close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



  

Participanti & Proiecte



TechUP



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Categorie:
    Premiul Special Organizația NEW ENTRY
| Problema de fond
    Dorința de implementare a proiectului a apărut de la lipsa de oportunități pentru tinerii din zona Turda, Câmpia Turzii și zonele limitrofe în dezvoltarea în domeniul IT. Deoarece nu există șanse pentru aceștia să participe la diferite cursuri și ateliere de lucru în spațiul de desfășurare, este nevoie să aparțină unei familii înstărite pentru a putea investi, timp, energie și bani în deplasări către cele mai apropiate orașe care dispun de resursele necesare pentru acumularea de cunoștințe în această sferă. Mai mult decât atât, materia predată la orele de informatică din liceu este multă, fără un limbaj accesibil și de cele mai multe ori nu este prezentată într-o manieră care să stârnească atracția elevilor. Asfel, orice dorință sau înclinare către programare, se risipește din cauza lipsei de oportunități.

| Scopul proiectului
    Scopul acestui proiect este de a le oferi tinerilor din Turda, Câmpia Turzii și zonele limitrofe o oportunitate de formare a competentelor digitale din sfera IT și de a ameliora anxietatea acestora cu privire la domeniu.
Obiectivele proiectului:
Obiectiv 1: Formarea competentelor de baza ale dezvoltării de jocuri prin platforma Unity a minim 30 de tineri până la finalul proiectului.
Obiectiv 2: Informarea a minim 5.000 de persoane privitor la importanța cunoștințelor în domeniul IT până la finalul proiectului.
Obiectiv 3: Crearea a cel puțin 15 jocuri tip arcade pana la finalul maratonului.


TechUP TechUP TechUP

| Aria geografica
    Turda, Câmpia Turzii

| Rezumat
    Una dintre cele mai puternice unelte din zilele noastre este tehnologia. Aceasta este omniprezentă, totuși mulți tineri au o anxietate puternică față de orice înseamnă programare. Chiar dacă există unele abilități foarte simplu de dobândit și totodată, foarte utile pentru orice persoană, tinerii cu anxietate față de programare vor pierde oportunitatea de a o folosi în folosul lor. În această idee am gândit un proiect care să ajute acești tineri să își depășească teama în cel mai creativ mod posibil, astfel a apărut TechUP. Din cauza lipsei de oportunități în această direcție în Turda, Câmpia Turzii, zonele limitrofe, există o mulțime de tineri care nu au scris vreodată o linie de cod, și nici nu au avut șansa să încerce. De aceea, ne-am propus ca prin acest proiect să generăm interes în rândul tinerilor care au o oarecare anxietate față de orice înseamnă programare și să le oferim șansa de a beneficia de ateliere de lucru în domeniu. Am conceput o temă care să prezinte interes pentru tinerii liceeni, și anume realizarea unui joc de tip arcade de 24 de ore de maraton de codare. Timp de 2 săptămâni, o dată pe săptămână au avut loc ateliere de lucru pentru a oferi răspunsuri la întrebări sau a prezenta bazele programării web. Aceștia au reușit, în cele 24 de ore ale concursului de la finalul proiectul, să dezvolte un joc de tip arcade, funcțional și care putea fi testat atât de juriu cât și de participanți. Astfel, fiecare echipă de participanți a dobândit competențe din domeniul IT, care le vor fi de folos pe viitor.

| Date beneficiari direcţi
    30 de elevi de liceu, din Turda, Câmpia Turzii și zonele limitrofe cu vârsta cuprinsă între 15 și 18 ani.

| Date beneficiari
    Aproximativ 5.000 de persoane aparținând grupului social al participanților și reach în mediul online.

| Activitati
    Generare de interes: Datorită nevoii de a crește interesul în rândul tinerilor privitor la domeniul IT, obținerea participanților a fost o etapă dificilă. Am adus în prim-plan inovația și modul în care cunoștințele de programare pot să te ajute indiferent de drumul pe care vrei să îl urmezi în viață. Am gândit proiectul astfel încât să nu fie necesare cunoștințele în IT pentru a participa la acest proiect, astfel sperând să diminuăm numărul refuzurilor bazate pe frică.
Oferirea de cunoștințe: Procesul de scădere a anxietății nu ar putea să dea roade dacă participanții nu ar fi deprins anumite cunoștințe până în ziua hackatonului. Soluția găsită de noi a fost organizarea de ateliere de lucru săptămânale, unde erau prezentate elemente ale Unity, C#. Astfel, 30 de elevi au acum abilități și cunoștințe pentru a parcurge cu ușurință elementele de bază în realizarea unui joc.
Hackathonul: Datorită Centrului de tineret, de care dispunem, am reușit să le oferim participanților un loc prielnic în care să își desfășoare activitatea. Am ales ca tema pentru cele 24 de ore de codat să fie legată de jocuri tip arcade din anii 70 deoarece este o metodă ușoară și interactivă prin care tinerii să învețe și chiar să rămână cu ceva aplicabil. Mai mult decât atât, pentru a ne asigura că participanții vor reuși să își creeze un joc de care să fie mândri, am constituit și o „echipă de suport”, prezentă pe tot parcursul proiectului, care avea rolul de a ghida participanții la nevoie.


| Rezultatele proiectului
    

| Bugetul
    2100

| Parteneri
    Proiectul nu a avut niciun fel de parteneri implicați.

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2021
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL