close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



  

Participanti & Proiecte



Call-center Covid19 cu voluntari la DSP Bucuresti



| Organizator:
    Asociaţia Geeks for Democracy (G4D)
| Categorie:
    Premiul Special Organizația NEW ENTRY
| Problema de fond
    A fost evident ca autoritatile erau depasite in Bucuresti mai mult decat in alte orase din tara, din cauza aglomerarii urbane si a mobilitatii crescute, numarul de cazuri si nevoia de informatii erau sensibil mai mari. Cand zilnic apareau reportaje cu telefoanele DSP sunand in gol minute in sir, a devenit clar ca trebuie sa sprijinim autoritatile pentru a putea sprijini cetatenii si, implicit, a limita cresterea numarului de cazuri. De aceea, am adresat propunerea noastra catre DSP si cateva luni mai tarziu am reusit sa implementam un numar scurt la care sa raspunda voluntarii recrutati online printr-un formular simplu de catre G4D si organizatiile partenere. Confruntati cu sistemul am dezvoltat solutiile IT necesare pentru a eficientiza activitatea care se desfasura predominant analog, cu pixul pe hartie, ceea ce era clar nesustenabil.

| Scopul proiectului
    Scopul: sprijinirea cetatenilor cu nevoi de informare si ghidare privind infectarea cu Covid19 si implicit degrevarea institutiilor sanitare si limitarea numarului de contagieri si cazuri grave. Obiective asociate: crearea unor sisteme automatizate functionale pe termen mediu si lung, constientizarea nevoii de implicare si stimularea participarii civice.

Call-center Covid19 cu voluntari la DSP Bucuresti Call-center Covid19 cu voluntari la DSP Bucuresti Call-center Covid19 cu voluntari la DSP Bucuresti

| Aria geografica
    Bucuresti in call-center, toata tara prin solutiile tehnice furnizate gratuit DSP si Ministerului Sanatatii.

| Rezumat
    Dupa ce in starea de urgenta am livrat produse alimentare si de igiena celor din categorii vulnerabile, in starea de alerta a devenit clar ca lupta impotriva Covid19 nu este un sprint, ci un maraton, iar nicaieri in lumea autoritatile nu vor putea gestiona ce urmează, cu-atat mai putin in Romania. De aceea, in iulie 2020 am propus DSP Bucuresti sa ajutam la activitatea de informare a cetatenilor printr-un call-center cu voluntari gestionat de G4D. Propunerea noastra nu s-a materializat decat in octombrie 2020, cand autoritatile au constientizat nevoia de ajutor si au acceptat ideea G4D. In noiembrie 2020 am demarat call-centerul cu zeci de voluntari intr-un spatiu oferit gratuit de Impact Hub si cu sprijinul DSP Bucuresti, STS si al Ministerului Sanatatii pentru informatiile livrate si solutiile tehnice necesare. Pana la finalul proiectului, peste 300 de voluntari au raspuns la mai mult de 60000 de apeluri, iar G4D a livrat institutiilor o serie de solutii IT care sa automatizeze, simplifice si faciliteze urmarirea cazurilor de infectare. Aceste solutii sunt folosite in prezent de catre statul roman, iar G4D ofera mentenanta si asistenta in continuare, desi call-centerul propriu zis a incetat in luna martie 2021.

| Date beneficiari direcţi
    Cei peste 60000 de romani ale caror apeluri au fost preluate de voluntarii, nostri; voluntarii; angajatii DSP Bucuresti si ai celorlaltor institutii de resort cu care am colaborat la realizarea proiectului

| Date beneficiari
    ~22.000.000 de cetateni romani (cf. estimari Institutul National de Statistica, februarie 2017), prin contributia la constientizarea nevoilor sociale asociate pandemiei, a beneficiilor voluntariatului si promovarea implicarii civice; partenerii; autoritatile centrale și spitalele din Bucuresti, mass-media

| Activitati
    Proiectul a trecut prin mai multe etape, de la idee si pana la executie, obiectivele schimbandu-se pe parcurs. Intre iulie-octombrie 2020, G4D a discutat cu autoritatile de resort pentru prezebtarea proiectului si identificarea necesarului pentru demararea call-centerului cu voluntari. Intre noiembrie 2020 si martie 2021 call-centerul cu peste 300 de voluntari a preluat putin peste 60000 de apeluri de la romani aflati intr-o situatie vulnerabila privind Covid19 - fie infectati cu noul coronavirus, fie contact direct sau indirect al unei persoane infectate. In paralel cu activitatea din call-center, G4D a identificat, dezvoltat si aplicat o serie de solutii IT - platforme si aplicatii - care sa faciliteze activitatea DSPurilor din intreaga tara. Inca din decembrie 2020 am propus Ministerului Sanatatii platforma utilizata de voluntarii G4D de la Bucuresti prin care a fost maximizat nivelul de urmarire a apelurilor si rezolvarile acestora. In acest moment, ulterior inchiderii activitatii in call-center de catre voluntarii G4D, continuama sa oferim gratuit, voluntar asistenta Ministerului Sanatatii privind solutiile IT deja implementate.

| Rezultatele proiectului
    

| Bugetul
    14000

| Parteneri
    Initiativa Romania, #REZISTENTA, Impact Hub Bucharest

| Website proiect
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdban_ZRbLCqmjjuVMu5bX_2GxxnkBf5kvXjS5Nb-32ryWymg/viewform





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2021
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL