close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.





Participanti & Proiecte



BEARFLIX



| Organizator:
    ASOCIAŢIA WWF ROMÂNIA
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Bear Again este singurul centru de reabilitare a puilor orfani de urs din Europa. Aici puii sunt crescuți ca urși sălbatici, deloc atrași de comunitățile umane, datorită metodei unice utilizate: au contact minim cu omul, învățând unii de la alții, abilitățile pe care le-ar fi învățat de la mama lor în sălbăticie. Încă din 2016, WWF-România susține centrul prin campanii și redirecționare de bugete. Anul trecut, provocarea noastră a fost să ajungem la o audiență care stă mai mult în casă din cauza pandemiei, e reticentă la a dona bani online și sătulă de vești/mesaje proaste. Astfel am creat Bearflix, un serviciu de video streaming care să amuze și să țină oamenii conectați la proiectul nostru, și în același timp să nu simtă că donează ci mai degrabă că investesc într-un serviciu de tip Netflix.

| Scopul campaniei
    Calitativ - am vrut să creăm o campanie de strângere de fonduri care să aducă un pic de bucurie în viața oamenilor care erau obligați să stea în acasă într-o perioadă dificilă. Mai mult, ne-am dorit nu doar să arătăm povești de succes ale procesului de reabilitare dar să și transmitem informații esențiale despre importanța, biologia și comportamentul urșilor. Cantitativ – să asigurăm un venit constant pentru hrană, îngrijire medicală și adăpost, precum și întreținerea și extinderea zonelor de reabilitare. Să creștem cu 30% numărul donatorilor lunari și notorietatea orfelinatului.

BEARFLIX BEARFLIX BEARFLIX

| Client campanie
    Bear Again Centrul pentru reabilitarea urșilor orfani

| Autor campanie
    WWF-România

| Acoperire campanie
    Toată țara dar a fost preluată în întreaga lume printr-un material Reuters

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    WWF-România susține Bear Again - singurul centru de reabilitare a puilor orfani de urs din Europa – din 2016 prin campanii și redirecționare de bugete. În fiecare an, campania de comunicare se clădește în jurul noilor pui ajunși la orfelinat a căror îngrijire (medicală, hrană, adăpost) necesită susținere pe o perioadă de 2 ani. Anul trecut am decis să mergem pe o strategie pe termen mediu – lung care să asigure o comunicare constantă a activității centrului de reabilitare. Astfel a apărut Bearflix - primul serviciu de video streaming care ajută la susținerea prin donații a Bear Again. Pe această platformă, publicul larg și susținătorii proiectului pot urmări filme care prezintă viața de zi cu zi a ursuleților aflați în programul de reabilitare. Împărțit în 4 categorii - Bearflix Originals, Binge-Worthy, ComedyClub și Children & Family, Bearflix are conținut video exclusiv de la Centrul de Reabilitare Bear Again, iar cele trei abonamente pentru membri suntde fapt donații lunare către centrul de reabilitare. Campania a fost structurată în 2 etape: teaser – care a introdus subiectul pe lista discuțiilor publicului larg și fundraising – lansarea platformei Bearflix. Ideea creativă a asigurat succesul acestui proiect, toți KPI planificați fiind depășiți la final de campanie.

| Date beneficiari direcţi
    Fondat în urmă cu 16 ani, orfelinatul a salvat deja peste 150 de pui de urs, care au fost eliberați înapoi în sălbăticie. În fiecare an la Bear Again ajung 15-20 de pui de urs în vârsta de doar câteva săptămâni. Puii sunt preluați doar primăvara pentru a asigura reușita integrării și formării grupului și implicit a întregului program. Un program de reabilitare durează 2 ani timp în care ursuleții sunt eliberați în țarcuri din ce în ce mai mari, ultimul nemaifiind îngrădit, au contact minim cu omul, fiind hrăniți suplimentar cu drone și învățând unii de la alții abilitățile pe care le-ar fi învățat de la mama lor în sălbăticie.

| Strategia și implementarea campaniei
    Campania teaser, lansată cu o săptămână înaintea campaniei propriu-zise, a avut ca scop educarea publicului larg și introducerea subiectului urșilor orfani printr-o serie de povești/articole care își propuneau să răspundă la cele mai frecvențe întrebări legate de puii rămași orfani – de ce sunt orfani?/ce se întâmplă cu ursoaica?/de ce nu rămân în bârlog? etc. Poveștile au fost lansate în social media, organic, și preluate și amplificate de influencers. A doua etapă, campania de strângere de fonduri, a fost lansată printr-un videoclip manifest și un comunicat de presă, care vizau platforma de streaming. Am avut o serie consistentă de posturi organice în social media și o componentă de email marketing ce a vizat baza noastră de susținători și donatori. Am rulat o mică campanie plătită pe Facebook și Instagram cu obiective clare de considerație și donație.

| Impactul campaniei
    Am primit o reacție uimitoare din partea presei locale și internaționale, care au preluat și au distribuit platforma. Am apărut în primetime la TVR, ProTV, Antena3, PrimaTV, RealitateaPlus și am avut peste 200 de preluări în presa internațională (India, Korea, USA, Rusia, Lituania, Brazilia,Egipt, Austria, Spania, Italia, Franța, Germania, Turcia, etc). Doar un post pe Twitter al celor de la Reuters a avut peste 56k de vizualizări. Astfel, la rezultatele plătite ale campaniei care ne-au depășit estimările inițiale (800k vs. 460k reach, 160k vs. 90k ThruPlays, 60k vs. 13k Clicks) s-a adăugat expunerea gratuită: peste 4.800k reach (digital, TV & radio). Numărul donatorilor recurenți pe Patreon a crescut cu 50%. Am fost preluați și am primit donații de la alte birouri din rețea.   

| Buget
    < 5.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes