close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



ENGAGE FOR DISCOVERY a project of educational synergy eematico Bucharest & FAST Sacele



| Organizator:
    Asociatia eematico
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Asociatia eematico si Fundatia FAST sunt parteneri in cadrul Roma Partnership, o alianta Europeana de ONG-uri, fondata de Fundatia ERSTE care din 2019 functioneaza independent.
Fundația FAST a construit, cu sprjinul Velux Foundation in 2016 un centru de descoperire vocationala pentru copiii si tinerii din Sacele si comunele din imprejurime, elevi la liceul tehnic din Sacele.
Scopul centrului a fost sa ofere infrastructura pentru ca tinerii sa poata trece prin niste stagii practice scurte de descoperire a mai multor tipuri de meserii. Centrul oferea infrastructura logistica si formatorii fundatiei.
Problema era insa ca tinerii si copiii, desi la un liceu tehnic, erau confruntati doar cu notiuni teoretice, fara experienta practica. Trecerea de la teorie la practica ar fi fost prea abrupta, poate lipsita de atractivitate pentru ei.


| Scopul proiectului
    FAST considera ca o tranzitie prin niste activitati practice, simple si distractive,ar fi fost ideala. Stiind experienta noastra lunga in a crea si implementa activitati educative prin bricolaj, precum si proiectele noastre anterioare, FAST ne-a invitat sa dezvoltam impreuna un set de astfel de activitati.
Scopul era sa:
Ii ajute pe copii, obisnuiti doar cu teorie, sa deprinda activitati practice si manuale de baza
Ii ajute pe copii sa inteleaga anumite notiuni teoretice utile mai departe
Creeze un cadru atractiv care sa convinga majoritatea elevilor sa se inscrie la Centrul Vocational


ENGAGE FOR DISCOVERY a project of educational synergy eematico Bucharest & FAST Sacele ENGAGE FOR DISCOVERY a project of educational synergy eematico Bucharest & FAST Sacele ENGAGE FOR DISCOVERY a project of educational synergy eematico Bucharest & FAST Sacele

| Aria geografica
    Sacele / Brasov

| Rezumat
    Impreuna cu Fundatia FAST am venit cu ideea proiectului in baza unei nevoi si solicitari efective a acestora. Fundatia FAST a construit in 2016 un centru de orientare vocationala cu ajutorul Fundatiei Velux. Centrul urma sa fie frecventat de copiii de la liceul tehnic din Sacele.
Stiind ca trecerea de la o educatie pur teoretica la una foarte practica necesita o perioada de acomodare si cunoscand experienta noastra in domeniul educatiei hands-on, FAST ne-au cerut o serie de activitati educative. Scopul era pe de o parte sa generam activitati atractive pentru copii/ tineri, astfel incat acestia sa se inscrie la cursurile de lunga durata ale centrului lor si pe de alta parte sa fie o poarta de intrare care sa ii ajute sa isi dezvolte un set de abilitati practice pentru ceea ce urma.
FAST intentiona sa aduca maximum 150 de copii în centrul lor pentru mai multe activități de descoperire profesională de 2 săptămâni.
Le-am propus celor de la FAST o abordare noua. Impreuna am concepe activitatile, eematico urma sa se ocupe de realizarea si livrarea activitatilor catre FAST, si de livrarea efectiva catre elevi s-ar ocupa ei, folosind metodologia noastra.
Astfel, urma sa organizam un training pentru trainerii FAST si o activitatea pilot pentru 15 copii, si apoi formatorii FAST ar fi sustinut activitatile catre restul de 135 de copii.
Aceasta abordare le-ar fi permis formatorilor FAST sa acumuleze cunostintele necesare pentru a livra atelierele unui numar mai mare de copii in viitor.
Programul a fost lansat in 2017, iar in 2018-2019, dupa primele teste reusite, am primit finantarea pentru a realiza acest proiect reprezentand etapa 2.
Programul a fost realizat cu ajutorul unei finantari a fundatiei ERSTE gestionate de Simpact Hungary.


| Date beneficiari
    150 de copii de la Liceul Tehnologic Victor Jinga, formatorii Fundatiei FAST

| Date beneficiari
    Colegii elevilor de le Liceu, care nu participau la program, Profesorii

| Activitati
    Prima etapa in acest proiect a fost sa alegem teme care sa raspunda atat nevoilor educationale, cat si intereselor elevilor.
Printre acestea s-au numarat realizarea unei boxe pentru telefon, a unui proiector, realizarea unui kart (proiect in echipa), a unei lampite care sa ii ajute sa inteleaga principii simple de electronica si un atelier in care au realizat macheta unui oras.
Atelierele au fost gandite sa includa atat proiecte individuale, cat si proiecte de echipa, astfel incat sa dezvoltam si abilitati din zona sociala, si abilitati de management.
Conceperea activitatilor a presupus planificarea lor, realizarea planurilor de lectie, a designurilor pentru proiectele de bricolaj si construire, a materialelor scrise, foto si video suport pentru facilitatorii FAST, precum si planificarea trainingurilor pentru acestia.
Apoi am realizat kiturile (175 pentru fiecare activitate individuala).
Cu o zi inainte de activitatea pilot avea loc trainingul formatorilor FAST. Apoi in activitatea pilot lucram cot la cot cu ei si un grup de 15 elevi. Dupa activitate urma un debriefing in care se lamureau aspectele neclare si se ajustau acele activitati care nu functionasera bine.
Ulterior, pe perioada unei luni, facilitatorii FAST implementau atelierele cu restul de 135 de copii.
La fiecare activitate am strans feedback de la copii sub forma unor chestionare, astfel incat sa putem intelege si de la ei ce functioneaza si ce nu, ce asteptari mai aveau si cum puteam imbunatati pe viitor.


| Rezultatele proiectului
    Pentru evaluare am folosit un formular care a urmarit cu ajutorul unei scale gradate dar si cu intrebari cu raspuns liber 7 aspecte / abilitati ale copiilor.
Formularele au fost completate atat de elevi, cat si de formatori.
Cele 7 aspecte urmarite au fost: abilitatea de a respecta regulile grupului (stabilite impreuna), abilitatea de a comunica prietenos, abilitatea de a gandi in perspectiva, abilitatea de a-si mentine atentia, abilitatea de a coopera, abilitatea de a lucra organizat, abilitatea de a folosi resursele chibzuit.
Sinteza datelor ne-a aratat progrese in fiecare din aceste domenii de-a lungul atelierelor. Progresele au fost si mai vizibile la sfarsitul celor 2 ani de program.

In plus am mai constatat ca:
-A crescut motivatia de a participa la activitatile proiectului si ale Centrului Vocational
-A crescut interesul si implicarea in activitatile scolare
-A crescut proactivitatea
Un efect surpriza a fost implicarea activa si pozitiva a multor profesori ce insoteau grupurile de copii la centrul FAST si care au dezvoltat abilitai noi de lucru cu elevii.
Au fost furnizate cate 175 de kituri pentru fiecare din cele 6 activitati individuale precum si 2 kituri de materiale pentru activitatile de grup.
La activitati au participat cei 150 de copii si si-au aratat interesul multi alti elevi de la liceu.
FAST a devenit capabil sa sustina activitati de bricolaj cu impact educational crescut.
Impreuna cu cei de la FAST am utilat cu cele necesare atelierul de la centru. Atelierul de bricolaj, dotat cu cele necesare, este folosit pentru proiectele actuale.


| Bugetul
    64077

| Parteneri
    Fundatia FAST, Fundatia Erste, Simpact Hungary

| Website proiect
    https://romapartnership.com/fast-eematico/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes