close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.





Participanti & Proiecte



#ziuatarescriepovestea



| Organizator:
    Asociatia Envision
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    2020 a fost un an dificil pentru toți. Singura șansă de a trece cu bine peste criză a fost să ne unim și să ajutăm societatea să lupte împotriva COVID.

Atenția și resursele autorităților, ONG-urilor, companiilor și oamenilor au fost direcționate către rezolvarea problemelor de sănătate create de pandemie. Celelalte cauze care aveau nevoie de sprijin, inevitabil, au căzut într-un con de umbră, deși unele dintre problemele sociale adresate de acestea chiar s-au acutizat.

Evenimentele, petrecerile, sărbătorile au fost restricționate, iar oamenii au fost multă vreme deconectați de cei dragi și înconjurați în permanență de vești proaste.

Campania noastră a răspuns nevoii ONG-urilor de a strânge fonduri printr-o metodă online adaptată la context, dând un sens pozitiv sărbătoririi zilelor de naștere în pandemie și lockdown.


| Scopul campaniei
    Scopul campaniei a fost să creștem notorietatea Galantom și a nevoilor urgente ale beneficiarilor de pe platformă, încurajând oamenii să-și dăruiască ziua și să îi susțină, într-o perioadă dificilă, de criză.

Obiective de awareness
1. Reach organic de cel puțin 1 milion și un reach în social media de 600 de mii;
2. + 30% la reach-ul paginii de Facebook Galantom.

Obiective de donații (comparabil cu 2019)
1. + 75% la numărul de pagini de fundraising pe Galantom prin Dăruiește ziua ta;
2. + 50% la numărul donațiilor prin Dăruiește ziua ta;
3. + 50% la suma totală donată prin Dăruiește ziua ta.


#ziuatarescriepovestea #ziuatarescriepovestea #ziuatarescriepovestea

| Client campanie
    Asociația Envision

| Autor campanie
    Jazz Communication și Conan PR

| Acoperire campanie
    Național / Online

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Într-un an dificil, singura șansă de a trece cu bine peste criză a fost să ne unim și să ajutăm societatea să lupte împotriva COVID. A fost important să nu uităm nici de celelalte cauze care, inevitabil, au căzut într-un con de umbră, deși unele dintre problemele sociale adresate s-au acutizat.
Galantom.ro este o platformă de fundraising care reunește ONG-uri cu proiecte în domeniile sănătate, mediu, educație, arte și meserii, societate, sport și mișcare ș.a. Una dintre cele mai dinamice modalități de strângere de fonduri de pe platformă este „Dăruiește ziua ta”. Prin acest mecanism poți să-ți donezi ziua de naștere, îndemnându-ți prietenii să facă o donație pentru o cauză, în loc să îți cumpere cadouri.
Când evenimentele și întâlnirile au fost restricționate, iar oamenii au fost multă vreme deconectați de cei dragi și înconjurați de vești proaste, am încercat să dăm un sens profund unuia dintre momentele importante din viața oamenilor: zilele lor de naștere. Chiar dacă nu a mai fost posibil să ieșim în oraș cu prietenii de zilele noastre, am putut să ne reunim online și să-i susținem împreună pe cei care au nevoie de ajutor. Creativ, am ales să pictăm realitatea problemelor din societatea românească în stilul lui Hieronymus Bosch, redând ce se întâmplă zilnic în România. Mesajul a fost că, prin donarea zilei de naștere, putem, însă, #rescriepovestea, putem redesena tabloul social în care trăim, puțin câte puțin, până când devine unul mai bun.
Obiectivul principal de comunicare a fost să atingem un reach organic de 1 milion, iar principalul obiectiv de donații a fost creșterea cu 75% a numărului de pagini de fundraising și cu minimum 50% a sumei totale donate, comparativ cu 2019.
Campania a adus peste 2 mil. reach organic și peste 2,3 mil. de lei donați pentru ONGuri.


| Date beneficiari direcţi
    Targetul principal al campaniei, cei cu care ne-am dorit să comunicăm direct și să îi încurajăm să își doneze ziua au fost femei și bărbați din intervalul de vârstă 25-44 ani, din mediul urban, din București și orașele mari din România, cu educație și venituri peste medie. Campania a rulat într-o perioadă cu foarte multe apeluri pentru donații, iar succesul s-a bazat pe puterea mesajului de a-i convinge și pe cei din afara bulei de oameni de obicei implicați și interesați să susțină cauze sociale.

Beneficiarii direcți au fost cele peste 300 de ONG-uri prezente pe Galantom, dar și alte ONG-uri care au dorit să adere ulterior la platformă și care, astfel, au beneficiat de surse alternative de finanțare.

Beneficiarii finali ai campaniei noastre au fost beneficiarii celor 475 de proiectele ale ONG-urilor pentru care s-au strâns donații.


| Strategia și implementarea campaniei
    Am ales 9 domenii sociale prezente pe platforma Galantom, cele mai afectate de pandemie. Pornind de la ele, am creat o frescă în stilul lui Hieronymus Bosch, în care am portretizat realitatea problemelor acute ale societății românești, multe dintre ele chiar accentuate în timpul pandemiei. Tabloul a fost pictat de artista Raluca Băraru. Fresca împletește pictura cu scene dinamice filmate, interpretate de actori de la unteatru. În mijlocul picturii am ilustrat un tablou cu o petrecere de ziua de naștere care evidențiază atât faptul că această realitate crudă este prezentă și în timpul zilei tale fericite de naștere, dar și faptul că ziua ta poate ajuta la “repictarea” realității din jur în culori și situații pozitive.

Execuția a conținut și o parte de interactivă, prin care cei care își dăruiau ziua simțeau că schimbă ceva în bine, că efectiv ziua lor #rescriepovestea. Odată intrați pe site, își introduceau data nașterii și li se afișa o listă cu 10 știri negative din anul anterior, de ziua lor (parteneriat stirileprotv.ro). După ce finalizau crearea paginii de fundraising, pe ecran li se afișa o știre pozitivă al cărei protagoniști erau chiar ei.

Fresca și mecanismul au fost integrate pe microsite-ul ziuata.galantom.ro, instrumentul principal folosit în comunicare și pentru crearea paginilor de fundraising pe Galantom.

Comunicarea s-a bazat în special pe media digitale și platformele de social media, canalele pe care este cel mai prezent targetul nostru.

Mai jos câteva dintre acțiuni:
Fresca, materialul vizual central, a devenit video de campanie și a fost difuzat în online, dar și pe TV, pe canalele PRO, în spațiul dedicat campaniilor sociale.
Peste 50 de influenceri și-au dăruit ziua, printre care Mirela Retegan, Jojo, Liana Stanciu, Dana Rogoz, Codin Maticiuc, Bromania, Inna, Ilinca Vandici, Andreea Bălan, Prințesă Urbană.
Strategia de pitching pentru presă a fost să propunem interviuri în care influenceri și oameni obișnuiți să povestească despre experiența lor de a-și dărui ziua. Cele mai importante apariții au fost în publicații precum Wall Street, Revista BIZ, IqAds, dar și în Republica. Un impact important a avut materialul video realizat împreună cu Recorder.
4 scriitori, Iv cel Naiv, Ana Maria Sandu, Diana Bădică și Dan Lungu au organizat un concurs pe pagina lor de Facebook, provocând comunitatea lor să rescrie într-o notă pozitivă un fragment al unei povești triste scrisă de ei. Ziarul Metropolis a publicat toate poveștile rescrise.


| Impactul campaniei
    Campania a depășit obiectivele de comunicare. Am reușit să obținem peste 2 milioane reach media organic și peste 1 milion reach social media. Pagina Facebook Galantom a avut o creștere de 45% în termeni de reach, față de aceeași perioadă din 2019 .

Și rezultatele pentru indicatorii de donații au fost foarte bune, toate depășind cu mult valorile din aceeași perioada a anului trecut: numărul de pagini de fundraising create prin Dăruiește ziua ta care au înregistrat donații a fost 1739 (+97% comparativ cu 2019, +22 puncte procentuale față de obiectiv), numărul donațiilor a fost 19.827 (+122% comparativ cu 2019, +72 puncte procentuale față de obiectiv), suma totală a donațiilor 2.366.338 lei (+111% comparativ cu 2019, +61 puncte procentuale față de obiectiv).

Pe termen scurt, o parte dintre sumele strânse au contribuit la acoperirea unor nevoi urgente legate de pandemie. De exemplu „Asociația Zi de Bine” a mobilizat prin Galantom, doar prin Dăruiește ziua ta, fonduri de peste 60.000 de lei, iar „Totul este posibil” a strâns prin Dăruiește ziua ta peste 48.500 de lei pentru fondul de urgență pentru sprijin acordat unităților medicale. Fundația HOSPICE Casa Speranței a adunat peste 90.000 de lei, fonduri utilizate pentru îngrijirea pacienților bolnavi de cancer care nu au mai putut fi îngrijiți în spitale.

Fondurile strânse au contribuit la sustenabilitatea implementării unor proiecte a căror importanță a ieșit din atenția publică în perioada pandemiei. De exemplu: demersul de a cumpăra un microbuz pentru mama a 7 copii adoptivi a strâns peste 130.000 de lei, iar Asociația Ferentari pentru proiectul Playhood a primit donații de peste 16.300 de lei. Toate proiectele susținute sunt disponibile aici: https://galantom.ro/events/view?id=790.

Dincolo de impactul pe care sumele strânse l-au avut asupra beneficiarilor finali, foarte important pentru noi este faptul că am reușit să dăm sens și speranță unor oameni din categorii sociale diferite care au putut să își transforme ziua de naștere din „încă o zi departe de prieteni”, într-un motiv de bucurie împărtășită cu cei dragi. Poveștile unora dintre cei care ne-au spus și nouă experiențele trăite de ei, le-am adunat în secțiunea #suntgalantom de pe blog (https://blog.galantom.ro/category/fundraiseri/suntgalantom/). Dar poate una dintre poveștile care ne-a impresionat cel mai mult este cea a Cătălinei. Vă invităm pe voi să-i citiți povestea, scrisă chiar de ea, aici:https://inimacopiilor.galantom.ro/p/CatalinaGaler20


| Buget
    10.000 - 25.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes