 septembrie, in conferinta Apele Unite ale Romaniei – A.U.R. pentru 2030, unde s-a semnat si Alianta pentru AUR, grupul de lucru consultativ.
A fost creat Ordinul ACoR pentru AUR, concurs ce premiaza satele caree dezvolta proiecte centrate pe ape. Din prima editie mesajele campaniei au ajuns la peste 1000 de comune membre ACoR, prin retele interne de comunicare ale retelei.
Au fost realizate 2 ateliere pentru copii, de constructie de canotci:
- Atelierul mobil in scoala - 3 saptamani, copiii construiesc o barca si invata despre valoarea naturala a apelor din jur, devenind exploratori ai imprejurimilor.
- Atelier de o zi (in campania Descopera Rowmania) - prima lecție de construcție a barcii si realizare de machete – demers de a implica autoritatile in organizarea Atelierelor mobile
Campania naționala a cuprins si o parte de comunicare, prin dezvoltarea platformei online A.U.R., care prezinta initiative locale ce pun în valoare apele Romaniei printr-o harta interactiva, in incercarea de a genera si alte astfel de initiative.


| Rezultatele proiectului
    Cetatenii au constientizat nevoia responsabilizarii fata de resursa apa si au descoperit beneficiile desfasurarii de activitati in jurul apei. Evenimentele au generat coeziune în comunitatea locala, participantii putand socializa, dezbate, intra in competiție, putandu-se bucura de vaslit.
Proiectul a deschis apetitul pentru amenajarea unor spatii dedicate desfasurarii de activitati similare pe tot parcursul anului si a determinat constientizarea potentialului de dezvotare locala pe care il are apa care trece prin localitate.
Copii implicati in campanie au avut ocazia de a dezvolta, inca de mici, obiceiuri sanatoase pentru ei si pentru mediul inconjurator, pe care le pot transmite si familiei, ducand astfel mai departe mesajele campaniei.
Inscrierea localitatilor in competiția Ordinul ACoR pentru AUR si a initiativelor dedicate apelor pe platforma AUR a dus la cresterea numarului si vizibilitatii exemplelor de bune practici care pot fi urmate de alte comunitati din tara.
Printre rezultatele notabile ale campaniei se numara semnarea pe 1 septembrie a unei Aliante pentru AUR, care a pus bazele crearii unui grup de lucru consultativ, format din reprezentanti ai Ministerului Mediului, Departamentului pt Dezvoltare Durabila, Administatiei Nationale Apelor Romane si reprezentanti ai societatii civile. Scopul grupului este de a identifica solutiile administrative si legislative pentru democratizarea accesului la apa, valorificarea luciurilor de apa in beneficiul comunitatilor, pastrarea curata a apelor si dezvoltarea unui model ecologic de management al apelor.


| Bugetul
    310000

| Parteneri
    Apele Unite ale Romaniei este o initiativa a Asociatiei Ivan Patzaichin – Mila 23. In 2019 campania s-a bucurat de sprijinul Kaufland Romania, sustinatorul principal al proiectului. A fost de asemenea sprijinita de Aqua Carpatica, Bosch Romania, Endava si Green Village. Comunicarea a fost realizata de DC Communication. Printre partenerii atrasi in proiect pe durata desfasurarii evenimentelor se numara si: Departamentul pentru Dezvoltare Durabila din cadrul Guvernului Romaniei, Administratia Fondului Cultural National, Apele Romane, Asociatia Comunelor din Romania, administratii locale si centre culturale din localitatile in care au avut loc evenimente, scoli, asociatii non-guvernamentale preocupate de managementul apelor din Romania (WWF, Asociatia Green Ties – Water Music Festival Ceahlau, Asociația Artraising – ArtFestin Fagaras, Somes Delivery, Asociatia de Management al Destinatiei Turistice Delta Dunarii), Cercetasii Romaniei – Drobeta Turnu Severin, Complexul Sportiv National Orsova. Parteneri media: Societatea Romana de Radiodifuziune si BucurestiFM.

| Website proiect
    www.rowmania.ro/aur





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL