close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST)



| Organizator:
    Teach for Romania
| Categorie:
    Incluziune sociala
| Problema de fond
    Contextul initierii proiectului a fost dat de urmatoarele aspecte: nivelul educatiei dobandite si rezultatele obtinute de elevi sunt in mare masura determinate de conditiile socio-economice ale acestora; educatorii nu se simt pe deplin pregatiti sa predea copiilor din medii diverse sau sa creeze clase si scoli cu adevarat incluzive; bunele practici nu sunt scalate eficace; Uniunea Europeana a recunoscut nevoia de a pune educatia si formarea in prim-planul agendei sale politice deoarece testarile internationale au aratat un nivel scazut de imbunatatiri in performanta academica a elevilor.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului FIERST este de a scala bunele practici in educatia incluziva, de catre educatori care lucreaza cu elevi din comunitati vulnerabile si de alti actori implicati la nivel regional si national.
Obiectivele sunt: cresterea numarului de profesori care indeplinesc nevoile elevilor, prin schimbul de bune practici pentru educatie incluziva la nivel local; documentarea si promovarea mecanismului de scalare eficienta a celor mai bune practici in educatia incluziva si stabilirea comunitatilor de practica in fiecare scoala, la nivel national.


From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST) From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST) From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST)

| Aria geografica
    Proiectul „From Inclusive Education to Real Scale Transfer” se desfasoara pe durata a trei ani, prin colaborarea a 9 organizatii partenere din 5 tari: Bulgaria, Romania, Suedia, Estonia si Anglia.

| Rezumat
    Proiectul este axat pe identificarea de bune practici (abilitati si competente pentru o educatie incluziva), pregatirea lor pentru a fi impartasite si scalarea catre alti profesori si parteneri educationali (aceasta se face prin programul de formare, cursurile, unde se livreaza instrumente si metode pedagogice specifice de folosit la clasa, in functie de nivelul elevilor). Astfel, prin dezvoltarea comunitatilor profesionale de practica, se vine in sprijinul profesorilor transmitand bunele practici si consolidand abilitatile si competentele abordate in proiect. Aceste comunitati, incurajeaza educatorii sa se intalneasca, sa impartaseasca solutii si sa colaboreze pentru a imbunatati si implementa bune practici in clasele lor adaptate specificului fiecarui elev.
Proiectul are loc la nivel national si se adreseaza unui numar de 62 de profesori din 13 scoli. La finalizarea lui, intregul proces este documentat si publicat intr-un ghid, pentru a putea fi utilizat si replicat de catre actorii locali si europeni din educatie. Motivatia implementarii a venit in urma nevoii crearii unui mediu incluziv pentru toti copiii, o problema inca acuta in Romania. S-a plecat de la premisa ca fiecare elev are dreptul la un mediu incluziv in care nevoile de invatare sa-i fie atinse si, pentru adresa aceasta problema, am pornit cu formarea unui grup de cadre didactice din primar si gimnazial. De multe ori, profesorii sunt lasati singuri in Romania, iar nevoie unui mentor pe parcursul desfasurarii activitatii didactice se resimte zilnic, motiv pentru care nu se simte un impact prea mare in scoala.Particularitatea proiectului FIERST consta in faptul ca aducem profesori impreuna, in asa fel incat le oferim spatiu de colaborare ca ei sa gaseasca solutii pentru o educatie incluziva in scoala lor.


| Date beneficiari
    Pana acum au fost implicati 62 de profesori si invatatori din 13 scoli din 6 judete (Ilfov, Calarasi, Prahova, Arges, Brasov si Vrancea), scoli partenere Teach for Romania; peste 1200 de elevi ai acestor profesori implicati in proiect, cat si colegii de cancelarie care vin la intalnirile de comunitate organizate in scoli.

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecti pe termen lung vor fi comunitatile locale, familiile lor, societatea romaneasca.

| Activitati
    In primul an, principalele activitati au fost: a) adunarea de bune practici, elaborare curriculum de formare pe competente pentru educatie incluziva; b) selectarea profesorilor si scolilor din proiect: 14 profesori din 3 scoli si organizarea a doua sesiuni de training/3 zile fiecare; c) organizarea intalnirilor de comunitate, iar dupa formare, profesorii au organizat intalniri in scoala o data la 3 saptamani in anul 2018-2019; d) profii au dezvoltat si lucrat metode bune practici duse la elevi dupa 4 competente din proiect: leadership, eficacitate sociala, rezilienta, gandire strategica; e) aprilie 2019 - Conferinta internationala de diseminare organizata de Teach for All si Teach for Romania, la care au participat profesori din proiect, reprezentanti consortiu si TFR; f) revizuirea curriculumului de formare competente pentru educatie incuziva si evaluarea profesorilor (chestionare, observatii clasa, rapoarte intalniri comunitate) si a elevilor (chestionare, discutii elevi) din clasele pilot;

In anul al doilea, am inceput prin selectia a 48 participanti din 10 scoli si organizarea a doua sesiuni de training si intalniri de comunitate la 3 saptamani, in cele 10 scoli; urmand organizarea primei conferinte cu directori de scoala (ce va fi gazduita de Scoala Ion Visoiu, Chitila, martie 2020).


| Rezultatele proiectului
    Printre rezultatele proiectului si efectele generate se numara: a) au fost selectati trainerii si scolile beneficiare din cele trei tari pilot: Romania, Bulgaria si Estonia; b) s-a lucrat atat la curriculumul de curs pentru transferul de bune practici, cat si la cel pentru stabilirea comunitatilor de practica; c) au fost tinute cursuri pentru primul grup de scoli beneficiare si au avut loc intalniri de comunitate. In Romania, in primul an de proiect au avut loc doua sesiuni de training pentru grupul de 14 profesori, din cele 3 scoli beneficiare: primul curs in ianuarie 2019 si al doilea in martie 2019. In al doilea an de proiect s-au organizat 2 sesiuni training in octombrie 2019 si ianuarie 2020 - 48 profesori din 10 scoli; d) cu suportul facilitatorilor de intalniri de comunitate FIERST au avut loc intalniri ale comunitatilor de practica, organizate la fiecare trei saptamani in locatiile scolilor participante in proiect. La acestea s-a lucrat pe dezvoltarea competentelor educatiei incluzive la clasa, transmise in cursuri: leadership, eficacitate sociala, rezilienta si gandire strategica; e) aplicarea unor chestionare de evaluare la nivelul profesorilor si elevilor in primul an de proiect in doua runde, urmand a fi aplicate si in al doilea an de proiect; f) diseminarea: conferinta internationala FIERST - 5 aprilie 2019, in Romania, in urma careia proiectul a fost prezentat in media locala si nationala.

| Bugetul
    200000

| Parteneri
    Printre organizatiile partenere pot fi regasite: institutii guvernamentale (Ministerul Educatiei si Stiintei din Bulgaria); ONG-uri membre ale retelei globale Teach for All (Teach For Bulgaria, Teach For Romania, Noored Kooli Estonia); Uniunea Profesorilor Bulgari si institutii de invatamant (New Bulgarian University, Scoala Segeltorps/ Segeltorpsskolan din Suedia, o scoala inovativa in educatie cu expertiza in comunitatile profesionale de invatare/practica).

| Website proiect
    https://fierstproject.eu/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL